dat showen zal wel lukken..
Caroline is hier al lid, is alleen niet mijn vriendin. Die laat zich nog steeds Carolien noemen. En als ze hier lid wordt dan wordt mijn mond te vaak gesnoerd . (nee hoor, zal ‘t voorstellen)
Ook deze AX had gewoon roest achter de linkerkoplamp hoor. Anders is ‘t geen AX heb ik me laten vertellen dus een AX zonder die roest zou ik zeker laten staan
Als de auto thuis is bel ik je wel wanneer ik ‘m een keer mee mag nemen
Leuke Ax inderdaad.
Ziet er erg netjes uit die AX, een blik in het interrieur en de kofferbak zegt al genoeg, de vorige eigenaar(s) is erg zuinig op het karretje geweest. De buitenkant ziet er verder ook erg netjes uit, de auto zit strak in de lak, ik denk dat je hier een goede koop mee heb gedaan.
De bekleding is erg mooi, de AX1.1i TGE uit 1994 van mijn tante had dezelfde bekleding en stoelen en deze zitten bovengemiddeld goed
Eigenlijk is het dit type AX geweest waarmee ik het Citroen-Virus heb opgelopen
Hoe was het plaatje onder de motorkap? heb je daar nog gekeken f foto’s van gemaakt?
ZX1.4i schreef:Hoe was het plaatje onder de motorkap? heb je daar nog gekeken f foto’s van gemaakt?
Ik heb er natuurlijk wel gekeken maar geen foto’s van gemaakt ops:
De motor was duidelijk niet schoongemaakt maar wel helemaal droog. Voor de rest zat er wat bladderroest op het klepdeksel (de zwarte verf ging er een beetje af). De rest zag er gewoon keurig uit. Ook het injectiehuis (of hoe heet dat ding tussen de ruitenwisser en de motor ) was goed droog. Hier zie je bij sommige AXjes ook wel wat olie uit komen.
Caroline81 schreef:Ja, mee eens, nu moet ze natuurlijk ook komen forummen!
Heb ik ook nog wat in te brengen??
enne, Marc: Tuurlijk heb ik je tips onthouden, vond ‘t ook handig om het bij jou AXen alvast even te bekijken. Bedankt nogmaals en je hoort me van de week inderdaad nog wel!!
Ieder ander: Bedankt voor de complimenten tot dusver!!
Als er iemand weet hoe deze foto’s normaal op ‘t forum kunnen komen hoor ik ‘t graag.
mooie ax en veel rijplezier ermee
Thanx, hoewel ik er waarschijnlijk niet vaak in zal rijden. Hij is van m’n vriendin, ik heb al twee BXen om mee te sturen
Marc, ik zal foto’s voortaan wel meteen aan jou geven om ze hier te posten
ziet er inderdaad gaaf uit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En of. . .
Woensdag gaan we ‘m ophalen… spannend!!
Onderhoudsinterval van een AX is toch 10.000 / 6mnd? Of is ‘t ondertussen al 1 jaar bij zo’n autootje?
Is er ergens een onderhoudsschema van zo’n ding te vinden? Ik heb ‘t nog niet helemaal helder eigenlijk.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver, vind ‘k echt leuk
Glenn’s(GB) onderhoudsschema is ongeveer:
om de 2 maanden nieuwe motor, om de 3 weken vbak wisselen en reviseren, om de 2500km aandrijfassen controleren.. om de 1000km olie wisselen en elke 2500km remblokjes vervangen
maar bij een normale ax kan het ook minder vaak hoor!
q01z schreef:Glenn’s(GB) onderhoudsschema is ongeveer:
om de 2 maanden nieuwe motor, om de 3 weken vbak wisselen en reviseren, om de 2500km aandrijfassen controleren.. om de 1000km olie wisselen en elke 2500km remblokjes vervangen
maar bij een normale ax kan het ook minder vaak hoor!
En jij houdt nooit een auto rijdend totdat ‘ie onderhoud nodig heeft toch?
Maar ik zou zeggen, sluit een deal met Glenn, kom jij ook nog eens van al die troep in je garage af!
voge schreef:Onderhoudsinterval van een AX is toch 10.000 / 6mnd? Of is ‘t ondertussen al 1 jaar bij zo’n autootje?
Om de 10.000km of één keer per jaar een (jaar)beurt met de APK als je niet veel rijd.
Dat laatste kan ook op een sleutelmeeting, tenminste als je je vriendin zo gek krijgt dat ze gaat sleutelen
ZX1.4i schreef:als je je vriendin zo gek krijgt dat ze gaat sleutelen
:neenee
dat gaat ‘m niet worden ben ik bang…
.. zoveel kan er aan een AX toch niet mankeren?
haha prachtige uitspraak!
maar het klopt wel als je AX gaat vergelijken met veel andere Citroëns.
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
voge schreef:Maarre, sleutelen neem ik wel voor m’n rekening hoor, zoveel kan er aan een AX toch niet mankeren? In dat geval zal ‘t toch niet zo gek duur zijn denk ik…
Sleutelen aan een AX is niet zo moeilijk, hier en daar is het krap onder de motorkap, maar er is wel over nagedacht dat er af en toe weleens iets gerepareerd moet worden. Dit in tegenstelling tot een BX, waar je al snel loopt te vloeken waarom ze dat nou zo hebben gedaan, denk maar aan de 150 motor, octopus, etc
En anders ken ik nog wel “iemand” die zelf in een Xantia rijd, maar erg handig is met AXen
Hallo sleutelaars
We hebben vandaag het AXje opgehaald, voor de APK was er nog een aandrijfaskeerring vernieuwd, voor de rest was alles in orde. Terugreis prima verlopen, autootje doet ‘t heel goed. Thuis aangekomen was alles onder de kap ook nog net zo droog als afgelopen zaterdag voor de proefrit
Ik heb al één verbeterpuntje ontdekt, de lampjes achter de kachelknoppen doen het niet. Als ik binnenkort eens tijd heb ga ik hier verandering in proberen te brengen!
Een extra foto van de motorruimte heb ik nog niet gemaakt. Ik heb hier op z’n vroegst zondag tijd voor omdat ik ‘m voor de rest alleen maar in het donker tegen zal komen…
In ieder geval rijdt ‘t prima!!! (gelukkig maar)