Maar wat is dan een goede lader? merk/type
CTEK MXTS 70 lijkt wel wat
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
samuel schreef:Maar wat is dan een goede lader? merk/type
CTEK MXTS 70 lijkt wel wat
Lijkt me een zeer geschikt apparaat!! Op het moment dat je er een maandelijks ritueel van maakt om de accu een keer met dit apparaat door te laden, hoef je niet teveel problemen te verwachten!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
LOL tja ding kost ook niet echt veel (1k eurie) , kan je toch heel wat accu’s voor kopen.
Maar toch wat is dan een goede lader? Dat simpele 20 jaar oude ding dat ik heb doet ‘t volgens mij best ok maar met die geruchten over 16 volt en zo…?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb deze gekocht voor de CX accu. Wordt voor door veel oldtimerbedrijven aangeprezen. Ik heb hem voor €60,= aangeschaft, dus even goed rondkijken. Het is een nieuwe uitvoering, de opvolger van de CTEK XS 3600. Was bij Conrad in de aanbieding. Nu €74,= en wordt gratis opgestuurd (boven €50,=) Daar kan je niet voor gaan rijden
Onder de foto de link van alle versies







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
wilde het toch nog even hebben over brandstoffen hier: in eerste instantie (na aanschaf) heb ik een beetje rondgevraagd en de consensus was toen ‘euro 95 uit nederland is prima voor een 2000’. echter de oude site bij de FAQ die ik las daarstraks zei ineens ‘nee’ en zelfs 98 was een tikkie moeilijk. Nu heb ik inmiddels V-power erin gedaan (ja ron97 ik weet het) Echter wat is nu wijsheid? Loodvervanger bijmengen op ron98? En wat tanken de rest van de rijders? Zweren jullie bij bijvoorbeeld BP terijl bijv Esso slecht is? Dat soort adviezen zoek ik.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Ik tank al vier jaar steevast Total euro95 in mijn 89’er 22TRS en dat altijd zonder problemen. Tot nu toe in ieder geval. Ik heb nog nooit gekeken hoe mijn tank er van binnen uitziet.
Onze CX 20 (11/81) gaat pingelen op 95, hoe ik de ontsteking ook zet. 98 dus (maar verkopen ze hier gelukkig nog om de hoek)


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Loodvervanger bijmengen is onzin - de kleppen en klepzetels kunnen het prima aan. Voor gas hoef je de kop van een CX-blok ook niet aan te passen. Maar bij een wat lagere octaanwaarde kàn een motor gaan pingelen. Ontsteking iets verzetten is een oplossing, waarbij het vermogen iets daalt en het verbruik een klein beetje toeneemt. Het alternatief is waar het kan 98 tanken en de boel afstellen zoals het bedoeld is.
Ik heb verder geen enkel gevoel bij de verschillende merken - de enige die ik links laat liggen zijn de tinq’s en erger.
Tango is Q8. Ik pleur het in al mijn auto’s. Heb er een rekeningetje. Nooit poblemen die daar verband mee houden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
En TinQ zijn de onbemande stations van Gulf…
Zouden de Tango en TinQ 98 benzines slechter zijn dan Shell 98 van twintig jaar geleden?
Het lijkt erop dat mijn Xant wel merkt wat voor merk ik tank. Merkloze 95 in Frankrijk gaat echt minder lang mee dan de Shell die ik in Luxemburg takte (1:13 versus 1:15,5…).
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Tank eigenlijk altijd TinQ of Tango en merk uiteraard geen verschil met de grote merken. Zowel benzine als diesel gaan prima.
De Xsara draait er alweer 345000KM op, de Jumpy inmiddels 80000 en de 22trs ook alweer 40000. Als het idd slechter zou zijn was er toch al vast wel 1 mee gestopt!!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij zijn het vooral de franse ervaringen die me huiverig maken voor wat vroeger de ‘witte pomp’ heette - net als Franq dus. Maar sowieso wil ik liever 98 in m’n turbo, ‘t lijkt toch dat ie daar echt zuiniger op loopt. En dat hebben de zelfbedieningspompen meestal niet.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Onbemand juist wel… TinQ, Tango, BP Express… Hebben bijna altijd 98.
Shell heeft idd geen V-Power bij onbemand, maar dat was toch al geen 98.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ik zit juist met dat het vaak geen 98 heeft zo’n onbemande pomp. Taxaco, shell en tango onbemand heeft geen 98 waar ik langskom.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,