Klepbediening en bougies ivm C4-GP 1.8 LPG uit 2007
MartBreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 15-01-2009

Gepost: 14 april 2010 01:06 AM

Heb een C4 1.8 op LPG (eurogas, citroenactie, bj. 2007)

Klepbediening
Ik ga er van uit dat de auto hydraulische klepstoters heeft. In principe zijn er dus geen kleppen te stellen.
a) Klopt dat?
b) als dat klopt hoe gedraagt het systeem zich bij lpg gebruik (heb nu 70000 gereden)

Bougies
a) Welke bougies heeft deze motor standaard?
b) worden die aangepast bij LPG gebruik, zoja welk type?

DANK voor hulp!

C4 Grand Picasso 1.8 LPG

Profiel  
 
marcel74
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-03-2011

Gepost: 30 maart 2011 10:23 PM
  [ # 1 ]

Het beste is om gescikte LPG bougies te nemen.

Een goede bougie is extra belangrijk bij het gebruik van LPG of aardgas. Dit komt doordat de ionisatiespanning bij deze brandstoffen hoger liggen, wat betekent dat de vonk minder makkelijk overspringt.

De LPG bougies hebben een aangepaste warmtegraad, electrode-afstand en een mooie fijne centrale electrode van platinum die er allemaal voor zorgen dat de vonk gemakelijker overspringt en het mengsel doet ontbranden.

ik heb goede LPG bougies gevonden op deze site.
http://www.lpgbougie.nl

Ze zijn daar niet zo duur en bevallen mij uitstekend. De motor trekt beter en heb geen last van happeren of missfire.

Succes

Profiel  
 
JBNE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 18-12-2009

Gepost: 01 april 2011 08:14 AM
  [ # 2 ]

Er hoeft geen kleppen gesteld te worden.
Bij mij zitten gewone bougies in en rijdt zonder problemen.
Ik moet erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met speciale LPG bougies.

Succes!!!

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 14 april 2011 10:42 PM
  [ # 3 ]

bij de laatste beurt die ik uitvoerde aan mijn Picasso had ik speciale LPG bougies gemonteerd, echter na een tijdje begon de auto slecht te lopen, backfire e.d..
Ik heb hierna de LPG specialist geraadpleegd, en even de mogelijk oorzaken doorgenomen, hij vroeg hoe lang de bougies erin zaten, toen ik hem vertelde dat ik onlangs speciale LPG bougies had gemonteerd was zijn eerste reactie direct “haal die er maar weer uit, en zet er normale bougies in” , en zowaar waren de problemen hierna opgelost.

dus speciale bougies zijn niet altijd beter, nu moet ik wel zeggen dat de problemen pas bij extreem koud weer begonnen, dus het heeft wel iets met de warmtegraad van de bougies te maken.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook