10 van de 78
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- DS 3 E-HDI
Gepost: 28 maart 2011 10:19 PM
  [ # 136 ]

Daar zal het op neer gaan komen idd, geen blikjes of bakje koffie meer to go maar alleen flesjes drinken….

Profiel  

goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 29 maart 2011 08:34 AM
  [ # 137 ]

Er past een beker in, die van de ‘meeneem’ versie.  Blikje niet geprobeerd. leeslampjes zitten er wel in.. moest even zoeken, maar er zitten twee aparte knoppen naast binnenverlichting, tja met al dat zwart kijk ik er over heen..

Profiel  

renevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 31 maart 2011 11:00 PM
  [ # 138 ]

Even een vervolg op mijn eerste ervaringen.
Ik heb de auto sinds 23 maart en nu zit de eerste 1.000 km erop.
Ik ben zeer tevreden over de auto. Hij rijdt gewoon heel erg goed en ik heb tot dusverre niets negatiefs kunnen ontdekken.
Ik heb een perfecte zit achter het stuur, de armsteun in het midden is lekker hoog en ik heb geen last zoals anderen schreven dat je moeilijk bij de handrem kan komen met die armsteun. Maar goed, ik heb ook lange armen en zit ver naar achteren.
Het Mayway navigatie systeem werkt goed, de hifi is redelijk tot goed. Ben gewend om veel knoppen op het stuur te hebben zitten, die nu via handels achter het stuur worden bediend. Dit werkt allemaal prima en heb ik mij snel eigen gemaakt.
Op provinciale wegen rij je heel ontspannen. De auto stuurt echt lekker, reageert snel en licht. Op de snelweg kom je zeer goed mee. Heb er net even ruim 160 mee gereden en dat gaat moeiteloos en de motor zoemt heerlijk rustig. De auto stuurt ook bij hoge snelheden heerlijk en de wegligging is uitstekend. Geen last van spoorvorming gehad of iets dergelijks. Onderweg van Bunnink naar huis vanavond een rode met zwart dak achter me aan en toen dacht ik nog…wat wordt het toch mooi op de weg!. Aan de andere kant, je hebt zoveel bekijks met deze auto, mensen die naast je blijven rijden en alles bewonderen, wijzende voetgangers etc. Er moeten maar niet teveel DSjes komen om dit gevoel te houden van ik heb iets aparts…
Mijn eerste tankbeurt was bij 720 km, ging ineens heel hard. Verbruik volgens de computer 5,4 liter/100. Echt voltanken gaat inderdaad moeilijk, bij 40 liter begon hij al te sputteren en met pijn en moeite 45 liter erin gekregen. Heb er nu weer 280 km mee gereden en volgens de computer kan ik nog 740 km met deze tank. Dat ga ik denk ik niet halen gezien de vorige keer toen het aantal nog te rijden km’s met sprongen terug liep.
De stap van een grote auto naar deze compacte auto ben ik allang vergeten. Wil alleen maar in mijn DSje rijden!

Profiel  

renevos
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 maart 2011 11:02 PM
  [ # 139 ]

Oh ja.. Ook leuk. De dealer belde mij om te vragen hoe de DS3 mij beviel. Da’s nog eens belangstelling voor je klanten! Leuk hoor Marcel Kelderman van Citroen Coolen Apeldoorn!

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 01 april 2011 01:22 AM
  [ # 140 ]

Heb gistermiddag van mijn dealer een DS3 1.6 benzine meegehad omdat mijn E-HDI een dag later uitgeleverd moest worden. Heb sinds vanmiddag mijn eigen DS3 en wel een E-HDI. Niet heel veel kunnen rijden maar de eerste 200 kilometer (met de E-HDI) en de 400 km met de 1.6 zijn toch erg positief. Geluidsinstallatie ? Top, Leren bekleding en zit comfort ? Top, Stabiliteit op de weg? Top, Brandstofverbruik ga ik niets over zeggen maar de eerste indicatie is positief.

Ik kom erop terug maar mijn oprit is verrijkt met een E-HDI en dat voelt goed.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Roels21
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

Gepost: 01 april 2011 08:30 AM
  [ # 141 ]

Ik heb een vraag aan een van jullie hierboven. Hoe bevalt de Hifi installatie? Qua bass en qua power? Ben erg benieuwd.

Profiel  

Icemanakaice
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 01 april 2011 08:54 AM
  [ # 142 ]

Wie rijdt er op de bellone velgen met banden en hoe bevallen deze qua comfort?
Twijfel nog steeds of ik gewoon de standaard velgen hou of de bellone.

Profiel  

CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 april 2011 08:56 AM
  [ # 143 ]

Ik sta niet hierboven.. maar ik ben erg tevreden met de Hifi, het geluid is super. De subwoofer is in mijn ogen (oren) overbodig en ik hou doorgaans toch wel van een stukje Bass maar dat is genoeg aanwezig zonder de subwoofer.

Profiel  

Roels21
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

Gepost: 01 april 2011 09:00 AM
  [ # 144 ]

Dat wilde ik horen music.

Misschien een testje op Youtube?

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 01 april 2011 09:20 AM
  [ # 145 ]
renevos schreef:

Aan de andere kant, je hebt zoveel bekijks met deze auto, mensen die naast je blijven rijden en alles bewonderen, wijzende voetgangers etc. Er moeten maar niet teveel DS-DRIET-jes komen om dit gevoel te houden van ik heb iets aparts…

Anders ga je toch een echte DS rijden, daar wordt het gevoel van ik rij iets aparts alleen maar groter door de jaren heen.  cool smile

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

renevos
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 april 2011 10:20 AM
  [ # 146 ]

Ik heb Bellone velgen en zoals je uit mijn verslag kan lezen is het comfort goed. Het maakt de auto echt af. Krijg ook heel veel complimentjes over de zwarte velgen.
Gaat vaak zo: sjee wat een mooie auto en die velgen, dat maakt hem stoer!

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 01 april 2011 11:00 AM
  [ # 147 ]
Icemanakaice schreef:

Wie rijdt er op de bellone velgen met banden en hoe bevallen deze qua comfort?
Twijfel nog steeds of ik gewoon de standaard velgen hou of de bellone.

Qua comfort kan ik je niks zeggen, ik ben immers voor de 16” Ashera gegaan i.v.m. de looks, die vond ik gewoonweg wat chicquer dus dat paste de auto en mijn kleurstelling beter naar mijn mening. :)

De reden waarom ik ben gaan twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt is dat de 16” Ashera’s met Michelin Energy Savers worden geleverd, en de 17” Bellones met Bridgestone Potenza’s. Dat zal een verschil van dag en nacht maken. De Michelins doen de auto totaal geen eer aan en zijn knijterharde eco banden die bij het minste geringste vocht op de weg al een substantieel deel van hun grip verliezen, iets wat door verschillende tests ook nadrukkelijk naar voren komt. Je zou kunnen beargumenteren dat je een rustige rijder bent, maar wanneer je van banden niet kan aannemen dat ze goed omgaan met Nederlandse weersomstandigheden vind ik het eigenlijk onverantwoord om ze er onder te laten leggen, ze zijn simpelweg niet geschikt voor het klimaat.

Ik zal het er mee uit zingen, maar als je nog de keuze hebt is het wel iets om bij stil te staan, of om aan te kaarten bij je dealer, misschien dat er iets geregeld kan worden. Ik zal bij de volgende set banden ook zeker aangeven betere banden te willen.

Roels21 schreef:

Ik heb een vraag aan een van jullie hierboven. Hoe bevalt de Hifi installatie? Qua bass en qua power? Ben erg benieuwd.

De HiFi installatie is heerlijk. Je kan er een bizarre vracht bass mee opwekken, totaal overbodig eerlijk gezegd, maar hij staat ook toe dat je het zelf heel netjes kan uitbalanceren met behulp van de genrekeuzes en het aanpassen van bass/treble en de balans van het geluid. In z’n neutraal is het geluid erg helder door de HiFi speaker midden vooraan. Ik ervaar het als een upgrade die z’n geld zeer zeker waard is ten opzichte van het standaard systeem.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 april 2011 11:13 AM
  [ # 148 ]
hbeck schreef:

Heb gistermiddag van mijn dealer een DS3 1.6 benzine meegehad omdat mijn E-HDI een dag later uitgeleverd moest worden. Heb sinds vanmiddag mijn eigen DS3 en wel een E-HDI. Niet heel veel kunnen rijden maar de eerste 200 kilometer (met de E-HDI) en de 400 km met de 1.6 zijn toch erg positief. Geluidsinstallatie ? Top, Leren bekleding en zit comfort ? Top, Stabiliteit op de weg? Top, Brandstofverbruik ga ik niets over zeggen maar de eerste indicatie is positief.

Ik kom erop terug maar mijn oprit is verrijkt met een E-HDI en dat voelt goed.

Leuk! Ben ook erg benieuwd naar foto’s i.v.m. je gekozen kleurencombi Smile

Profiel  

Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 01 april 2011 11:30 AM
  [ # 149 ]

Ja, inderdaad. Waar blijven de foto’s van al die trotse bezitters?

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 01 april 2011 12:04 PM
  [ # 150 ]

Als ik wist hoe ik foto’s kan plaatsen deed ik het om mijn trots met jullie te delen, vertel het mij en ik ga mijn best doen.
HIFI installatie is geweldig fijn, je kunt het geluid alle kanten op afstellen verschillende instellingen voor extern, radio en cd. Tonen klinken erg helder en icm met mijn Ipod classic ga ik hier geweldig van genieten. Het volume kan bizar hard zonder te vervormen en de bass box achterin doet zijn uiterste best het allemaal nog voller te laten klinken. Voor iemdand die vele uren in de auto denkt te gaan doorbrengen en die audiofiel is moet ik deze optie toch als onmisbaar bestempelen.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

10 van de 78
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook