Vandaag netjes teruggebeld door Citroen. De prognose (en de jongen aan de lijn benadrukte heel erg dat dit een PROGNOSE! was), dat de levering waarschijnlijk in week 21 gaat plaats vinden (eind mei). Op 20-1-11 de bestelling voor een 110 HDI geplaatst, maar op 11-3 deze bestelling omgezet naar een eHDI. We wachten maar af… Wel de auto in de spreadsheet toegevoegd trouwens.
even het verhaal zoals het gegaan is vanaf nov. 2010
datum: 10/11/10
besteld 1.6 E-hdi
kleur zwart-wit dak
VERWACHTE LEVERING 3 APRIL
let wel dit is wat mijn dealer mij wist te vertellen in okt/nov.
dus of mijn dealer heeft een glaze bol of heel veel dealers denken alleen maar aan verkopen.
hoe dan ook vandaag gebeld door citroenNL en mijn wagen is de 28e maart geboren
oke een klein beetje telaat maar mij hoor je niet klagen.
zijn er trouwens nogmeer mensen die hun auto optijd of zelfs tevroeg hebben gekregen ??
gr skip
Hoi Skip 1980, kan jij je gegevens toevoeven aan de sheet
Hé skip1980. Ik heb op 28-1 besteld. Als ik mijn auto voor juni krijg dan is ie ook te vroeg. Mijn dealer zei voor mijn aankoop dat ik moest rekenen op 5 maanden levertijd. Is ook best eerlijk. Veel plezier met je ds3 iig.
Mijn ds3 e-hdi is ergens halverwege november besteld en vandaag heb ik hem eindelijk op kunnen halen!!!
Goed nieuws, de zwarte met wit dak worden nu ook geleverd! Nu maar hopen dat die van mij ook binnenkort komt! Ik heb deze in oktober 2010 reeds besteld…
skip1980 schreef:zijn er trouwens nogmeer mensen die hun auto optijd of zelfs tevroeg hebben gekregen ??
Yep. De mijne (wel een THP benzine-orgel) werd een week vroeger dan gepland geleverd. De leveringsproblemen lijken zich vooral toe te spitsen op de eHDI.
ik had er een sinds oktober in bestelling met allllle toeters en bellen, en mijn indruk is dat het telkens verschoven werd omdat er problemen waren met het leveren van dan de myway dan het leer etc, de laatste berichten welke ik deze week kreeg waren niet erg bemoedigend en dat de productie weer verschoven was naar ergens in Mei en dus werkelijke levering juni onder voorbehoud van de productie van de motoren, daar kon ik dus echt niet meer op wachten, en dat mensen die in jan besteld hadden in maart de auto kregen en Citroen daarop geen antwoord kan geven waarom was ik dus bloed link op citroen NL.
DCAR schreef:ik had er een sinds oktober in bestelling met allllle toeters en bellen, en mijn indruk is dat het telkens verschoven werd omdat er problemen waren met het leveren van dan de myway dan het leer etc, de laatste berichten welke ik deze week kreeg waren niet erg bemoedigend en dat de productie weer verschoven was naar ergens in Mei en dus werkelijke levering juni onder voorbehoud van de productie van de motoren, daar kon ik dus echt niet meer op wachten, en dat mensen die in jan besteld hadden in maart de auto kregen en Citroen daarop geen antwoord kan geven waarom was ik dus bloed link op citroen NL.
Ik heb hem sinds 27 september zelfs al in bestelling en heb precies hetzelfde als jij met betrekking tot de levering. Het is werkelijk ongelooflijk dat mensen die in januari besteld hebben de auto eerder geleverd hebben gekregen dan ons.
Maar dcar. Heb je nu geannuleerd? Je staat namelijk 2 keer in de lijst. Ik vind het ook belachelijk dat jullie de auto nog niet hebben.
Half februari besteld (ehdi), hij is nu onderweg naar Oosterhout, reeds bevestigd door Citroen NL
Hoe lang duurt het dan meestal nog voordat hij daadwerkelijk gereed staat bij de dealer?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Oosterhout is het centrale verzamelpunt. Daar komen alle auto’s - vanaf trailers of de boot - bij mekaar. Van daaruit worden dan trailers gevuld per regio. Het zou dus zomaar kunnen dat hij midden volgende week bij je dealer staat, maar het zou ook nog wat dagen extra kunnen duren.
DCAR en Survie. Voor mij ook bijzonder vreemd dat iemand een DS3 met dezelfde configuratie, de auto op 2 februari besteld en 14 maart krijgt. Mijn besteldatum is 8 oktober.
Roels21 schreef:Maar dcar. Heb je nu geannuleerd? Je staat namelijk 2 keer in de lijst. Ik vind het ook belachelijk dat jullie de auto nog niet hebben.
Ja die order heb ik geannuleerd en er is er een voor mij geregeld die snel te leveren was door mijn dealer.
Mijn dealer vindt ik treft geen blaam hij gaat af op de info welke hij natuurlijk weer krijgt van Citroen, hij heeft er ook alles aan gedaan om mij te helpen ben er ook erg blij mee.
Het duurde even, maar zie dat levering 2 toch weer uit de spreadsheet was. Ik heb mijn bestelling en levering er weer bij gezet. Totaal 179 dagen gewacht sinds bestelling. Was wel, volgens dit forum nummer 2 van de lijst. Kleine troost. Gelukkig rijdt de auto fantastisch!