Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In het stukje wordt ook geschreven dat de “kachel” van een GS nauwelijks werkt. Wat een onzin! De auto is juist heel snel warm in het interieur!
Citroen!
Gister moest ik even bij demontagebedrijf Klaas Boer in Uithuizen (GN) zijn. Trof op het terrein tot mijn verbazing een donkerblauw metallic GS uit 1978 aan, zeker in onze regio (zelfs op de sloop) toch erg zeldzaam onderhand. Zag er buitenom redelijk uit, met spuitbus grote letters SL op de voorruit. Aan bruin-beige bekleding en dashboard te zien een Pallas. Helaas te weinig tijd voor een nadere beschouwing, jammer genoeg ook geen camera bij me. Mocht de motor er nog in zitten zal deze niet 1 op 1 in aanmerking komen als reserve voor m’n Ami Super, maar wellicht in het noorden een andere GS belangstellende? Zou jammer zijn als-tie zondermeer in de pers verdwijnt. Adres: Edama 47, 9981 ND Uithuizen, 0595-43 33 30,
http://www.klaasboer.nl
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag in Boussac. Dat zien we hier ook niet veel meer.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ahh, een vroege GS.
Ziet er nog niet eens slecht uit zo van achteren.
Niks voor jullie??
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
In rijdbare staat? dans son jus of gerestaureerd?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk “dans son jus”.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geen idee. Staat achter een hek en nog niet zo heel erg lang.
Ter aanvulling van mijn post van 31-03 een serie foto’s:
In hoeverre de GS compleet is is moeilijk te zeggen. Kleur is sowieso afwijkend, van origine blue myosotis, nu fraai donkerblauw metallic. Wellicht is in het verleden een poging gedaan ‘m om te vormen tot een GSX2 of 3? Motor is los, dynamo ligt binnen, naast diverse bekledingstukken, losse aandrijfassen en deurrubbers tussen de andere “zooi”, ontsteking ontbreekt, maar ligt misschien ook binnen. In het dashboardkastje een knaagdierennest, 4- of 5-bak onbekend, de pookverbinding zat los. Gasinstallatie en trekhaak. De wagen heeft duidelijk lang ergens buiten gestaan, met opschietend onkruid onder de motorkap. Rechter buitenspatbord degelijk, links gedeukt, portieren redelijk tot matig, kofferdeksel in orde. Staat van subframe niet te beoordelen. Algemene staat onder de motorkap rommelig en vettig vervuild. Niet gevraagd naar de herkomst, het lijkt erop dat een knutselaar z’n hobby en/of verzameling heeft weggedaan. Zit te twijfelen of het de moeite loont om motor en bak te redden.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
1300 blok, interieur en deuren zijn GSA, de rest is volgens mij GS. Jammer van de troep en de knaagdieren. Er zal wel niet veel meer van over zijn… Misschien ga ik er wel nog even kijken of er nog iets bruikbaars aan zit voor mijn Draak.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Heb zo’n vermoeden dat je daarmee dan niet te lang moet wachten, het karkas is sinds woensdag verder richting loods verplaatst, alsof hij komende week aan de beurt is om uitelkaar gehaald te worden. Van de laatste GS/GSA modellen te weinig kennis om uit te kunnen maken wat er wél of niet bij hoort. Portieren, strips en binnenbekleding/stoelen duidelijk GSA. Tellerblok GS Pallas dacht ik, bumpers zwart, maar aan de voorzijde zonder stootstrips. Binnen mischien stukken van de originele bekleding, daarnaast lijkt het alsof de garage is uitgemest en alle losse stukken/kleinmateriaal plompverloren in de auto gemikt, en wég ermee. Afhankelijk van wat je in je magazijn wilt hebben zitten er nog plenty bruikbare delen op en aan.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Plenty bruikbare delen?
Ik zie een stuur dat er nog goed uitziet. Verder?
Citroen!
Blauwe windkap vh schuifdak? Achterlichtkappen, misschien de trekhaak en achterste demper, bumpers, sproeiertankje + pomp, wissermechanisme, tunnelbakje (er lag los een radio in), portier/ruitrubbers, aanjager, tellerblok of de hele dash, na schoonmaken de hemelbekleding, portieren, rolgordels…Schuimvulling van de stoelen niet best meer geloof ik.
Ik ben binnenin de “zooi” niet helemaal overhoop gaan krabben, kreeg bij openen van het rechter voorportier meteen al een niesbui en tranende ogen van de muffe stoffigheid
Zoals gezegd, voor mijn Super zou alleen het motorblok in aanmerking komen, en een eventuele 4-bak, mits ik die, in combinatie met de op mijn Super gemonteerde koppeling en aandrijfassen, zou kunnen overzetten. Volgens Cats moet dat kunnen als ik van de Super ook de uitlaatspruitstukken uitwissel. Op zich een aantrekkelijk idee, zo’n Super Super
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De achterlichten zijn nogal verkleurd, toch?
Motor zou je misschien kunnen gebruiken, maar ook die zou ik niet inbouwen zonder grondige inspectie (ofwel: helemaal uit elkaar).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zou opzoek gaan naar een orginele 1015 met bak als reserve voor je Super.
Met deze sloper kun je niet zoveel meer, trekhaak is nog wel leuk en gewild.
Gisteren gespot op de CX-voorjaarsrit:
De auto is van onze Huub, die er elke keer in slaagt met wat leuks te verschijnen, inclusief zijn ravisante echtgenote.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl