benzine meter,
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 april 2011 09:55 PM

mannen, na 3x tanken.met mijn xsara 1,6-16V gaat de benzine meter niet meer geheel op volle stand, hij blijft staan tussen de bovenste 2 strepen, en heb volgens mij de tank geheel afgevuld omdat de tankspuit 3x afsloeg.of komt het meschien dat ik de tank maar half leeg rijd ?. voor de rest doet ie het gewoon.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 april 2011 10:11 PM
  [ # 1 ]

Denk eerder dat er door gebrekkige ontluchting van je tank niet genoeg bij past. Probeer de volgende keer het vulpistool wat minder diep in de opening te steken. Die van mij gaat dan een stuk makkelijker vol.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 april 2011 10:35 PM
  [ # 2 ]

Klinkt als een bekend probleem. Naar alle waarschijnlijkheid komt het door de pomp, niet door de auto.

Ik had hetzelfde bij mijn vaste benzine pomp (een erg gunstig geprijsde Shell, direct op m’n woon/werk route) die met regelmaat bij een van de twee pompen gedoe gaf. Vullen met half ingeknepen hendel hielp wel maar duurde laaaaaaaaang, en ook het een paar cm hoger houden van de vulspuit kon verschil maken.

Met wat pech staat de damp-afzuig verkeerd afgesteld en slaat de pomp bij het minste of geringste af.

Het is heel eenvoudig vast te stellen. Je weet hoeveel liter er is ingegaan en de tank zou “vol” moeten zijn. Als je straks (bij een andere pomp) er ineens merkbaar meer aan peut in gaat (x km gereden, tegen ruwweg 1:12-1:14 moet dat een x-tal liters zijn, dan weet je waar het aan gelegen zal hebben.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook