Simpel: er is één ding waar auto’s niet voor gemaakt zijn en dat is stilstaan.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk verhaal weer
Zitten de originele stoelen er nog in?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi mooi Gert!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Gert! Mooi! Met een beetje geluk gaat Citromobile lukken dus!
Zet die achterste hoogteregelaar ook maar op de to-do lijst.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
GWHENDRIKS2 schreef:
En toen onder de begeleiding met de Xsaar op weg naar huis! Na 9jaar reed ze weer op de weg, en dat gaf voor mij een voldoening op zich!
-Helaas de snelheidsmeter doet het niet! Wel de toerenteller. Bij aankoop werd vermeld dat deze het niet deed, maar bij het bezoek toendertijd deed de snelheidsmeter weer! Maar nu niet meer…
(nieuwe digitale dashboard zoeken?)
Cool dat ‘ie weer gereden heeft. Da’s goed nieuws. En zeg maar rustig dat het meer dan 10 jaar geleden was
Dashboard is goed. Daar zou ik niet aan gaan zitten rommelen. Wat ik altijd begrepen heb is dat een Digit een sensor voor de snelheidsmeter heeft. Maar hang me er niet aan op, dit is wat ik van een andere Digitrijder begrepen heb.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat deze er tussen zit:
Elke BX die een originele boardcompter heeft zal in elk geval zo’n sensor hebben.
Dus ook een GT of GTi die als optie de boardcomputer heeft.
Wellicht vuile contactjes…?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Ik vermoed dat deze er tussen zit:
Elke BX die een originele boardcompter heeft zal in elk geval zo’n sensor hebben.
Dus ook een GT of GTi die als optie de boardcomputer heeft.Wellicht vuile contactjes…?
De sensor zit aan ‘t einde van de tellerkabel, nog in de motorruimte. De tellerkabel loop niet door naar binnen. Verwisselen kan zonder gereedschap, wellicht is een combinatietang handig.
Enig idee waar deze ongeveer zit? Ter hoogte van het schutbord?
(Update komt eraan, ze heeft nu al een wat frise uitstraling en wat benzineleidingen minder!)
Okey nog 2foto’s dan:
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bij mijn digit was de snelheidssensor duidelijk zichtbaar:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb wel eens met zo’n ding gestoeid om te kijken of de CC van de Xantia daarop wilde reageren. Hij zou gewoon tussen beide kabelhelften moeten zitten.
Er stond op “Made in Monaco”... Dat verwacht je toch niet, dat ze daar industrie hebben?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Even een beroemde quote zeggen!
We got him!
Lars bedankt voor het voorbeeld!
Ik denk losmaken en schoonpoetsen met WD-40 inspuiten?
Maarre, mocht er iemand nog eentje hebben ik kan er wel wat mee!
.
.
.
.
Goed vandaag niks gesleuteld, maar ik heb wel wat gedaan sinds zondag.
Zoals ik zei is de karakterbak even goed schoon gemaakt! Niet echt belangrijk om te doen, maar het oog wil ook wat! Duss zodoende:
Ik denk wel dat het interieur orgineel is Arjan..
Mmmmmmm (Kon het niet laten om een Lm een beetje te poetsen, die niet van mij is overigens..
Maar goed! Nu de serieuse dingen aan de Digit!
Gisteren alle benzineleidingen eraf gehaalt en ik zien dat er in erg poreus was! De leidingen waren uit 85, 86 en 96 dus tijd om er nieuwen op te zetten!
Maar, de ijzerenleidingen zijn slecht erg slecht lijkt het!
Dus ja, de ijzeren benzineleidingen wil ik ook héél graag vervangen? Waar kan ik deze halen? Bij de dealer of bij een forummer?
Omdat ik toch down under zat, gelijk gekeken naar de bodem, want er ston iets bij van vliegroest! Uhm vliegroest welke vliegroest?
De bodem ziet er erg goed uit!
Ik heb ook nog een foto genomen van de stuurbekrachtiging:
De retourleiding moet apart naar de reservoir lopen (zoals type 2 en 3 hebben). Hierdoor zal de lekkage verholpen zijn.
Géén idee wat ik hiermee moet?
Kan ik de hydrauliche leidingen (de krullen oa.) insmeren met RX5?
Jaja, ik ben nog wel zoet met sleutelen dus Citromobile is denk ik te vroeg Bart… Morgen eens de radiator vervangen (ik ben benieuwd hoe mij dat afgaat) en de rubberen benzineleiding terug zetten en de sensor poetsen?..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als die sensor echt deffect is, je kan hem nog wel bestellen bij CX-Basis.
Bij een CX met boardcomputer wordt namelijk dezelfde sensor gebruikt
M’n pa heeft nog zo’n sensor liggen uit een oude XM.
Ik zal hem zondag wel meenemen, misschien past die.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is goed Coen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die krul-leidingen zou ik maar vervangen, als ik jou was.
Verder de onderkant goed schoonmaken, dan kun je pas goed zien waar de pijnpunten zitten (@ “ik heb geen idee wat ik hiermee moet”)
verder ziet het apparaat er al heel aardig uit Gert! Ga zo door