goeie tip, ga het meteen proberen!

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
als het nodig is, kan ik na m’n werk wel even langsfietsen Yke. Voor de extra hand.
De hand is vooralsnog niet nodig, maar bedankt! Ik heb de motor aangekregen met even spelen met de gasklep. Ik ben zo gewend te starten zonder gas te geven dat het gewoon niet in me opkwam..
Dus, starten, omhoog, en ja hoor het stekkertje op de dynamo(waarvan ik dacht dacht dat het de dynamolamp was) hing los. Dat er weer op gezet. Moet nog wel een betere stekker maken want dit blijft niet lang goed. En wat schetst mijn verbazing, de dynamo laadt weer keurig op en starten op contactslot werkt ook weer! en het dynamolampje doet óók weer waar het voor bedoeld is.
Is het dan een soort van beveiliging, dat je niet kan starten als je dynamo niet oplaadt? lijkt mij wat verfijnd.
Misschien heb ik door het gevrot aan de pluskabel wel weer contact ‘veroorzaakt’ We bekijken het weer als we in de stalling zitten

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Vreemd Yke, maar goed dat de dame het weer doet.
Ik heb (uiteraard nadat mijn dame in de CX had gereden ) ook eens 5 minuten staan klooien bij mijn ouders voor de deur. Stond de C-matic nog in 2 en niet in P of N. Tja, dan mag het horrel niet eens kunnen starten. Wat ‘ie met de gaskleptruc trouwens wel deed - gelukkig deed de handrem het ook en sloeg madame meteen weer af. En wist ik toen meteen dat ik even de pookstand moest checken
Maar ja, een 2400 GTi is gewoon een 5-bak, dus dit vind ik wel een rare actie. Of wacht: accu leeg door dynamo = geen/te weinig prik naar startrelais. Accu weer voller na “noodstart” en even lopen = net genoeg prik naar startmotor??
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Heb dit probleem ook gehad toen mijn accu niet werkte. Als je + kabel naar de startmotor wat slecht is dan start hij amper of niet zonder dynamo en wel met…
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
Ik had mijn accu helemaal opgeladen maar de startmotor deed niks. Pas na aansluiten van het stekkertje op de dynamo deed alles het ineens weer.

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Loopt de massa van de startmotor dan via de dynamo of zo???
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Nee ik denk dat de dikke massakabel een beetje brak is,die moet maar eens vernieuwd worden.
Verder van de week nieuwe bougies erin gepield en de uitlaat eindelijk goed gekregen. Lekker rijden, dat moet ik!

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De bougies zijn dus gelukt met wat overtuiging?
Ja hoor, met wat aanmoediging ging het allemaal goed Loopt lekker dat motortje
Nou ja..lekker.. ik ging dus met vrouw en kinders even een ritje maken, maar dat hebben we toch maar een beetje kortgesloten. Ik kreeg een flinke benzine lucht in de auto, maar bij inspectie met draaiende motor kon ik niks vinden. Benzine pomp loopt netjes, maar lekt nergens. Alle benzine slangen heb ik vervangen. Het was ook vrij snel weer weg, maar niet zo snel als het vertrouwen van mijn teerbeminde! 10 km verder dus maar weer in de garage geparkeerd, en verder gegaan met het familie vehikel.
Ik zit nu de Haynes en het Garage haandboek te doorzoeken, maar het kan natuurlijk van alles zijn. Cee-Iks suggereerde dat het mengsel erg rijk is, en dat kan je ook wel horen aan het begin, dus misschien dat de koudstart injector (te lang) aan blijft staan of dat er iets mis is met de drukregelaar of dat de gasklep blijft hangen. Een klein stemmetje in mij blijft ook nog altijd hopen dat het nieuwigheid is.. Morgen weer meten! en suggesties altijd welkom!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ook alles naar de injectoren vv ?
en had je net getankt waardoor er bij de tankvlotter/vulpijp/ontluchting iets kan lekken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Heb je álle slangen vervangen? Dus ook de slangen bij de tank, tussen tank, pomp en leiding naar voren? Bij mij was die volledig vergaan…

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Mijn vorige Cx had een wat dubieuse afdichting van de vlotter. Bij volle tank lag er dan iets benzine op de tank wat ook voor flink wat aromas zorgde. Ook iets om even in gedachten te houden.

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
bx-cannes schreef:Mijn vorige Cx had een wat dubieuse afdichting van de vlotter. Bij volle tank lag er dan iets benzine op de tank wat ook voor flink wat aromas zorgde. Ook iets om even in gedachten te houden.
Ook zo’n oude dames kwaaltje, dat hadden mijn TRS en GTI beiden ook maar daar heb je alleen last- lees luchtjes van als je helemaal volgetankt hebt, bij mij althans.