Ja, ik ken het. Ik ken ook alle discussies over wat beter zou zijn. Na orientatie heb ik ooit gekozen om met Owatrol aan de slag te gaan. Dat bevalt me goed en ik heb al heel wat roestend blik door mijn handen gehad .
Zojuist heb ik het gat onder de accu dichtgemaakt en alle roest in die omgeving verwijderd ontvet en behandeld. Morgen maar weer verder.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
De motorruimte is klaar om weer gevuld te worden. Bak en blok staan schoon en voorzien van nieuwe pakkingen etc klaar om er weer in te gaan. Het gat onder de accu is weer dicht en alle roest is weggewerkt.
Hopelijk lukt het morgen om er weer een paar uur aan te werken.
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Ja, alleen het tempo ligt lager dan ik zou willen. Beetje te druk en zo .
Maar de GS blokkeert nu mijn motorfiets en het schijnt toch echt voorjaar te gaan worden. Dus hij moet weer snel mobiel worden.
Fiat Panda Twinair 2014
Vandaag weer een paar uur aan de GS gewerkt. Het motortje is bijna klaar om er weer in te gaan. De bak zat er al weer even in, de motor kan nu ook weer terug. Vandaag benzineslang vernieuwd en uitlaatklemmen gehaald. Paar plaatjes:
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Heb zojuist de foto´s in je album bekeken, ziet erg mooi uit allemaal. En het jaune mimosa is een geweldige kleur op je GS. Nu alleen nog een hondje met riem op de deur schilderen straks !!
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Coming soon to your city! Fast Forward in High Res!
Fiat Panda Twinair 2014
Ziet er weer fris uit melchior!
Zou jij misschien een close-up foto kunnen maken van de remklauwen tov het subframe terwijl de bak weer op z’n plek hangt?
Voor dit topic zou ik graag de afstand willen zien tussen subframe en de klauwen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210696/#1424247
Bedankt alvast!
@PMD: Heb je hier wat aan? 1x vanachter, 2x van voorzijde
Fiat Panda Twinair 2014
Bedankt, en zo snel ook!
Eigenlijk kan ik het zo nog niet helemaal goed inschatten…
zou ik vooral de afstand van de boutkop tov het subframe willen zien, dus misschien kan je er nog een maken die precies van voor naar achter kijkt waarbij de boutzeskanten in één lijn laat staan? Zeg maar zoals de laatste foto, maar dan de camera nog +- 5 cm naar rechts.
Ik vraag me dus af of de bouten van de klauw tegen het subframe komen wanneer deze ongeveer 1 cm los worden gedraaid…
Overigens viel het me ook op dat je klauwen akelig schoon zijn, hoe heb je dit gedaan? met een ultrasoonbadje?
Zoiets? Ik vind ze zelf eigenlijk niet zo duidelijk.
Ter indicatie: ik kan mijn vinger niet tussen de bout en het subframe steken. Ter hoogte van de voorste bout zit een uitsparing in de binnenkant van het subframe.
Ik heb de klauwen in mijn straalkastje geglaspareld, daarom zijn ze zo schoon. Da’s mooi werk hoor.
Fiat Panda Twinair 2014
Tof! dit is precies wat ik bedoelde! Dankje!
Daar zit dus nog een uitsparing in het subframe?
Ik had ook al even zitten voelen, maar verder dan iets minder dan een vingerdikte was ik ook nog niet gekomen…
Als ik het zo zie dan zou het zo kunnen zijn dat het dus gaat passen. Als je binnenkort nog eens de camera in de aanslag hebt dan hou ik me aanbevolen voor die uitsparing op de “gevoelig chip” maar voor nu nogmaals dank!