Zomaar wat C15-vraagjes
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 april 2011 04:43 PM

Ik rij de laatste tijd regelmatig met een C15 D van ‘95 en die heeft wat eigenaardigheden. Omdat ik C15’s totaal niet ken weet ik ook niet onmiddelijk waar ik de oplossingen moet zoeken.

Namelijk:
- De verwarming kan niet uit. Is dat een kwestie van een klep die vastzit, een relais en/of zou het kunnen liggen aan het ventilatie/verwamings-schuifpaneeltje (dat ondersteboven schijnt te zitten)? Stand van de schuiven maakt niet uit, je krijgt meer of minder maar altijd warme lucht.
- Binnenverlichting doet het niet. Lijkt mij een kwestie van een zekering, maar waar in vredesnaam zit het zekeringenkastje?!? (ook hier op het forum niet kunnen vinden).
- De handrem loopt aan. Je moet de handrem altijd twee tandjes omhoog trekken om een irritant hoog gepiep te voorkomen. Kwestie van afstelling? Hoe?
- De dynamosnaar begint steeds meer te gieren. Eerder alleen bij vochtig, koud weer en koude motor, nu continu. De snaar ziet er eigenlijk nieuw uit, maar staat erg strak gespannen. Te strak? Of toch gewoon een nieuwe snaar erop gooien?

Alvast dank.

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 02 april 2011 06:27 PM
  [ # 1 ]

1. Kachelkraan. Zie je zitten aan de linkerkant van de kachelunit. Boven het gaspedaal
2. Waarschijnlijk deurschakelaar? Of het lampje stuk? Zekeringen zitten in de motorruimte tegen het schutbord.
3. Geen idee, verstandig om de trommels er eens af te halen. Remmen worden over het algemeen niet genoeg gecontroleerd.
4. Nieuwe snaar kan nooit kwaad, ik zou ‘m eens opspannen.

Succes Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 april 2011 05:18 PM
  [ # 2 ]

Dank, ik zal ‘s wat gaan prutsen Very Happy

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook