hi beste C3 ers,
Rijdt nu twee weken met mijn C3, kan alleen maar tevreden zijn, En wat was vanmorgen de surprise !!!!!
brief van Citroen Nederland met hierin excuses voor vertraagde levering en waardebon Intratuin van € 50,00
Voorwaar een hele verrassing, zeker omdat ik nooit echt geklaagd heb over de late levering. zeker niet bij Citroen Nederland !
Ook vandaag mail van Citroen Nederland met verzoek enquete in te vullen hoe tevreden we zijn met de nw, C3, garage, verkoop e.d.
Nee ik denk echt wat ik al eerder melde dat Citroen Nederland ook niet blij is geweest met vertraagde levering maar dat er toch een zekere overmacht is geweest. En wees nou redelijk ik heb liever een goed uitgetest exemplaar dan iets wat op de markt gezet wordt met allerlei kinderziekten.
Ik heb totaal geen problemen en van andere gebruikers nieuwe C3 lees ik ook alleen lof.
voor degene die nog ff moeten wachten, sterkte en je moet maar denken wat in het vat zit ........
jan110
boeman schreef:Vanochtend onze C3 gepind en meegenomen bij de dealer. Nog niet veel mee gereden, maar ik ben al wel helemaal blij.
Mooi! Ook voor jou is het lange wachten eindelijk voorbij Nog wat getourt gisteren/vandaag?
Takashuri schreef:rvdb20 schreef:Dat is echt zo’n onzin wat ik af en toe lees.
mjah ik vind het prima dat jij het onzin vind, en dat je veel auto’s ziet rijden met grotere velgen, maar vind het interresanter wat de belastingdienst er van vind
hahaha… Ja dat snap ik Maar de belastingdienst kijkt maar naar 1 ding: de typegoedkeuring. Wijzigingen achteraf doen niet ter zake. Dat geld voor chiptuning, velgen en ook voor G3 gasinstallaties. Dus een C5 op LPG mag dan wel voldoen aan de 20% bijtelling norm, je betaald 25%. Alleen als het LPG af fabriek erin zou zitten zou hij binnen de norm vallen.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ja, en die typegoedkeuring staan dus ook je banden/velgen op!
Daarbij, van chiptuning is al lang aangegeven dat dit strafbaar is en dat is ook in de wettekst vastgelegd.
Feit is en blijft dat de c3 NET binnen die marges valt en dat iedere wijziging dit dus kan doen veranderen naar een gewoon verbruik.
Wat ik al eerder heb geschreven. We willen allemaal voordeel, geen wegenbelasting betalen, geen BPM betalen.. Maar zelf daar iets voor doen HO maar..
Pfffhh.. wat een gezeur over de typegoedkeuring.. bah
De auto is gekeurd en heeft een CVO gekregen.
De aangeboden combinatie kan je toch nooit nabootsen..
Degene die zich de heilige paus wanen en lopen te zeiken over het randje van de 95 gram…
Check je iedere mogen de druk in je banden en is die wel gelijk aan de waarde waarmee Citroen hun uitstoot op de juiste waarde kreeg?
En was je iedere dag de auto om de lak glad te maken en het extra gewicht van het vuil eraf te halen?
- De tank zal ook niet geheel gevuld zijn, moet je dan ook doen…
- Er is bijna 100% zeker te weten zonder de airco getest.
- De verlichting zal niet aangeweest zijn.
- Ramen mogen niet open.
En zo kan ik er nog wel enkele verzinnen.
Lees maar eens goed op het internet hoe bijvoorbeeld BMW het gedaan heeft.
Die komt zelfs met compleet andere banden en wielen uitgeleverd dan degene in het CVO
Oh, en nog ff over chiptuning… bij de E-HDI dien je hiervoor het kastje te openen en daarbij een zegel te verbreken. Wat je voor garantie uitsluit. De motor is niet via de OBD stekker programmeerbaar
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Enige wat ik nog wil toevoegen is dat ik graag verneem waar staat dat chiptuning verboden is. Dat is namelijk niet zo. Discussie is wat mij betreft dan verder ook over.
Kunnen we het nu dan weer over leveringen gaan hebben?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
RG80 schreef:Wim,
Ik heb ook een spierwitte c3 e-hdi besteld.
Dus een foto zou zeer welkom zijn.Mij c3 zou rond 9 april in NL arriveren.
Remco
Hallo Remco en andere forum leden hier bij de link naar de Foto’s
http://www.mijnalbum.nl/Album=7UITVW8V
Gr. Wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
Net gebeld door de dealer.
Levering van me C3 E-Hdi vindt plaats 16 april 2011.
Besteld 22 januari 2011.
Ongeveer 12 weken vindt ik persoonlijk heel netjes.
RG80 schreef:Net gebeld door de dealer.
Levering van me C3 E-Hdi vindt plaats 16 april 2011.
Besteld 22 januari 2011.Ongeveer 12 weken vindt ik persoonlijk heel netjes.
Dat zou erg lullig zijn zeg. Die van ons is op 20 december besteld, en die verwachten ze in week 18 :/
Wij hadden in oktober 2010 een DS3 met navigatie besteld, levering medio januari 2011 de levering werd elke maand uitgesteld en in week 13 hoorden wij dat de levering weer zou worden uitgesteld! We hebben toen deze deal maar geannuleerd.
Bij het Motorhuis hadden ze wel een C3 gris aluminium met eHDI uit voorraad, dus werd de keuze een C3 met My Way navigatie + hifi en Pack City, de auto is geleverd op 1 april. (geen grap)
De auto rijdt zeer plezierig verbruik is ongeveer 1 op 23.2 na 200 km zal nog wel iets minder worden.
Alle instellingen zijn eenvoudig te vinden en het geluid van hifi is prima, ook het telefoneren in de auto is een stuk beter dan bellen via een parrot systeem.
Jeej, mijn bestelling voor een C3 is zojuist geplaatst door Leaseplan!
Het wordt een zwarte e-HDI met de volgende opties:
- MyWay navigatie, auto. airco en HiFi systeem
- Zenith raam
- 16” Velona velgen
- Vaste trekhaak
- Chromen deurgrepen en een chromen sierlijst achter (+ standaard voor)
Dit alles zou zo ongeveer 12 weken moeten duren volgens Leaseplan, dus dan rijd ik ergens in juli… Kan niet wachten!!
MVG, Michael
Hoezo dat? Zegt de navigatie hele rare dingen ofzo?
Ik heb vandaag maar eens gebeld naar mijn dealer. Toevallig was hij vandaag binnengekomen.
Krijg hem wel pas volgende week vrijdag. Moeten nog alle accessoires inbouwen cq monteren.
Hoop dat ze deze accessoires na 5 maanden allemaal binnen hebben.
@RobC3: heb jij het pack City erop? Je hebt die verchroomde kapjes onder de spiegels. Ziet er leuk uit! Veel fijne kilometers.
@ Michael: De menu’s in MyWay hebben soms andere benamingen dan benoemd in de handleiding. Is een beetje verwarrend.
@ dthiemann: inderdaad met pack city erop, scherp gezien!
Na 100 km rijden vandaag wel gezien op de board computer dat ie erg zuinig gaat rijden. Daar heb ik alle vertrouwen in. Ook het start/stop systeem werkt perfect, je bent er zo aan gewend. Echt een genot om in te rijden
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
RobC3 schreef:De vertaler van het instructie boekje is duidelijk een andere vertaler dan die van de MyWay navigatie…
Voor het instructieboekje van de auto wordt gebruik gemaakt van Comidoc (een content management systeem van EKIS) wat gekoppeld is aan Framemaker (een tekstverwerkingsprogramma, van Adobe, speciaal voor handleidingen en technische documentatie).
Met behulp van Comidoc kan documentatie gedeeltelijk automatisch vertaald worden, hetgeen dan niet vertaald is, wordt vaak overgelaten aan importeurs.
De fabrikant verleent importeurs (en soms ook vertalers) toegang tot Comidoc en kan dan een handleiding, of gedeeltes er van, door een importeur laten vertalen.
Deze constructie vrij gebruikelijk voor Franse bedrijven.
De kans is groot dat iemand van Citroën Nederland het instructieboekje van de C3 (gedeeltelijk) vertaald heeft.
De gehele PSA-groep maakt gebruik van Comidoc.
Het MyWay navigatiesysteem wordt door Citroën ingekocht en MyWay doet er een eigen handleiding bij.
Dat verklaart het verschil…...