het is wel één van de best uitgedachte BX grappen ooit inderdaad!!! Prachtig!! Komt ‘t toevallig uit een aprilnummer van En Avant??
voge schreef:het is wel één van de best uitgedachte BX grappen ooit inderdaad!!! Prachtig!! Komt ‘t toevallig uit een aprilnummer van En Avant??
Als ik eraan denk ga ik ff het originele artikel opzoeken. Ik moet die En Avant wel ergens hebben liggen.
mpostma schreef:Robin schreef:Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…
Of het kleurenpalet: een kleur met de naam “fraise abimé”. Een pracht van een En-Avannt redactie hoax! Ik denk dat als de makers van deze grap dit topic lezen, ze nog lachend over vloer rollen.
Fraise Abimée: verpestte aarbei. Die lui hebben het ook nog eens slecht vertaald. (voor de duidelijkheid, rotte aarbei is Fraise Pourrie).
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
MSL schreef:mpostma schreef:Robin schreef:Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…
Of het kleurenpalet: een kleur met de naam “fraise abimé”. Een pracht van een En-Avannt redactie hoax! Ik denk dat als de makers van deze grap dit topic lezen, ze nog lachend over vloer rollen.
Fraise Abimée: verpestte aarbei. Die lui hebben het ook nog eens slecht vertaald. (voor de duidelijkheid, rotte aarbei is Fraise Pourrie).
Ooit gehoord dat je Frans nooit letterlijk moet nemen?
Abimé bedoelt geblutst/beschadigd, wat dus niet zo goed is voor een aarbij
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ik blijf dat met de kurkentrekker, die je erbij kreeg…..een mooi verhaal vinden
Je moet het maar verzinnen.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Haha, das waar, als is roken toch niet zo gevaarlijk tijdens het rijden als wijn drinken.
Ik zeg dan ook tijdens het rijden hé
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Waar komt nou dat verhaal van die niet-hp vering vandaan? dat staat helemaal niet in het stukje toch?
Harm schreef:Waar komt nou dat verhaal van die niet-hp vering vandaan? dat staat helemaal niet in het stukje toch?
Niet hp vering kwam in de originele hoax niet voor.
Bram schreef:Ik blijf dat met de kurkentrekker, die je erbij kreeg…..een mooi verhaal vinden
Je moet het maar verzinnen.
Je zou ‘m eens na moeten maken en in een sloopauto moeten doen, zo’n uurtje voordat een medeforummer naar die sloop gaat om uit die auto iets te halen… En dan een webcam erin zodat wij allemaal zijn : kunnen zien
Ha ha dat zou wel humor zijn.
Dat van die niet HP-vering, dat heb ik ooit een keer gehoord ergens, en hier gepost. Dus misschien dat ik de onrustzaaier wel geweest ben. (Was nog in de tijd dat ik ook heilig in deze hoax geloofde)
Test
Ik heb eens even in mijn prive En-Avant archief gespit en ik kwam 3 En-Avants tegen met leuke redactie grappen. Voor diegenen die niet weten wat de En Avant is, dat is het clubblad van de BX Club Nederland.
Numer 7 (juli 1999), tevens de eerste in mijn bezit, bevat het verhaal van de BX Dommage: 2 pagina’s A5 met prachtig gezwets.
Nummer 14 (April 2001) bevat een korte update van ong. een kwart A5 pagina.
Tot slot kwam ik in nummer 10 (April 2000) nog een ander mooi l$lverhaal tegen over een koninklijke (door Citroen gesponsorde) BX die door Beatrix gebruikt zou zijn om zich onopvallend te kunnen verplaatsen.
Ik zal mijn scanner eens aan moeten sluiten om ze online te kunnen zetten.