Ik heb diverse Citroens probleemloos op LPG gehad waarvan de laatste een Xantia 1.8 16v op LPG. Wel zat daar de vermalijde AG DGI in en dat is ook de reden dat ik de auto weggedaan heb. De injector van die installatie is aan slijtage onderhevig en dat kan voor kosten zorgen als je deze injector zelf niet kan reviseren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Een duel-fuel motor zou het mooiste zijn, één verstuiver voor het inspuiten van gas en diesel
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Of waterstof, ook mooi spul.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dat is nog lastiger om te tanken
Verkrijgbaarheid van LPG en Diesel samen is uitstekend, en de techniek bestaat ook al, nu nog alleen toepassen op kleine motortjes. Ik heb ze gezien, injectoren met 1 grote diesel verstuiver in het midden en 3 kleintjes eromheen voor gas, naadloos overschakelen tussen de brandstoffen is mogelijk.
T(h)ijs schreef:Ik heb diverse Citroens probleemloos op LPG gehad waarvan de laatste een Xantia 1.8 16v op LPG. Wel zat daar de vermalijde AG DGI in en dat is ook de reden dat ik de auto weggedaan heb. De injector van die installatie is aan slijtage onderhevig en dat kan voor kosten zorgen als je deze injector zelf niet kan reviseren.
Waar inmiddels prachtige revisiesetjes voor verkrijgbaar zijn waar ik al reedsch 2 injectoren een nieuw leven mee heb gegeven. En dat voor het magistrale bedrag van 20 euro per injector. Wil/kan je het niet zelf doen, dan moet je gewoon de mannen van http://www.verdampere.nl bellen die het voor een schappelijke prijs voor je doen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-2009
- Xantia 1.9td type2 break
Is niet kort door de bocht.
Ten tweede heb ik niet geschreven nooit meer een citroën want rijd nu ook citroën maar dan een diesel
en inderdaad heb ik veel problemen op lpg gehad en niet alleen in een citroën !!
Ligt ook niet aan de auto maar aan die fijne installatie die er in zat namelijk een AG wat ik toen niet wist.
Wel ben ik het er over eens dat het goedkoper is dan een diesel rijden maar diesel vindt ik betrouwbaarder
en prettiger rijden maar dat komt ook omdat ik bijna altijd diesel heb gereden.
Dus eerst goed lezen en dan reageren !!!
Als je nog een leuke HDI zoekt, de mijne bied ik binnenkort te koop aan. Ik heb de auto gekocht 6 maanden geleden om de tijd te overbruggen tussen verkoop auto en de auto die binnenkort binnenkomt. Het betreft een 90 PK HDI Break uit 2000. Er zitten nieuwe veerbollen, remschijven, blokken op en recentelijk is de distrubutie gedaan. Km stand is nu 268.000. Airco werkt! Met een set winterbanden en nieuwe APK. Ik hoef er niet zoveel voor te vangen…..
hee mischien heb ik binnekort er wel 1 nodig ik hou het ook in de gaten!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere