9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
R.I.P. - Nummer 21, de XM 2.1D Break van Lucas
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 oktober 2010 11:03 PM
  [ # 121 ]

Een kleine update: Gisteren heb ik de gordel linksvoor vervangen door een exemplaar dat goed oprolt, de twee knoppen voor de temperatuurregeling vervangen door exemplaren waarvan de asjes nog heel zijn en drie lampjes vervangen. Als puntje op de i heeft eXpelliarMus vandaag de slotvanger van mijn achterklep hersteld. Die doet nu ook weer netjes mee met de CV.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 31 oktober 2010 11:58 PM
  [ # 122 ]

En kilo’s stof gezuigd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2010 12:07 AM
  [ # 123 ]

En vergeet de zakken grind niet Very Happy. Fijn hoor, zo’n industriële stofzuiger. Wellicht ook aardig om te melden is het feit dat de gordel mede slecht liep omdat het stuk schuimrubber dat in de B-stijl om de gordel zit uit elkaar was gevallen in kleine korreltjes die het mechaniek blokkeerden.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 januari 2011 12:40 AM
  [ # 124 ]

Ik had al enige tijd last van een te lage systeemdruk in het hydraulisch systeem. Dat heb ik vandaag vrij eenvoudig kunnen verhelpen door de leidingrubbertjes van de opbrengstverdeler allemaal te vernieuwen. De break komt nu weer vlot omhoog en de stuurbekrachtiging valt niet meer uit. Ik vind het wel vrij opmerkelijk dat dit heeft geholpen eigenlijk, want de opbrengstverdeler was helemaal droog en de wartels waren echt goed aangedraaid.

Daarnaast heeft de linkerkant van de neus kennis kunnen maken met het smeedijzeren tuinhek. Het hek is nog als nieuw, ik moet in ieder geval even een andere grille op de break schroeven.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2011 12:41 AM
  [ # 125 ]

Smeedijzer heeft de vervelende eigenschap dat het nogal wat harder is dan polyester hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 januari 2011 12:44 AM
  [ # 126 ]

Helaas wel. De bumper staat ook een paar centimeter naar voren linksvoor, maar hij zit nog goed vast dus dat laat ik voorlopig maar even zo. Met die bloemenprint valt de schade ook niet zo op eigenlijk. Ik ben wel blij dat ik de nieuwe bumper die ik laatst heb kunnen bemachtigen er nog niet op had gezet.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2011 12:51 AM
  [ # 127 ]

Was het probleem zo simpel, een paar nieuwe leidingrubbertjes big surprise

Ben heel erg benieuwd naar een zinnige verklaring?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 januari 2011 12:58 AM
  [ # 128 ]

De hydrauliek van de inmiddels total loss TD functioneerde ook weer veel beter nadat we bij uit- en inbouw van de motor alle leidingrubbertjes op de opbrengstverdeler hadden vernieuwd. Het kan niet anders dan dat de rubbertjes ondanks dat het blok droog was de leidingen toch niet volledig afdichtten.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 januari 2011 04:04 AM
  [ # 129 ]

Denk eerder dat je door het gerommel aan de leidingen wat vuil losgemaakt hebt .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2011 11:13 AM
  [ # 130 ]

Zoiets lijkt me ook, want je kan niet druk verliezen terwijl er geen lekkage is.
Óf er wordt niet goed afgedicht en er komt LHM uit, met als gevolg drukverlies,
óf er wordt wel goed afgedicht, de boel blijft droog en het systeem op druk.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2011 11:23 AM
  [ # 131 ]

Natuurlijk kan je druk verliezen zonder lekkage. Door inwendige slijtage kan je gewoon druk kwijtraken, alleen zal er dan geen olie naar buiten lopen maar via de retour worden afgevoerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 januari 2011 02:14 PM
  [ # 132 ]
waterman schreef:

Natuurlijk kan je druk verliezen zonder lekkage. Door inwendige slijtage kan je gewoon druk kwijtraken, alleen zal er dan geen olie naar buiten lopen maar via de retour worden afgevoerd.

Natuurlijk.
Alleen heeft dat niets met je afdichtrubbertjes van de leidingen te maken.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2011 02:27 PM
  [ # 133 ]

Het verdeelblok/opbrengstregelaar is een naar stukje hydrauliek. Ik heb er vroeger vaak gedonder mee gehad, maar ben er wel achter gekomen dat het ding extreem gevoelig is voor vervuiling en verstopping.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 april 2011 08:56 PM
  [ # 134 ]

Groot leed, mijn knipperlichtrelais is kapot.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 april 2011 09:11 PM
  [ # 135 ]

Er komt binnen kort een slopert vrij. Mr. Green  Maar daar hebt u nu niets aan. Laughing

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook