Magnetisme en de Picasso
aleven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 05 april 2011 09:51 PM

Afgelopen weekend werd de gouden komeet weer eens ingezet als verhuiswagen.

Mijn zoon wilde een setje boxen ophalen en daar hebben we de C4 voor gebruikt. Na het inladen van de boxen en het starten van de motor kregen we direct: Storing Vering in het display. De gebruikelijke tucjes gebruikt: Stukje rijden, contact er 2 minuten uit etc maar de storing bleef. Dus maar op weg want de veerbalgen waren gevuld met lucht en ik had nog vering. Wel een beetje raar weg gedrag op de snelweg dus maar gestopt op een parkeerterein. Vervolgens ging op het parkeerterein de display tijdelijk blank en werd de datum en tijd gereset naar default. Vervolgens heb ik even met contact eraf even de zekering van de vering eruit gehaald en erin weer ingezet dat hielp echter niet. Vervolgens moesten we nog wat uit de achterklep hebben maar die ging niet meer open en dicht. Na herhaaldelijk met de afstandsbediening de auto op slot en eraf hadden gehaald konden we de achterklep weer openen en sluiten. Vervolgens ging ook nog het alarm af. Uiteindelijk maar weer verder gereden met Storing Vering. Op de snelweg viel opeens weer het display uit en ging de tijd en datum weer terug naar default.  Ik baalde al behoorlijk maar had de oorzaak nog niet door.

Uiteindelijk thuis de boxen eruit. Daarna geen problemen meer gehad. Dus de tip is: kijk uit met het vervoer van sterke magnetische velden in de Picasso: schijnbaar is de multiplex data link dan snel in de war.

grand c4 Picasso 2.0

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 05 april 2011 11:45 PM
  [ # 1 ]

Mooi verhaal, in ieder geval bedankt voor de tip. very good
Je bent nooit te oud om te leren.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007