4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Acadiane project.
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 26 maart 2011 01:32 PM
  [ # 46 ]

ik wil die tankplaat alleen ruilen voor een tank of resevewiel plaat voor een besteleend!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 27 maart 2011 06:47 PM
  [ # 47 ]

Vandaag motor afgebouwd, koelkappen op de cilinder, spruitstuk er weer op, startmotor er weer op.
Nu de nog 1 fusseepen, en daarna kleine stukjes lassen en afbouwen.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 01 april 2011 11:25 PM
  [ # 48 ]

Fusseepen is al klaar, lassen hebben we achterwege gelaten.
Motortje zit er al in, zit al vast, en al een hoop aangesloten.
Morgen misschien even elektra doen? Daarna opbouwen van het plaatwerk.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 02 april 2011 11:18 PM
  [ # 49 ]

Vandaag elektra aangesloten, handremkabels vast gemaakt, koppelingskabel klaar gemaakt.
Toen starten, liep die niet.
Hij kreeg geen benzine als je het gaspedaal intrapte, wat het precies is weten we nog niet, maar we hebben de kop van de carburateur eraf gehaald, en toen liep die.
Toen moesten we nog even de koppelingskabel bijstellen, en nu loopt die.
Heerlijk hoe die nu schakelt!

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 05 april 2011 08:25 PM
  [ # 50 ]

De aca bleef inhouden, bij vol gas komt die niet op z´n toeren.
Vanmiddag een andere carburateur er op gezet, maar nog blijft die inhouden, weet iemand wat dit kan zijn?

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 april 2011 08:41 PM
  [ # 51 ]

Ontsteking?
Kleppen goed gesteld na kop de en montage?

Bij niet goed lopen en inhouden denken veel mensen aan de carburateur en die is het bijna nooit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 05 april 2011 10:25 PM
  [ # 52 ]

Vast gedaan maar even checken of hij goed vast staat. Even moeren natrekken.

Dit was mijn probleem achteraf bij de acadiane. Nu rijdt hij als een speer.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 06 april 2011 05:16 PM
  [ # 53 ]

Vanmorgen oliesensor vervangen, hij bleef lekken.
De auto krijgt te veel benzine, en moet afgesteld worden, heeft iemand simpele afstelgegevens van de carburateur, het gaat om een registercarburateur, alvast bedankt!

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 april 2011 08:05 PM
  [ # 54 ]

Enige wat je kan afstellen aan een carb is de stationair instelling.
Dat niet op toeren komen bij vol gas ga je daar niet mee oplossen.
Hoe weet je dat hij teveel benzine krijgt?
Enige dat je dan kan controleren is de vlotterhoogte.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 06 april 2011 08:15 PM
  [ # 55 ]

wat voor bougie;s heb je erin?
hoe heb je je kleppen gesteld?
vonken de bougie’s wel?
onsteking goed afgesteld?

het kan zijn dat er benzien uit het spruitstuk loopt, maar dat hoort zo als hij te veel benzine krijgt.

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 07 april 2011 08:13 AM
  [ # 56 ]

De bougie´s vonken, anders start die niet.
Hij rookt veelste veel, waardoor we denken dat die teveel benzine krijgt.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 12 april 2011 09:16 AM
  [ # 57 ]

staat de choke klep wel goed, als je t bovendeksel van de carb eraf gehad hebt (of iemand anders) is de kans groot dat die verkeerd staat, ff controleren dus!

greetzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 12 april 2011 11:56 AM
  [ # 58 ]

Het motortje loopt weer als een zonnetje.
Bij koud moet die iets choke hebben, maar daarna loopt die perfect!
Nu bezig met opbouwen, en hopelijk is die klaar voor citromobile!

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 12 april 2011 12:01 PM
  [ # 59 ]

wat was t probleem nou? (misschien handig voor anderen met t zelfde probleem) en verder zijn wij hier helemaal niet nieuwsgierig Wink

gereetzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 12 april 2011 12:27 PM
  [ # 60 ]

De eerste carburateur hebben we er af gehaald, en een andere er op gezet, dingentje stond al ongv. 9 jaar stil.
Door middel van rijden en laten lopen ging die steeds beter lopen, dus het was waarschijnlijk omdat die zo lang stil had gelegen.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook