had een aangetekende brief van citroen ontvangen betreffende een terug roep actie voor de bedrading en doorvoer van de achterklep naar de carrosserie.
de mogelijkheid bestaat dat bij openen en sluiten de bedrading beschadigd raakt en electrische functies uitvallen.
vanochtend naar de dealer geweest en idd mijn C4 coupé ( bouwjaar 08-2006 ) hoort erbij en een de nieuwe bedrading met omhulsel is besteld.
bij de nieuwe bedrading heeft het omhulsel aan beide zijden een haakse bocht, bij het omhulsel dat nu in de C4 zit zit er een haakse bocht waar hij de carrosserie ingaat en een recht stuk naar de klep.
ik heb net het rechte stuk naar de klep eens goed bekeken en je ziet al dat daar slijtage plaats vind ( rubber knikt en vormt een plek waar hij tzt gaat scheuren ) en de kans is groot dat dan de bedrading ook beschadigd zal worden.
Vreemd, ik heb niets ontvangen en mijn berline is van 2-2006.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Het is idd een zeer zwakke plek.
Een goed jaar geleden zijn mijn draden gerepareerd, klep wilde niet meer van het slot.
Was wel geen wereldbedrag, maar ik moest wel betalen.
Goed te horen dat er nu een terugroep aktie gestard is.
Overigens zelf nog geen uitnodiging ontvangen.
thamarty schreef:Vreemd, ik heb niets ontvangen en mijn berline is van 2-2006.
foutje van mij,ik heb een coupé dus heb ff het bericht aangepast.
denk dat het alleen maar de coupé uitvoering betreft.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4526.jpg)
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
al veel gezeur ,mee gehad , morgen maar eens bellen , worden ze weer vrolijk bij de dealer
eerst geen verlichting achterin , toen wou de klep niet meer open , daarna kon de auto op slot terwijl de klep open stond ...
saxodriver85 schreef:<knip> daarna kon de auto op slot terwijl de klep open stond ...
Dan kan bij mijn coupe ook, maar is niet vreemd toch? Uistappen, klep open, auto op slot doen, sleutel opruimen, kratje bier achteruit pakken, klep dicht doen en gelijk weglopen. Vind ‘m wel handig.
Overigens heb ik voor mijn coupe (mei 2005) geen brief gehad.
@Sennah, is C4-MHU de code die bij de terugroepactie hoort? Dan informeer ik even bij de dealer.
Thanks,
E
hoi C4 ever
de code is MHU, meer hoefden ze bij mijn garage niet te weten.
gr,Johan
Dank je wel, ik zal informeren of deze ook voor onze coupe van toepassing is.
Groeten,
Erik
de dealer had een a4 met 2 tekeningen van het rubberen omhulsel van de kabelboom erop Erik.
aan de hand daarvan kon hij zien of deze vervangen moest worden.
als bij jou het rubberen omhulsel ook recht boven de achterklep ingaat zou ik als ik jou was en niets van Citroen hoort gewoon langs rijden en het voorleggen.
gr,Johan
Heb dealer even een mail gestuurd.
Reactie:
U auto staat ook op de lijst van auto’s die worden verwacht voor deze
terugroepactie.
Hierover krijgt U nog een brief van Citroen Nederland, die gaan namelijk
gefaseerd klanten aanschrijven.
Dit wordt gedaan omdat er ook gefaseerd de benodigde onderdelen binnen
komen.
Ons voorstel is om deze brief even af te wachten.
Ik ga de brief dus nog krijgen
*geduldig afwachten gaat*
Groeten,
Erik
Ook mijn C4 Coupe moet terug, morgen maar eens bellen voor een afspraak.
gisteren tijdens de apk de terugroep actie eens onder de aandacht gebracht , kabelboom naar de klep wordt vervangen en het doorvoerrubber komt een nieuwe voor , + 2 1/2 uur werk .
bij mij was alles vervangen, idd een paar uur werk, en ben daarna naar mijn werk gereden.
om elf uur ‘s avonds op weg naar huis viel me op dat ik problemen met mijn remverlichting had.
bij remmen had ik regelmatig geen verlichting (soms ging de verlichting pas branden als ik stil stond) en vroeg me af of het door de modificatie kwam.
de dag erna al vroeg naar de dealer gebeld en het voorgelegd, kon gelijk komen maar de kans was nihil dat het door de nieuwe kabelboom zou komen daar deze alleen het derde remlicht zou aansturen.
en idd, het was niet de nieuwe kabelboom maar de schakelaar onder het rempedaal dat niet meer goed functioneerde dus deze is gelijk vervangen.
tevens had ik al een hele tijd problemen met de cruisecontrol die regelmatig niet werkte en dit middels een piep geluid en de melding service op het display aangaf.
ook deze werkt nu weer perfect dus dat had ook met de schakelaar te maken en daar had ik al weken last van, dus zal ook al weken hebben rond gereden met haperende remlichten.
moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik een noodstop had moeten maken met verkeer achterop.
Mag ik jou dan eens vragen wat die schakelaar moest kosten ?
hoi Mitch
niet schrikken ( deed ik wel hahaha) deze koste (met inbouwen van ca 15 minuten) 52 euro incl.
schakelaar en kabel ( was een set zei men ) zijn vervangen.
gr Johan
Totaal aantal Berichten: 21
- Xsara 1.6 Coup
Mijn C4 moest voor nawerk terug naar de dealer, ik heb de auto net 4 weken dus val waarschijnlijk net buiten die groep die post hierover krijgt, maar zodra de computer aan de auto ging kwam de melding voor de kabelboom naar voren aan de hand van het chassisnummer, dus keurig gerepareerd.