Eric Vertogen schreef:kstrik schreef:nou, vandaag maar aan de slag gegaan.
heel anders dan de 14i, een sleutel 19 voor het bovenste gat (overloopgat zal ik t maar noemen) aan de zijkant (langs het voorwiel)
en onder aan de voorkant een sleutel 13 schroef gevonden.
wel vreemd, die 13mm schroef was op zich wel een soort aftapplug maar daar kwam niks uit. is dat wel de aftapplug? en zo niet waar zit die dan???uit het zij-gat kwam mondjesmaat wat transmissieolie uitgesijpeld.
wat er dus op zou moeten duiden dat er precies voldoende olie inzat.toch maar wat olie bijgegooid (comma 75w80 minerale olie) en nu zit ie wat te vol. kan dat eigenlijk kwaad?
Je hebt de verkeerde bout gehad om de olie er uit te laten lopen. De aftapplug zit aan de achterkant van de versnellingsbak, dus aan de kant van het subframe, onder aan het differentieel.
Dat was mogelijk de bout die het achteruitrijtandwielasje vasthoudt (jaja, echt). Zorg dat ie weer goed vastzit.
De bout die je wel moet hebben zit achteroph et differentieel (de ronde uitstulping achterop de bak die bijna tegen het subframe zit). Voor de duidelijkheid een plaatje toegevoegd: