Woensdagochtend is het moment der waarheid: 10:00 APK
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En het hok is afgekeurd op een stuurkogeltje linksvoor. Voorbanden waren adviespunt. Meteen daarna doorgereden naar USN-Centuri om 2 bandjes te bestellen en een stuurkogeltje op te halen. Vanmiddag die stuurkogel er onder beunen en het hok maar weer af laten melden voor een jaar.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Das nou jammer, alhoewel het ook wel weer mee valt als je het zelf kunt oplossen.
Gefeli man met weer een jaar zorgeloos rijden.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
En met enige vertraging is de auto vanmorgen na montage van 2 nieuwe voorbanden en een nieuw stuurkogeltje linksvoor weer goedgekeurd tot 14-04-2012
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mooi man
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
PrutsyLJ schreef:Vervolgens op mijn gemakkie de einddemper vervangen wat eindelijk weer resulteerde in die beschaafde maar oh zo lekkere diepe 6 cilinder grom.
En heb je die demper vervangen door een origineel exemplaar of heb je een namaakmerk geplaatst. Zelf heb ik ook een Activa V6 en ook nog eens een zilveren phase 2, met weliswaar wat minder km’tjes als de jouwe nu zo’n 175000 Km maar ‘k heb ze wel allemaal zelf gereden (samen met mijn vriendin ).
Ik heb mijn demper één maal moeten vervangen en vond de originele toch nogal prijzig en heb dan maar een Walker (namaak of zo je wil vervangingmarkt) geplaatst. Groot was mijn verbazing het geluid van deze is mooier en dieper , en hij gaat al ong. evenlang mee al de OEM demper. En dat voor de helft van de prijs van een originele, enkel de uitlaatsierstukken waren van beduidend minder kwaliteit, maar met 2 opzetstukken was dat zo gefikst. Goed het ziet er nu wat meer tjoening uit maar een kniesoor die daar over valt. Oordeel zelf maar even.
PrutsyLJ schreef:De 2e Activa in Haulerwijk gaf ondanks dat deze een lederen interieur en CC had toch een wat mindere indruk en heb ik dus laten staan.
Leuk topic om te lezen. Aangespoord door mijn broertje (die in februari een V6 Activa kocht) heb ik er 3 weken geleden in een (on)verstandige bui ook een gekocht. Ik denk dat het de auto is die jij in Haulerwijk hebt laten staan, LJ. Tenminste, ik verwacht niet dat er in 2010 2 grijze Activa’s met CC en lederen bekleding in Haulerwijk te koop gestaan hebben. Ik had de indruk dat dit een behoorlijk onderhouden auto is (alleen nogal uitgerookt maar verder via dealer de gehele onderhoudshistorie compleet gekregen), hopelijk zit ik er niet volledig naast.
Wat écht geweldig is aan zo’n V6 Activa is de motor en het onderstel. De kracht van de V6 vind ik echt geweldig, vanaf 1500 toeren tot het eind trekt ‘ie super.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Toeters en bellen schreef:PrutsyLJ schreef:De 2e Activa in Haulerwijk gaf ondanks dat deze een lederen interieur en CC had toch een wat mindere indruk en heb ik dus laten staan.
Leuk topic om te lezen. Aangespoord door mijn broertje (die in februari een V6 Activa kocht) heb ik er 3 weken geleden in een (on)verstandige bui ook een gekocht. Ik denk dat het de auto is die jij in Haulerwijk hebt laten staan, LJ. Tenminste, ik verwacht niet dat er in 2010 2 grijze Activa’s met CC en lederen bekleding in Haulerwijk te koop gestaan hebben. Ik had de indruk dat dit een behoorlijk onderhouden auto is (alleen nogal uitgerookt maar verder via dealer de gehele onderhoudshistorie compleet gekregen), hopelijk zit ik er niet volledig naast.
Wat écht geweldig is aan zo’n V6 Activa is de motor en het onderstel. De kracht van de V6 vind ik echt geweldig, vanaf 1500 toeren tot het eind trekt ‘ie super.
C5 weg gedaan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Nee hoor, de C5 is er nog. Maar die gaat zeker minder rijden nu…
V-zesserke schreef:Ik heb mijn demper één maal moeten vervangen en vond de originele toch nogal prijzig en heb dan maar een Walker (namaak of zo je wil vervangingmarkt) geplaatst.
Ik heb er zelf 1 van Klarius onder hangen. Merk eigenlijk weinig verschil met de originele. Hij hangt er redelijk onder, en geeft een fijn geluidje.
Toeters en bellen schreef:Ik denk dat het de auto is die jij in Haulerwijk hebt laten staan, LJ. Tenminste, ik verwacht niet dat er in 2010 2 grijze Activa’s met CC en lederen bekleding in Haulerwijk te koop gestaan hebben. Ik had de indruk dat dit een behoorlijk onderhouden auto is (alleen nogal uitgerookt maar verder via dealer de gehele onderhoudshistorie compleet gekregen), hopelijk zit ik er niet volledig naast.
Dat zal hem wel zijn dan idd. Technisch deden ze niet veel voor elkaar onder, maar er waren wat kleine ergernissen die dat exemplaar had zoals een pook die uit het midden stond en schakelde als een soeppan, afgekloven leren stuur, en wat kleine schades rondom. De Activa die ik nu bezit was vooral optisch een stuk netter en schakelde ook een stuk strakker. Dat soort kleine dingen hebben mij er toen toe gezet om mijn huidige auto te kopen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Na 2 maanden van bijna alleen maar stilstand de Activa na thuiskomst weer opgehaald bij mijn ouders. Begint het hok zowaar karakter te tonen. Eerst begint de richting aanwijzer stok te roken en blijft het knipperlichtrelais doortikken na het afslaan van de stok. Dat was na een uurtje stilstaan opeens weer helemaal voorbij. Goed, stukje karakter dacht ik bij mezelf.
Vervolgens gaat een dag later op weg naar mijn bijbeunadres opeens het laadstroomlampje vol branden. Ik de auto weg gezet @ work en er niet meer naar omgekeken. Die avond een bedrijfsauto meegenomen omdat ik een wasmachine + droger moest vervoeren en de dag er na de Activa weer opgehaald. Auto gestart, en multimeter op de accupolen gezet die keurig 14.5 volt weer gaf. Niks aan het handje dacht ik dus, laadstroomlampje was ook weer uit dus wellicht nog een extra stukje karakter. Maar nee hoor, na 10 km ging het lampje weer branden. Meteen de auto aan de kant gezet en de multimeter er weer op: 11.8 Volt
Spanningsregelaar van de dynamo is dus echt overleden. Auto heeft vannacht al aan de acculader voor de deur gestaan. Morgen dus de dynamo er maar eens uitbeunen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En vanavond met een hoop gepruts en gescheld de dynamo voor de deur er uit getrokken. Had nogal wat voeten in de aarde. Aircocompressor moest aan de kant, en de poelie van de HD pomp moest ook even aan de kant. Maar na anderhalf uur gescheld en getier had ik hem naast de auto liggen.
Vanavond op mijn aanrecht de dynamo maar eens uit elkaar getrokken om te kijken hoe en/of wat. Lagertjes waren allebei nog in prima staat, stator, en rotor zagen er allebei ook prima uit hoewel ze wel erg smerig zijn (LHM lekkage HD pomp). Morgen dus op zoek naar 2 nieuwe koolborsteltjes (dat is het euvel) en de gok maar nemen om het ding na een grondige schoonmaakbeurt weer in elkaar te beunen. To be continued!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De dynamo zit er sinds zaterdag weer in, en laad weer keurig bij!
Allereerst vorige week voor het enorme bedrag van 2,50 een tweetal nieuwe koolborstels gehaald. Het verschil moge duidelijk zijn:
Na alle onderdelen zo goed als mogelijk gereinigd te hebben, de nieuwe borstels maar in de collector gesoldeerd:
Alle kitresten die ter isolatie op de collector zaten en ik weg heb moeten snijden, heb ik ook weer opnieuw aangebracht. Vervolgens de dynamo weer in elkaar geschroeft.
Zaterdagochtend het ding weer in de auto gebeund met het volgende zeer bevredigende resultaat:
Op de rotor zitten 2 koperen busjes geperst waar de borstels overheen slepen. Deze waren wel ingesleten maar nog niet zo ver heen dat er geen vlees meer op zat. Heb de gok dus maar genomen en het ding weer in elkaar gezet met goed resultaat zoals te zien. De levensduur zal echter beperkt zijn, maar voorlopig zal het ding het wel weer even volhouden. En voor 2,50 kan je natuurlijk niet klagen
Verder ben ik het rijden op benzine erg zat. Ondanks dat ik 6 maanden per jaar pleite ben doe ik toch nog rustig 20-25000 km op jaarbasis. Ben dus vandaag naar de LPG specialist een dorp verderop gereden en heb daar een mooie offerte gekregen voor een Landi LSI installatie voor 2080 euro. Volgend verlof ga ik het denk ik in laten bouwen.
De auto heeft dan al wel 310000 km gelopen, maar altijd aantoonbaar zijn onderhoud gehad. Ik ben zelf ook vrij lief voor het apparaat dus ik durf de gok wel te nemen. Op naar de 4 ton!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goed bezig weer Pruts.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Heel verstandig die ombouw!
Maar waarom tijdens je verlof? Wil je er met je neus bovenop staan?
Misschien kun je iemand regelen die je auto er een week voor begin van je verlof naartoe brengt…