Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Inmiddels zit ik weer thuis. Vanavond samen met Punaxio en zijn vrienden de auto gecheckt op verdachte onderdelen. Inmiddels is ook bij ons sterk het vermoeden dat het aan de bobine ligt of anders de module die het hele ontstekingsgebeuren aanstuurt.
Morgen het vervolg van dit verhaal.
Verdere commentaren en tips blijven welkom.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Hmm moet nu zorgen dat iemand de bobine vervangt. Ik weet inmiddels dat er op de sloop van Prins in Erica een BX staat met dezelfde motor als in mijn BX. Moet er alleen nog heen en dan moet die bobine nog op mijn auto. Dat is alleen een beetje lastig als je zelf geen vervoer meer hebt…..
Bobine vervangen. Is dat alleen schroefjes los bobine wisselen en dan gelijk weer rijden? Of moet er dan met de strobo nog dingen weer op tijd worden gezet?
Erg technisch ben ik niet zoals je merkt.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je de ontstekingsmodule al vervangen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Schroeven los, bobine wisselen en daarbij goed opletten dat alle bedrading weer op de juiste plaatsen worden aangesloten, schroeven vast, rijden.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
knäckor schreef:Heb je de ontstekingsmodule al vervangen?
Nee dat is de tweede grote verdachte. Ik heb nog niks kunnen vervangen. De auto staat ook niet bij huis maar op een parkeerplaats in Emmen-Centrum.
Als die ontstekingsmodule vervangen wordt dan moet geloof ik wel met de strobo alles weer op tijd worden gezet of niet?
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nee, dat is als je de ontsteking draait tov. de nokkenas. Alleen de module vervangen is een kwestie van 2 schroefjes.
bobine heb ik denk ik wel,en morgen ben ik voor mijn werk in Emmen.
Mischien is er iets te regelen?
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Vandaag bobine ontvangen. Ben nu bij mn auto en heb hem gemonteerd. Het beetje stroom wat nog aanwezig was kon hem niet aan de praat krijgen… Ben bang dat het dan toch die regelunit is. Geen flauw idee waar ik die moet aanschaffen.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Waar vindt ik die regelunit in de motorruimte (TU-motor) en hoe ziet die er uit?
Wat kost zo’n ding eigenlijk nieuw? Of heeft iemand er een liggen voor mij?
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
BaliBennie schreef:Vandaag bobine ontvangen. Ben nu bij mn auto en heb hem gemonteerd. Het beetje stroom wat nog aanwezig was kon hem niet aan de praat krijgen… Ben bang dat het dan toch die regelunit is. Geen flauw idee waar ik die moet aanschaffen.
Als je accu bijna leeg is,zal ie ook niet willen aanslaan.
Heb je wel gekeken of je vonk hebt?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vonkt dat ding nou wel of niet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
waterman schreef:Vonkt dat ding nou wel of niet?
Niet kunnen testen vanwege het gebrek aan een bougiesleutel.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Lijkt me toch dat je eerst moet controleren of ie vonkt voor je verder gaat.
neem je toch een losse bougie mee of je steekt een schroevendraaier in de het uiteinde vd kabel.
makkelijk en snel te testen hoor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Pff ik kom er gewoon niet aan toe om die auto te controleren. De auto staat op een parkeerplaats in het centrum van Emmen en ik ben constant aan het werk op onmogelijke tijden (weekend en avonden momenteel) zodat Punaxio mij niet kan helpen daar hij op die tijden dat ik vrij ben zelf aan het werk is of op andere wijze bezet is.
Verder ben ik ook veel langer onderweg naar mijn werk in Hardenberg. Gisteravond in plaats van 30 minuten onderweg met de auto nu vijf keer langer onderweg dus pas om 00.30 thuis met trein en bus. In het weekend kilometers moeten lopen naar een nieuw treinstation dat erg verlaten ligt omdat er nog geen bussen rijden zo vroeg. Ook ruim een uur te laat op mijn werk gekomen hierdoor. De rest van de week weer avondwerk. Ik wordt er haast moedeloos van. Komt nog eens bij dat reizen per trein veel duurder is dan wat benzine en ik zit thuis zeg maar opgesloten.
In de auto ligt wel een losse bougie om te checken maar alleen gaat dat nie hé? Starten én kijken naar een vonk is beetje lastig.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939