Goedendag allemaal,
De remlichten van mijn Gs doen het niet, beide kanten niet, de lampjes zijn goed en de zekeringen niet doorgebrand.
Alles bij/rond de lampunit is roestvrij.
Ik heb geen spanning bij de fitting
Zou dit een massaprobleem zijn? zo ja is er een plek buiten de unit waar hij massa maakt?
Wat zou het anders kunnen Zijn?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als de units geen goede massa maken dan zou je ook problemen verwachten met de andere lampen.
Controleer daarom als eerste even de stekker van schakelaar onder het pedaal. De bedrading hangt daar onbeschermd. De schakelaar zelf kan ook los zitten en houder van de schakelaar zou wat verbogen kunnen zijn.
De zekeringhouders willen ook wel eens problemen opleveren als gevolg van corrosie. Zelfs als het er nog mooi uitziet kan er toch sprake zijn van slecht contact.
Let bij het controleren van de elektronica verder vooral op corrosie van- en scheuren in de printbanen bij connectoren, corrosie in stekkers, scherpe knikken in draden en beschadigingen of hittesporen aan de bedrading.
Succes met de speurtocht!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Midfriesland schreef:Controleer daarom als eerste even de stekker van schakelaar onder het pedaal.
Dat had ik laatst ook, het stekkertje lag los. Ben benieuwd of het zo snel opgelost is, succes.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ook een keer gehad met een GSA.
Toen ergens draadbreuk nder de vloerbeddekking.
Heb toen een nieuwe draad getrokken.
Even spanning meten aan het begin en eind van de draad.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zou de schakelaar zelf (onder het dashboard boven het pedaal) ook kapot kunnen zijn….... komt regelmatig voor. Een remlichtschakelaar voor de BX past ook.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je geen spanning meet is het dus waarschijnlijk geen massaprobleem.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
haal de stekker even van je remlichtschakelaar af (die zit bij je rempedaal) en verbind deze door dmv er een splitpen oid in te steken. Zet het contact aan en kijk of de remlichten het doen. Zoja is dus de remlichtschakelaar defect
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb de kabels doorverbonden, en de remlichten branden!!
Dus zal de schakelaar defect zijn.
Ik zal een andere zoeken, misschien heeft een sloperij nog een BX…