Mijn Pa net aan de telefoon gehad. Xantia troubles. Het was bezig met de bekabeling in de achterklep ivm een nieuwe aansluiting van achteruitverlichting voor zijn caravan.
Bij achterlichtunit spanningskabel gezocht (gele stekker), bij draaiende motor en in achteruit geschakeld is de draad gezocht, bij herhaling steeds gestopt en gestart om de juiste draad te vinden. (3x want er zitten 3 draden in de gele stekker) Bij de laatste draad heeft hij een schok gekregen in hand.
Nu wil de Xantia het inmiddels na twee/drie uur niet meer doen.
Vooralsnog heeft hij het euvel niet gevonden.
Iemand een idee? Alvast dank namens mijn pa.
Hij heeft een Xantia 1.8 16V benzine berline uit 2000.
grt Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Welke checks heb je al uit gevoerd? Zekeringen en hoofdzekeringen bijvoorbeeld al gecontroleerd (om eens met wat simpels te beginnen)?
Overigens werkt de verlichting natuurlijk ook zonder de motor aan te zetten. En hoe heb je die ‘hete’ draad opgespoord, met een multimeter?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Whahaha, ik zie net de topictitel veranderen. Klaar, mooi zo!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
zekeringen dus te snel gecheckt. tweede keer bleek zekering achteruit en veiligheidscomputer naar de filistijnen.
dank voor de reactie.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.