Ik heb een ZX Volcane 1.9I waarvan ik graag wil weten of de stuurbekrachtiging- en remvloeistof niveau nog goed is.
Kan ik dit zelf doen en zo ja hoe?
In de ZX handleiding staat dat ik dit door een garage moet laten uitvoeren en altijd dezelfde merk vloeistof moet gebruiken. Maar ja, dat staat ook bij de olie en dat kan ik wel zelf en heb ook wel eens 2 merken met elkaar gemixt. In hoeverre geld dit ook voor de stuurbekrachtiging- en remvloeistof?
Thanx alvast,
ED
Als het goed is (heb ander type) zit er een kunststof tankje met daarin een hoeveelheid SB olie.
Als het goed is kun je dit losmaken. Als je dit leeg kiepert ben je volgens mij onfeveer de helft van de totale hoeveelheid kwijt. Daarna simpelweg bijvullen met het juiste type ATF en je hebt al behoorlijk wat ververst.
De remvloeistof weet ik niet hoe lang deze al in het systeem zit. De staat kun je laten controleren bij een garage. Evt.verversen en ontluchten is wat meer arbeidsintensief maar wel te doen. Hoe staat het met je remblokken?
ZX 1.4 break ‘95
Bedankt voor de tips.
De remblokken zijn aan vervanging toe.
Koppelingsplaat is ook versleten.
APK is in augustus en ik hoop nog, tot die tijd, het met deze auto te kunnen uitrijden….