Ik zag afgelopen zomer langs de kant van de weg een BX GTi 4WD staan, die heb ik gekocht voor bijna niets (100 CHF= 63 EUR)
Nu moest ik hem natuurlijk nog ophalen, dat heb ik dit weekend gedaan.
BX GTi 4WD
-150.000 km
-november 1989
Nieuw oa. (300km oud)
Aandrijf-assen, koppeling, cardan-as + lager
Dit zijn (ralle) foto’s van de plek waar hij stond, in Bilten Zwitserland, aan de voet van de Alpen…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Gefeliciteerd
Ligt Bilten toevallig vlakbij Luzern? Zoja, dan heb ik ‘m ook zien staan.
Je had er ook 2 dichterbij huis kunnen vinden trouwens, zie linkje . Die 2 4x4’s (GTI en 19TRS) staan in Cambrai in de buurt van Lille. Maar je Zwitserse 4x4 is natuurlijk wel een stuk goedkoper.
Succes met de bouw van je T16.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Succes er mee.
hij ziet er precies nog heel netjes uit
succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wow, voor dat geld…. Alleen jammer dat je dan zoveel tijd, geld en moeite kwijt bent om ‘r naar NL te krijgen. Maar als de BX zelf praktisch gratis is, is het zeker de moeite waard. Gefeliciteerd, ziet er strak uit!
Worden BX 4x4’s vaker in CH aangeboden voor weinig? In dat geval moet ik ook maar een keer naar Zwitserland…
Test
Thijsvandebles schreef:Worden BX 4x4’s vaker in CH aangeboden voor weinig? In dat geval moet ik ook maar een keer naar Zwitserland…
Save some room for me Thijs
Zag er laatst eentje net over de grens in Belgie staan op ebay….voor 1500 euro als startbod. Had niemand op gereageerd…
Maar voor 63 euro kun je je geen buil vallen denk ik. Mooi gedaan!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
63 euro! haha daar kan je nog eens een miskoop voor hebben zeg.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Al is het een barrel. Voor onderdelen goed genoeg. Er zat toch een nieuwe cardan-as onder? die zijn ook niet goedkoop…En een uitstapje naar CH is ook wel geinig..
Test
Das een nette prijs….
Het kost wat tijd, maar de kosten om hem op te halen vallen heel erg mee!
Vrijdag heen, zaterdag terug…
130 eur aan diesel, 40 eur trailer + een beetje autobahn eten a 30 eur…
kost dus helemaal niet veel! Heb geslapen in de bus met z’n tweeen op een lucht bedje
Kosten: 263,- eur voor een technisch 100% goede BiX…
Thijsvandebles schreef:Worden BX 4x4’s vaker in CH aangeboden voor weinig? In dat geval moet ik ook maar een keer naar Zwitserland…
Het stikt er van de AWD/4WD auto’s, aardig wat BX 4WD’s en veel MI16x4 en GRi break x4… past ook op een BX…
Zoek en gij zult vinden
Bel gewoon ff rond in CH, of check auto sites.
In Tjechie, Oostenrijk, Zwitserland, Italie etc… heb je aardig wat 4WD bixen
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Ik zal mijn ogen de kost geven…Uitstapje naar Tjechie is nooit weg.
Test
XBXG schreef:Gefeliciteerd
Ligt Bilten toevallig vlakbij Luzern? Zoja, dan heb ik ‘m ook zien staan.
Je had er ook 2 dichterbij huis kunnen vinden trouwens, zie linkje . Die 2 4x4’s (GTI en 19TRS) staan in Cambrai in de buurt van Lille. Maar je Zwitserse 4x4 is natuurlijk wel een stuk goedkoper.
Succes met de bouw van je T16.
Bilten ligt 10 km onder het meer van Zurich, aan de autobahn richting Luzern…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Zit ik me net te bedenken:
Er wordt hier dus een BX 4wd omgebouwd naar 16V. Nu had ik het idee een 4WD om te bouwen naar diesel. Dat idee stuitte op nogal wat kritiek. (Net als mijn GTi automaat op diesel ombouw trouwens). Reden voor deze kritiek was dat het niet orgineel was, en het zonde zou zijn een zeldzame auto zo om te bouwen. Dat gebeurt nu toch ook met die 16V? Ik vind het echt eren harstikke leuk project. Maar mis dan toch een beetje de kritiek…
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Er zijn idd veel BX-en die verneukt worden.
Als er 1 naar T16wordt omgebouwd geen probleem.
Maar waarom zou je in godsnaam een 4x4 ombouwen naar diesel??????
Daar kan ik effe niet aan uit hoor.
Banzers projectje is leuk, maar een 4x4 verneuken met een dieselmotor vindt ik toch wel echt erover.
Zoek dan toch gewoon een diesel 4x4(jaja, begin nu niet over de invoertaksen).
En een GTI automaat ombouwen naar diesel, er rijden toch diesels automaat rond hé....
Wel, das mijn beschijden mening toch….
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Er zijn idd veel BX-en die verneukt worden.
Als er 1 naar T16wordt omgebouwd geen probleem.
Maar waarom zou je in godsnaam een 4x4 ombouwen naar diesel??????
Daar kan ik effe niet aan uit hoor.
Banzers projectje is leuk, maar een 4x4 verneuken met een dieselmotor vindt ik toch wel echt erover.
Zoek dan toch gewoon een diesel 4x4(jaja, begin nu niet over de invoertaksen).
En een GTI automaat ombouwen naar diesel, er rijden toch diesels automaat rond hé....
Wel, das mijn beschijden mening toch….
Ja, maar die BX automaat was al in mijn bezit. dus waarom een auto kopen die je al hebt? En bij dat, een motortje is zo omgehangen. Ik vraag me zo af wat er ik verneuk aan een BX door er een diesel in te hangen. Ik zou dat doen om er lekker het terrein mee in te gaan, en dan heb ik liever een diesel dan een benzine. Maar goed, deze discussie is al meermalen gevoerd. Smaken verschillen. Toch ben ik naar 1 ding benieuwd: Waarom is ombouw naar 16V niet verkrachten, en ombouw naar diesel wel?? (tevens vraag ik me af of die mensen ooit wel eens in een BX diesel gereden hebben. Dan zouden ze weten dat die motoren ongelooflijk veel kracht hebben)
Test