Automatische verlichting: hoe deze definitief uit te schakelen?
BIKKEL1958
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 april 2011 01:03 PM

Al een tijdje spring te pas en te onpas de “automatische verlichting” aan. Het lukt me niet altijd om deze weer uit te schakelen en als het wel lukt dan floept ie enige tijd later spontaan weer aan. Dit vind ik zeer irritant.
Mijn vraag: Hoe kan ik deze optie DEFINITIEF uitschakelen. Ik rijd altijd met mijn lichten aan dus ik heb deze optie niet nodig. Wie kan mij helpen? Alvast mijn dank.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 april 2011 01:44 PM
  [ # 1 ]

Als je altijd met je dimlichten aan rijdt (dat wil zeggen, elke keer de lichten met de hand aan zet), dan is er toch helemaal geen probleem wanneer de auto de automatische stand soms activeert?

Bij mij gaat het overigens andersom, ik heb ‘m altijd op automatisch staan want ik draag geen dimlicht overdag. Zo nu en dan krijg ik plotseling de melding ‘Automatische verlichting uitgeschakeld’, waarop ik de boel weer aan moet zetten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

BIKKEL1958
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 april 2011 02:22 PM
  [ # 2 ]

Ja dat is wel een probleem want vaak als ik mijn lichten handmatig uitzet dat floepen ze weer aan want dan komt weer de melding “automatische verlichting aan” . Daar door kan ik ook regelmatig lampjes vervangen wat ook geen makkelijk karweitje is. Kortom: Hoe de optie helemaal uit te schakelen?

Profiel  

ionicdog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 april 2011 01:22 AM
  [ # 3 ]

volgens mij doe je dat door je verlichting aan te zetten en de linker knop op je richting
aanwijzer min 3 sec vast te houden.
Dan zou je denk ik uitgeschakeld moeten krijgen

ik heb ook dit probleem maar ik kan hem niet uitschakelen
ga dond naar de garage
als je wat googled op “com 2000” kom je bij de unit die
achter je stuur is gemonteerd. hoogstwaarschijnlijk zit daar een contact probleem

Profiel  

xsaraman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 16 april 2011 01:36 PM
  [ # 4 ]

Dat is het inderdaad ionicdog. Je moet het knopje op je linkerpookje waar je de verlichting mee aan kunt zetten ongeveer 3 seconden in houden. Je hoort dan een gongpiepje en dan geeft de boordcomputer aan dat de automatische verlichting aan of uit staat.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook