1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aankoop traction 11B ‘56
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 10 april 2011 08:08 PM

Beste,

Ik ben naar een traction 11B gaan kijken (bouwjaar van 56).
De motor start direct en draait soepel. Natuurlijk is er werk aan het chassis enzo, bodemplaat ziet er redelijk goed uit.

Zijn er dingen waar ik nog speciaal moet op letten?

Mvg,
Brecht

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 10 april 2011 10:25 PM
  [ # 1 ]

De rubbers van de torsieveren (voor en achter), dorpels, bodem, aandijfassen, etc.
Voordat je iets gaat kopen waar je later spijt van krijgt is het beter om een Traction kenner mee te laten kijken.  Wordt lid van de TAN en er is zeker wel iemand in de buurt die je kan helpen. Ook de onderdelen voorziening is tegenwoordig prima geregeld bij de club en goedkoper dan in de reguliere handel.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 10 april 2011 10:26 PM
  [ # 2 ]
kfc_ice schreef:

...Ik ben naar een traction 11B gaan kijken…

...Zijn er dingen waar ik nog speciaal moet op letten?...

Is het niet handiger om dit om te draaien? Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 10 april 2011 11:06 PM
  [ # 3 ]

De rubbers van de torsieveren zagen er “goed” uit. Dit is waarschijnelijk geen grote kost voor nieuwe rubbers?

De dorpels en bodem zag er (op roest na:p) goed uit. De aandrijfassen zijn ook goed.
Alleen het remsysteem is niet in orde, zodat we niet echt vlug kunnen rijden.

Mijn schoonvader heeft verschillende 2pk’s gerestaureerd en die zag het wel goed komen Smile

Hopelijk doen we misschien een goede koop:)

TAN is enkel in Nederland zeker? Aangezien ik belgie woon (west-vlaanderen).

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2011 11:10 PM
  [ # 4 ]

In Belgie kun je terecht bij de BOC dacht ik. Vergis je niet in die torsieveerrubbers. Ze kosten niet alleen 80 euro per stuk (alleen voor de voortrein al 4 nodig), het is ook nog een hels karwei om ze te vervangen, omdat de verschillende onderdelen standaard in elkaar zitten vastgerot. Hoe heb je vastgesteld dat de aandrijfassen goed zijn? Hoe zijn de banden, de bedrading, en meer van dat soort ‘details’? Is het een originele auto, of een verbeunde? Heeft ie tot recent gereden, of juist lang stil gestaan etc. etc…

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 10 april 2011 11:19 PM
  [ # 5 ]

Mijn schoonvader heeft er ook een testritje mee gemaakt.
Ik denk dat hij iets heeft gezegt als: stuur helemaal overdraaien, kijken op speling, trilling, abnormaal gedrag.

2 nieuwe banden voorraan. De bedrading is redelijk slecht.
Het is een franse ingeschreven auto. Een 11B zonder rezerveband op de koffer.
Deze auto had 5 jaar stilgestaan.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 april 2011 11:21 PM
  [ # 6 ]

Ach, met zo’n O-plaat mag bij jullie het gaarste wrak de weg nog op Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2011 12:16 AM
  [ # 7 ]

Een 11 is geen 2CV natuurlijk, maar er heeft in elk geval iemand mee gereden die enig benul heeft van ouderwetse techniek, dat is al wat. Een 56er heeft natuurlijk nooit het reserviewiel aan de buitenkant, dit is maar tot de ‘facelift’ van 1952 geweest (dus eigenlijk op een paar jaar na bijna het hele leven van de Traction Very Happy

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 11 april 2011 11:43 AM
  [ # 8 ]

Dit zijn enkele foto’s van de TA in bijlage Smile

Afbeelding Bijlagen
90872872.jpg90872872_1.jpg90872872_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 11 april 2011 12:21 PM
  [ # 9 ]

Is inderdaad een 11B uit 1956 voorzien van een 11D motor. Dit heeft zijn voordelen omdat deze is voorzien van losse lagerschalen (bij een eventuele revisie)en iets meer PK’s heeft dan de oudere motoren. Mijn eerste indruk is dat de auto erg vermoeid oogt en in ieder geval compleet technisch onderhanden moet worden genomen. De BOC is inderdaad de Belgische club maar ook bij TAN hebben wij vele buitenlandse leden.
Voor het vervangen van de torsierubbers moet de hele voortrein worden gedemonteerd en vervolgens heb je een pers nodig (70 ton) om ze eruit te krijgen.

Mijn advies is om eerst binnen je budget te bepalen welk type Traction je zoekt en in welke staat deze mag zijn. Ga niet bij de eerste de beste advertentie de keuze maken maar kijk even verder rond. Er staat genoeg te koop.

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2011 05:44 PM
  [ # 10 ]

Ik vind vooral die verbeunde kabelboom over het blok heen vrij zorgelijk. Verder vind ik natuurlijk dat een trax er niet vermoeid genoeg kan uitzien Very Happy

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 11 april 2011 10:39 PM
  [ # 11 ]
traks schreef:

Is inderdaad een 11B uit 1956 voorzien van een 11D motor. Dit heeft zijn voordelen omdat deze is voorzien van losse lagerschalen (bij een eventuele revisie)en iets meer PK’s heeft dan de oudere motoren. Mijn eerste indruk is dat de auto erg vermoeid oogt en in ieder geval compleet technisch onderhanden moet worden genomen. De BOC is inderdaad de Belgische club maar ook bij TAN hebben wij vele buitenlandse leden.
Voor het vervangen van de torsierubbers moet de hele voortrein worden gedemonteerd en vervolgens heb je een pers nodig (70 ton) om ze eruit te krijgen.

Mijn advies is om eerst binnen je budget te bepalen welk type Traction je zoekt en in welke staat deze mag zijn. Ga niet bij de eerste de beste advertentie de keuze maken maar kijk even verder rond. Er staat genoeg te koop.

Dit is niet de eerste traction die ik bezocht heb. De prijs van die ik gaan bekijken ben lag rond de 5000€ en dit is wel redelijk veel voor nog geheel te reviseren en herspuiten + nieuw interieur.
De prijs valt nog mee van deze maar wat voor kosten denk jij dat er zouden inkruipen?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2011 10:40 PM
  [ # 12 ]

Minimaal 5000 euro. Maar dat kan ook 10 worden als je alles moet gaan laten doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 11 april 2011 10:54 PM
  [ # 13 ]

Wat bedoel je met alles laten doen?
Techniek en carrosseriewerk is geen probleem. Eveneens als spuiten. Dat kan allemaal gedaan worden door mezelf.
Alleen het aankopen van nieuwe onderdelen (ter vervanging van kapotte) zal waarschijnelijk wel veel geld kosten?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 12 april 2011 12:19 AM
  [ # 14 ]

Het scheelt veel geld als je het spuiten en techniek zelf kunt uitvoeren want daar gaan veel uren in zitten. Onderdelen zijn er genoeg te koop (nieuw of gebruikt). Kijk maar eens op de sites van CTA, Jose Franssen en dergelijke bedrijven voor een inzicht in de kosten. Het bekleden van het interieur van een koffermodel is ook goed zelf te doen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 12 april 2011 10:56 PM
  [ # 15 ]
kfc_ice schreef:
traks schreef:

Is inderdaad een 11B uit 1956 voorzien van een 11D motor. ?

Is dit dan een 4 cilinder? hoeveel pk’s hebben die motoren dan?:)

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook