Totaal aantal Berichten: 558
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Helaas kon ik zo snel geen topic vinden over het vervangen van LHM. Dus dan vraag ik het hier toch maar even.
Kan ik zelf de LHM vervangen? Hoe tap ik het af, en hoe gaat het in zijn werk.
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Is al heel veel over geschreven. Gewoon de wagen in de lage stand, zodat er zoveel mogelijk lhm in het vat zit. Slangenbundel met deksel en al uit het vat halen en het vat leegkieperen en goed schoonmaken. Er ligt bezinksel onderin, dat moet er ook uit. De filters onderaan de deksel ook eruit halen en schoonmaken. Vat weer terug en vullen met LHM. Deksel met filters weer terug en dat is het wel zo’n beetje.
Om het af te maken spoel je daarna nog even de remleiding door, alle 4. Je ziet bij de eerste wel of het nodig is. Als er bruine lhm uitkomt, net zo lang laten lopen tot het groen is. Wat eruit komt kun je weggooien. Nippels vooraf inspuiten met kruipolie, want die willen wel eens muurvast zitten. Ze breken dan snel af als je forceert.
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
of check dit eens http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Onderhoud-4c.html
de rest van die site is ook uiterst leerzaam.
Totaal aantal Berichten: 558
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Bedankt voor de tip en link. Het staat mooi omschreven op die website.
Grt Harm Jan
Ook nog een waarschuwing: de rand van het LHM vat is behoorlijk scherp! Je zou niet de eerste zijn die zijn hand open haalt.
En als je de remnippels toch los hebt, meteen even nieuwe erin. Over 2 jaar weet je waarom, nooit hergebruiken die dingen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)