Hoe de CV te wijzigen zodat ook de richtingaanwijzers meeknipperen?
Charlie78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 30 maart 2011 10:53 AM

Beste,

Ik heb onlangs een tweedehands Saxo gekocht, leuk ding! 1.1SX met zo’n 95.000km op de teller.
Heeft elect. ramen, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling en ABS.

Nu vind ik de centrale deurvergrendeling wel handig, ware het niet dat er bij zowel het openen als het sluiten van de auto geen knipperende richtingaanwijzers meegaan. (wat tegenwoordig heel normaal is)

Je kunt van een afstand nooit zien of de auto nu wel of niet open of dicht is gegaan. Je kunt het pas zien als je pal naast de auto staat aan de ‘sluitpennen’ in de deur. Deze gaan uiteraard wel omhoog of naar beneden.

Is er iets te maken dat ook de richtingaanwijzers meegaan met het sluiten en het openen van de auto??
Het mooiste is dat deze acties natuurlijk ook nog verschillen… dus bv bij het openen 1x knipperen en bij het sluiten 3x ofzo.

De centrale vergrendeling is voor zover ik kan zien gewoon af-fabriek met de welbekende kleine losse afstandsbediening aan de sleutelbos.

Ik hoor graag of er iets mogelijk is in deze!

Groet, Charlie78

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7308

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 maart 2011 07:56 PM
  [ # 1 ]

Je kan de CV module vervangen door een aftermarket. vaak zit hier wel een optie op voor het aansturen van de knipperlichten. Let hier dus ffff op bij aanschaf van een dergelijk setje !!!

Bijvoorbeeld: deze kan op de bestaande CV en heeft knipperlichtaansturing.

http://link.marktplaats.nl/430703943

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 31 maart 2011 01:20 PM
  [ # 2 ]

Bezint eer ge begint. De kwaliteit van die setjes op MP haalt het bij lange na niet bij het origineel. Ik heb ook een setje van Spy op mijn GV, en een originele op de familiale.
Bovendien is het niet plug & play.
Er zijn wel plug & play units te koop via de dealer schijnt het.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 maart 2011 03:34 PM
  [ # 3 ]

Wat is het bouwjaar van je Saxo ?
Volgens mij een vrij jonge gezien de opties, dan horen de knipperlichten gewoon te knipperen als je de auto opent of sluit via de afstandsbediening.

Profiel  

Charlie78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 04 april 2011 11:24 PM
  [ # 4 ]

Zo jong is de Saxo helaas ook weer niet….. hij komt uit maart 2000. Het is er wel een met de nieuwere neus.
Ik weet niet of hierbij de verlichting ook mee zou moeten knipperen. Ik lees hier ook niks over in de handleiding overigens van de Saxo. Zijn er wel saxo’s geweest welke dit wel konden af fabriek???

Ik ga er inderdaad geen goedkoper setje inzetten. Dan laat ik het wel zo, alles functioneert prima op de knipperende lampen na. Ach, wensen hou je altijd…. ook bij een Citroën zullen we maar zeggen. Wink

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 05 april 2011 08:16 PM
  [ # 5 ]

Je kan ook je wensen zelf verwezenlijken en een beetje knutselen aan de autoelektriciteit   cool smile

Door een relais aansturen met de puls dat je cv geeft en op de uitgang van het relais een condensator ( bv 1000µF 16V) en een weerstandje ( 5K ) plaatsen om zo te verbinden naar je contact van je noodverlichting. met de vernoemde waarden gaat het signaal naar je noodverlichting ca 5 sec bedient worden.

Kan je makkelijk aanpassen (formule: tijd = weerstandswaarde * waarde condensator waarde —condensatorwaarde = tijd / weerstandswaarde.

Doe het veilig een koppel eerst de batterij los voordat je deze schakeling inbouwt.

Profiel  

Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 05 april 2011 09:58 PM
  [ # 6 ]

Sorry dat ik mss dit topic wa hjack maar is het moeilijk om een cv te installeren bij een saxo die over centrale deurvergrendeling beschikt? Of toch maar een nieuw topic openen?

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 09 april 2011 11:32 PM
  [ # 7 ]

realiks Wat is je vraag eigenlijk? cv = centrale vergrendeling.  Bedoel je een cv met afstandsbediening?  Moeilijk is dit niet (voor mij althans niet)

Profiel  

Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 10 april 2011 01:03 PM
  [ # 8 ]

Wel mijn saxo heeft gewoon centrale deurvergrendeling zonder afstandsbediening. Ik zou het wel leuk vinden indien ik een systeem zou kunnen installeren zodat ik de cv kan bedienen met een afstandsbediening. Ik heb wel nog nooit aan het elektrisch circuit van een wagen gewerkt. Maar van elektriciteit en elektronica ken ik wel wat daarom dat ik het vroeg. Ik doe graag eerst wat research voor ik aan zo iets begin daarom enkele vragen.

Wat heb je er allemaal voor nodig?
Is het moeilijk?
Is het duur?
Levert het een meerwaarde op bij verkoop?
Is er eventueel een site waar het stap voor stap wordt uit gelegd?

Ik heb ooit eens dit gevonden maar kweet niet of dit echt een goed merk enzo is.

http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV002

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 11 april 2011 12:42 AM
  [ # 9 ]

Materiaal klemmen of liever nog soldeerbout en krimpkous een ontvanger zender systeem startkabels eb fuses moest het mislopen
Moeilijk? Ik werk in de elektronica en elektriciteit sector dus ga ik geen uitspraak hierover doen

Duur ik gok rond de 50 à 60 euro
Meerwaarde 20 euro misschien maar je hebt wel zelf “voordeel” aan gehad.
Stap voor stap weet ik niet ik maak mijn schema’s altijd zelf dan ben ik zeker ik zie soms schema’s waar ik me 3dubbel mee lach omdat ze niet kunnen werken ...
Hier heb je een schema van haynes 3506
[IMG=http://img269.imageshack.us/img269/4760/94436826.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 11 april 2011 08:15 PM
  [ # 10 ]

Gewoon een zender en ontvanger van de sloperij halen, of bij de dealer kopen, dat is plug & play.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook