Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Had je die deur nou al gescoord, of alleen gebeld?
Het is trouwens de moeite waard om te leren lassen hoor Bart, ik durfde het ook niet aan, maar inmiddels heb ik er aardigheid aan!
Je kunt hoge garagerekeningen besparen door zelf te leren bakken (uit ervaring sprekende, aldus)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat Jeroen en Maurice zeggen.
Ah, de dynamo werkt. Die hebben we eerst maar getest. Hij zag er van binnen ook nog goed uit, geen diepe groeven e.d. van de koolborstels. De oude had zeker groeven van 1 mm diep.
De deur, ik weet niet of ik die wel wil. Natuurlijk, het is er een zonder een gaatje. Maar hij moet dan ook gespoten worden en dat betekend dat ik een deur heb die mooi glimt met een verder bijna matte auto. Ik houd liever het internet in de gaten voor een gelijk al goede deur in vergelijkbare staat met de rest van de auto.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Doe je best Bart, die deur vind je waarschijnlijk toch niet in de juiste kleur.
Anders laat je je auto een keer professioneel poetsen, dan zie je het verschil niet.
Of meteen de hele auto opnieuw in de blanke lak.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik durf rustig te zeggen dat je eerder prijs hebt met de staatsloterij dan dat je een deur in de goede tint vindt, of het moet al in Frankrijk zijn .
Komend zomer staat er 3 weken Frankrijk op de agenda, en sloperijbezoeken zijn verplichte kost
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik weet dat ik heel eigenwijs ben, en eerlijk gezegd heb ik nu ook het geld niet voor die deur. Ik heb een X bedrag voor de Visa opzij gezet voor de reparaties en daar zit die deur even niet bij in. Ik ben een soort van werkloos op het moment. TNT wil geen studenten meer die 1 of 2 keer per week werken, ze gunnen het werk aan de vasten die 5 avonden/nachten beschikbaar zijn. En zie maar werk te vinden als je 21 bent, ik ben echter wel hard op zoek.
Dat is verder ook niet aan de orde hier natuurlijk, wat wel aan de orde is is dat de garage zegt dat die ‘‘nieuwe’’ dynamo niet past.
De oude dynamo was er een met een blokje erop, dat is de spanningsregelaar geloof ik. De ‘‘nieuwe’’ dynamo heeft de spanningsregelaar in de dynamo zitten. Voor mijn gevoel is het enigste wat anders is de aansluiting aan de dynamo en verder niets. Dan is het toch gewoon aansluitingen veranderen en klaar? Mijn oude visa had ook een dynamo zonder blokje erop.
Ik snap er niets meer van.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Misschien dat Eendimport weer wat voor je kan betekenen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een beetje spuiter kan een deur zo spuiten dat ie niet glimt. na het spuiten “matteer” je de lak en krijg je een zijdeglans. Werkt prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, als je (zoals ik ook) in een redelijk strak budget moet opereren moet je wel eens iets uitstellen.
Of je krijgt er spijt van, of je komt erachter dat het nog goedkoper kon.
Het is de moeite waard om goed op te letten bij klusjes, en vooral ook niet bang zijn om iets te verprutsen -lees:leergeld- .
Ik had Bart graag een spoedcursus CO2 lassen gegeven, daar heb ik megaveel van geleerd.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hij is thuis!
Het was nog wel een hele happening.
Mijn vader zou hem meenemen van de garage. De garage had alleen al gezegd dat er niet zo heel veel benzine meer inzat. Eigenwijs als mijn vader is heeft hij er niks ingegooid en na 500 meter was het al klaar. Hips! Leeg..
Vader heeft er 5 liter bijgegooid met een kannetje, en nog deed de auto het niet goed. Ik zat thuis en zag op mijn mobiel ‘‘mobiel pa’’ verschijnen. ‘‘kun je even komen? hij doet het niet meer! De benzine was op’‘. Ik snel erheen met het rode trage hok. Bij aankomst wat gerommeld aan het benzine filter en de Visa bleef toch nog wel aardig lopen. Snel nog wat euro 95 erbij en naar huis gereden. Ik voelde al wel dat de Visa nu wel heel erg inhield, bij de 2e trap van de carburateur is het inhouden inhouden en nog een inhouden. Op de snelweg liep het ding dan ook niet harder dan 90-95.
Nu had de garageman er zelf ook nog euro 95 ingegooid, en wij zelf dus ook nog. Ik heb toen bij de goede pomp er gelijk maar 15 liter 98 bijgegooid. (wat is die zooi duur zeg 1,75) Het zit nu dus half om half in de tank.
Ik vermoed dat er gewoon smurrie in het systeem zit of dat de benzinepomp nu helemaal aan gort is aangezien hij eerst nog dik de 115 haalde. En bij lange na niet zo ernstig inhield als nu.
Verder is de auto ontzettend ranzig en kan ze wel een flinke poetsbeurt gebruiken. De benzinemeter is ook helemaal dood nu.
Ik ga nu eerst de sensoren en carburateur schoonmaken. Wellicht zitten ze vol met prut uit de tank.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Is je benzinefilter nu niet gewoon vuil?
Mooi dat ze thuis is!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi dat ze thuis is!
Tja, wellicht 95 de boosdoener? Ik weet wel van Coen dat de digit op 98 moet lopen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart, als de benzine meter het nu ook niet meer doet kan je er wel van uit gaan dat de tank vol rotzooi/roest zit. Ik zou de tank maar eens loshalen en goed spoelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bart1989 schreef:Ik ga nu eerst de sensoren en carburateur schoonmaken…
Ga eerst je vader eens een schop verkopen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa