Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
deze foto’s staan ook in het zx sloop verslag. de auto had dus een lekke kop. ik kan me niet herrinneren dat ik ooit zoveel sludge in een olievulpijp heb zien zitten.
als je dit dus in je olievulpijp ziet zitten dan is het niet best.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gelukkig zag mijn dop er niet zóóó smerig uit…
Ah nu begrijp ik opeens waarom Siempele Ziel geen Mayo bij de friet wilde bij de MAC in Meerkerk
Je weet maar nooit wat je krijgt
Ik ben nou toch wel benieuwd hoe de radiateur eruit zag
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
is dat echt geen mayonaise pot…..
Een beetje prut?
Man, als die gast niet steeds alles bijgevuld had dan hadden we het eruit moeten lepelen om zo’n resultaat als op de foto te krijgen….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Een beetje prut?
Man, als die gast niet steeds alles bijgevuld had dan hadden we het eruit moeten lepelen om zo’n resultaat als op de foto te krijgen….
Toch kan dit bij een BX en ZX motor optreden als er vooral korte stukjes mee worden gereden. Dit komt vooral door de lange vulslang waardoor het condens niet goed verdampt en afkoelt in de vulslang waardoor de sludge gevormd wordt. De sludge die op de foto zichtbaar is, hoeft echt niet te duiden op een lekke kop.
Mijn BX had dit geregeld als ik in de winter een maand lang alleen maar korte stukjes reed en daar was de kop echt niet stuk van.
Ik had een klein beetje van die smurrie op de olievul-dop zitten toen de koppakking echt lek was (modderkleur koelvloeistof). Nadat de koppakking is gefixt heb ik regelmatig de dop gecontroleerd, maar nu komt er geen smurrie meer aan.
Stel dat je koppakking van die ZX zou vervangen, heb je dan niet een berg werk om al die smurrie overal uit te krijgen :
grinnik, dit is dus precies de reden waarom ik af en toe eens even pedal 2 the metal doe voor een kilometertje of 10. Brand alles even goed schoon.
grinnik, dit is dus precies de reden waarom ik af en toe eens even pedal 2 the metal doe voor een kilometertje of 10. Brand alles even goed schoon.
Dat doe ik dus ook omdat iemand mij ooit heeft geadviseerd dat je hiermee voorkomt dat de auto “Lui” word. Maar zo te lezen heeft het dus ook andere voordelen.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
bij geen een citroen model komt het voor dat er olie bij het koelwater komt of andersom.
ik zit al 20 jaar in de citroen en ben daar zeker van (uitzonderingen daargelaten).
ik ga verder mee met zx cruiser en erik vertogen.
groetjes dennis :cevr
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN