Nog even en Wim wil ook een BX met bijna lege motorruimte en weinig dingen die stuk kunnen.
Vandaag sprong de teller op 132.000, heb ik toch alweer 1300 km gereden.
Neuh. Of het zou moeten zijn om m’n gesleutel op te proberen voordat ik aan de echte auto begin.
Volledig off topic: de binnenste stuurkogels zijn bij een XM onbereikbaar door onder meer het subframe.
Wim,
Disciplus Simplex
Vandaag gezien dat de 2 v-snaren hun beste tijd wel gehad hebben. Maar even snel vervangen. Weet iemand toevallig of het v-snaar looprolletje nog te krijgen is?
Nee, helaas niet meer leverbaar. (bij de dealer tenminste)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
MaartenH schreef:Vandaag gezien dat de 2 v-snaren hun beste tijd wel gehad hebben. Maar even snel vervangen. Weet iemand toevallig of het v-snaar looprolletje nog te krijgen is?
die heb ik denk ik wel nieuw
Dan ga ik even een pb’tje sturen
5 minuten werk, het vervangen van de 2 v-snaren. makkelijk sleutelen zeg, zo’n oer bx.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
wat een ruimte hè onder de motorkap.
al heeft het achterover gekantelde blok ook wel wat nadelen….
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik heb nooit zo’n oer-1400 gehad, maar kleppen stellen lijkt mij bijvoorbeeld nogal een crime. Hoewel, bij een XU(D) moet de hele nokkenas eraf. Dan is een TU nog de makkelijkste motor. Maar die heeft wel weer een periodiek te vervangen distributieriem, dus uiteindelijk is dat ouwe 150-blokje zo gek nog niet.
Voor het stellen van de kleppen had ik van iemand de tip gehad om met je knieen op “motorkaprand” te gaan zitten en je hoofd op de paravan-rand te leggen.
Binnenkort maar eens proberen. En natuurlijk iemand een foto laten maken.
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Kleppen stellen gaat prima op gevoel, op tast de stoters opzoeken en een voelermaatje ertussen, zo heb ik het tenminste jaaaaaaaaaaaaaaaaren gedaan.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
spiegeltje gebruiken?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb het één keer gedaan bij mijn 1400, en ik vond het totaal geen probleem. Beetje handig mee worden en je bent zo klaar. Zonder spiegel.
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
En met spiegel kan eventueel ook wel
Ik heb een 1.4 BX uit 85 gehad. Veel plezier meegehad en is best sleutelvriendelijk. En inderdaad het is een auto waar het onderhoud onder de motorkap er goed te doen is! Geen gezeur met distributieriemen! En een V-snaartje is gemakkelijk te vervangen. Het stellen van de kleppen is inderdaad een rotklusje. Toch vreemd dat daar geen rekening mee hebben gehouden tijdens het ontwerpen. Maarja, zo zijn er wel meer dingen waarvan je afvraagt: er moet toch iemand dit ontworpen hebben.. hoe kan hij/zij dat ooit zo hebben bedacht?