Net meneer de spuiter aan de lijn gehad: Over een week of 2 gaat hij beginnen aan de carosserie en over een week of 4 zou ik kunnen beginnen met opbouwen.
Maar, verrek zeg, dan lijkt het er zowaar op ... dat ik er deze zomer mee kan rijden.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Geloof je dat zelf nog?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Misschien kun je het bespoedigen door flink mee te helpen in de opbouwfase
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Opbouwfase ga ik ook grotendeels zelf doen ja.
Zodra het spuiten helemaal klaar is, wil ik hem technisch in orde maken, de deuren erin hangen, een stoel plaatsen en hem laten keuren. De rest van het opbouwen doe ik dan op mijn gemak voor de deur hier. Electrische ramen, centrale vergrendeling, audiokabels en dergelijke hebben niet zo heel veel haast. En als hij voor de deur staat, kan ik makkelijk in verloren momenten wat dingen kan uithalen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Zorg je er wel voor dat de gaten voor de kabeldoorvoer al in de portieren zitten voordat ze worden gespoten? In de a- en b-stijl zitten ze al zag ik, daar zitten plastic doppies in.
Deuren van C15’s hebben grotere gaten in het binnenpaneel, daardoor is het veel makkelijker om e-ruiten in te bouwen. Ik denk dat het wel verstandig is om de gaten in jouw portieren hetzelfde te maken vóór het spuiten (met een luchtzaag of knabbelschaar). Henny heeft vast wel een C15 deur als voorbeeld staan.
Je krijgt later echt spijt als je zulke dingen niet voorbereidt!
Hmm, de deuren zijn dus allang gespoten he, alleen de carosserie moet nog.
Maargoed, ik zal er wel even naar kijken als het ervan komt. En anders is er vast wel een oplossing te verzinnen toch? Uiteindelijk komt het toch achter een paneel te zitten, dus qua netheid maakt het vooralsnog weinig uit. Maar bedankt voor de tip!
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Dus ze zijn toch al gespoten… Ik dacht al even zoiets, maar wist het niet zeker.
De deuren zijn toch wel eerst afgehangen voordat ze zijn gespoten? Want ze kwamen toch van je andere dakloze koets?
Totaal aantal Berichten: 5464
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En hoe staat het ervoor?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ja, het is al cabrioweer! Ik heb ook zin om weer een apk op de cabrio te bakken!
Leuk, 4 auto’s die om mijn aandacht smeken…
Is het zo erg met je cabrio dat je moet bakken en braden voor de apk?
(okee, offtopic hier)
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Oh een beetje misschien, maar vooral de remmen behoeven aandacht. Het staat op de lange termijnplanning om het hele hok uit elkaar te trekken en van een hoop vers staal en een grotere motor te voorzien.
Alleen de carrosserie hoeft nog maar gedaan te worden. De achterbumper (die zat vastgerot) is losgeslepen en gespoten. Binnen nu en een paar weken gaat hij op transport zodat het spuitwerk afgemaakt kan worden.
En ook de velgen zijn gespoten.
Project Cabrio
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan maar de najaarsmeeting de opwachting?
Citroën das très bien!!!
Ja, zoiets. Zodra het spuitwerk klaar is, wil ik hem zo snel mogelijk technisch in orde en APK erop. Interieur afbouwen doe ik dan thuis voor de deur.
Project Cabrio
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:En hoe staat het ervoor Peter?
Of gaan we een weddenschap aan wie het eerste zijn karakterbak af heeft?
Ik heb best zin in een Triple biertje…
Nee, hoor het belangrijkste is dat hij goed wordt tijd is een onbelangrijkste factor.
Citroën das très bien!!!