Hmm was toch weer iets te vroeg aan het juichen… het lijkt er ondertussen (na terugwisselen van relais, beide bpd’s te switchen en 5 a 6 stekkers te vervangen) erop dat er een draadbreuk zit in de draad van het injectie relais naar de brandstofpomp… alleen geen tijd om die te gaan zoeken :S
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
er loopt een draad van het relais naar de pomp onder het tapijt van de passagiersstoel. Hier zit ook een stekkerverbinding die bij mij problemen heeft gegeven. Je zou deze draad eens moeten doormeten.
goeie tip!
Voor die genen die nieuwsgierig zijn waarom ik vandaag op de auto ambulance stond.
Ik had met mn hoofd bedacht dat als ik alle electra nagelopen had en het werkte ik vast ergens een draadje had vastgedrukt dat los zat… nou op de snelweg begint madame dus in eens mis te slaan en kan ik maar met een gangetje van 80 net aan naar de benzine pomp komen.
De beste man van de ANWB (die er binnen 10 minuten was, hulde daarvoor) heeft in een half uur werkelijk alles doorgemeten, mijn reserve relais (dat ineens stuk was :S) en bdp-sensor gebruikt, om tot de conclusie te komen dat de bobines niet aangestuurd worden maar dat daar geen reden voor te vinden is, dus ging madame op de ambu

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Draadbreuk (naast brakke stekkers) kan gelukkig overal optreden….... Maar die stekker-bus heb ik er ook uitgeknipt+vervangen
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Goeie inderdaad, kan meestal geen kwaad. Nu word het inderdaad puzzelen dit weekend waar de breuk zit…

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Oei…... Dus verder zoeken. Meestal is ‘t iets simpels. Suc6!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
o ja simpel genoeg, maar het vinden!!!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sebastiaandk schreef:om tot de conclusie te komen dat de bobines niet aangestuurd worden maar dat daar geen reden voor te vinden is, dus ging madame op de ambu
Bekende symptomen, maar ik denk gewoon dat één van beide bobines gaar is en dat manifesteert zich meestal pas als ze warm worden (dus na een kwartiertje minstens). Komt zeer vaak voor.
Daarom kon je niet harder dan 80, omdat de auto maar op 2 cilinders liep (1 + 4 ofwel 2 +3).
Stekkers die op de bobine aansluiten zijn ook altijd erg matig van kwaliteit bij een 25 IE. Er kunnen vonken in overslaan en ze kunnen slecht contact gaan maken als de motor beweegt (door schokken dus).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Sebastiaandk schreef:lijkt me leuk! Zal kijken of er tijd is. Tja ik geloof graag dat die knipperlichten nog te krijgen zijn, maar dan moet ik wel ff weten waar ze vanaf komen
CX is origineel alleen met die ronde lampjes geïmporteerd, maar die vind ik echt niet om aan te zien!
Leuk om je draadje te lezen Sebastiaan! Je bent een volhouder! Die spatboard knipperlichtjes zijn universeel. Ze werden vaak bij de trekhaak in de doos geleverd. Kun je het merk trekhaak nog lezen? Zoja, mail de fabrikant even, misschine hebben ze nog wat liggen. Je kunt ze op beurzen ed ook nog wel vinden hoor. Ze zijn iig niet merk gerelateerd. Succes met je CX. Hopelijk ga je nog wel achter chrome bumpers aan….
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Bedankt voor de knipperlichtjes hint! Zal eens kijken of ik op de overblijfselen van de trekhaak iets kan vinden (deze is er namelijk onderuit ondertussen.)
@ leo: dat idee had ik ook al ja, draden zitten echt bizar los, heb ook twee xantia bobines (althans dat dacht jeroen.) kan dat er iets mee te maken hebben???

Totaal aantal Berichten: 627
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik lees dit draadje ook met veel plezier. Zoveel reacties van mensen die denken dat dit een slooprijpe cx betreft. Maar toch is de eigenaar er erg blij mee en houd z’n dame met alle mogelijke middelen op de weg. Getuigt van erg veel doorzettingsvermogen. Ga zo door!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Totaal aantal Berichten: 627
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik lees dit draadje ook met veel plezier. Zoveel reacties van mensen die denken dat dit een slooprijpe cx betreft. Maar toch is de eigenaar er erg blij mee en houd z’n dame met alle mogelijke middelen op de weg. Getuigt van erg veel doorzettingsvermogen. Ga zo door!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Bedankt voor de complimenten, ik vind het de moeite waard, omdat ik heel veel leer. En daarnaast is na elke reparatie die auto weer een stukje minder slecht!
Goed even in de elektra gedoken vandaag. Nieuwe bobine aangesloten, zelfde probleem, de - draad als ik mij niet vergis (zoals aangegeven op de bobine) geeft geen signaal, terwijl dat op de andere wel zo is (hmm goede vraag moet hier eigenlijk signaal op zitten?).
Dus ik ben de computer aan het loswerken om bij deze draden (en aansluiting richting computer dus) te kunnen om ze te vervangen.
Nu heb ik alleen een probleempje, ik krijg dat dashboard aan de linkerkant onder het stuur niet los… Iemand een gouden tip?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je bedoelt die stalen plaat? Die zit bevestigd met boutjes door het schutbord heen. Dus reservewiel er uit en mss ook de hydrauliektank, en dan zie je een stuk of wat (3, uit m’n hoofd) draadeindjes met moeren er op.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi dat je iig de oorzaak op het spoor bent, maar heb je al een Haynes oid, staat veel in over hoe het in elkaar zit, en uit elkaar moet.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78