Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Deze leuke witte staat te koop bij Lijzenga in Damwoude.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Die ziet er strak uit!
Dat zal wel wat kosten?
Peter.
pavang schreef:Die ziet er strak uit!
Verstraler is wat minder strak afgesteld…...
Vraagprijs: € 8.450
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Indien iemand een DSuper5 zoekt zie ik hier een zeer fraai exemplaar:
http://dsclub.nl/annonces.asp?steID=1&item=3682#item3682
Citroën DSuper5, 1973
De prachtige DSuper5 van de ontwerper van uw lijfblad la Bombe Citroën gaat in de verkoop.
De wagen heeft een zeer degelijke plaatwerkrestauratie gehad (zie LBC 297 t/m 299) en draagt de kleur AC 119 Gris Cyclone met een wit dak. Het interieur is oker stof met de smalle hoofdsteunen, prachtige combinatie! Veel onderdelen preventief vervangen (oa. stuurhuis, startmotor, dynamo, koprevisie, etc. door Auto Renaissance, facturen ter inzage). Voorzien van een 85 liter LPG tank en een netjes weggewerkte kneitergoede Alpine audioinstallatie met CD/MP3 en 6 speakers, een dijk van een geluid!
Vraagprijs: € n.o.t.k.
E-mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is het een DSuper5, of toch weer een DSuper met een 5-bak?
Deze “vergissing” komt vaker voor….
Citroen!
RDW.nl
Datum eerste toelating: 28-06-1973
Handelsbenaming: D16BC DSuper 5
Dus neem aan een echte DSuper5…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zou ik toch maar even niet vanuit gaan… De RDW rommelt maar wat aan soms, en bovendien staat de 5 los van de DSuper.
Citroen!
Maar in 73 was de DSuper er niet meer toch… Ze rommelen idd met de typeaanduiding (bij mij DS21) maar toch niet met de datum 1e toelating?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DSuper is gewoon tot aan het eind geleverd.
Zie: http://www.nuancierds.fr/DT gamme.htm
(link compleet maken om te ze te kunnen zien).
Citroen!
Al 2 dingen geleerd vandaag Ik houd me verder stil..
(maarruh… wat is het verschil tussen een DSuper5 en een DSuper met 5 bak dan??)
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik ken die DSuper5 en het is een echte, dus DX2 (2175cc) en lange 5 bak.
Edit:
Het verschil is dat je een DSuper (met 19 motor) kon bestellen met optionele 5 bak. Dat is de 108 bak, een korte 5, eigenlijk dezelfde als de 4, maar je had dan een stapje extra.
De DSuper5 was de duurste “ID” met een 21 motor en een lange 5 bak. Die combi was eerst te krijgen op de “echte” DS-en. Het is dus een heel andere DS.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heren, na 1965 is er GEEN “19” motor meer! Alles heeft dan mininaal 1985cc, dus 2 liter!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Leuk dat mijn DSuper5 hier gespot is, en ik zal als eigenaar van de wagen in kwestie even wat twijfel wegnemen: Het is een DSuper5 zoals dus in de advertentie staat en zoals Martin al beaamde omdat hij mijn wagen goed kent. Specifiek: een DS21M, dus met die zalige 2175cc motor en lange 5-bak, stuurbekrachtiging, meedraaiende koplampen en toch de kleine wieldeksels en het rempedaal ipv de champignon, in mijn ogen een zalige combinatie! Het is de ‘finition Confort’ met chromen raamslingers en armsteunen op de deurpanelen.
Verkoop van mijn DSuper5 gaat me wel aan het hart hoor (zo’n jankert ben ik wel), het is écht een heerlijke én prachtige wagen. Wat in de advertentie is weggevallen is de reden van verkoop: Ik wil graag overstappen op een DS Break en na flink zoeken is er een kandidaat in zicht gekomen die me aanspreekt. En dat vooruitzicht maakt natuurlijk veel goed ;-)
Met vriendelijke groet,
Kees-Jan Smit
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Iemand deze al bekeken of kent iemand deze???
Kees-Jan Smit schreef:Leuk dat mijn DSuper5 hier gespot is, en ik zal als eigenaar van de wagen in kwestie even wat twijfel wegnemen: Het is een DSuper5 zoals dus in de advertentie staat en zoals Martin al beaamde omdat hij mijn wagen goed kent. Specifiek: een DS21M, dus met die zalige 2175cc motor en lange 5-bak, stuurbekrachtiging, meedraaiende koplampen en toch de kleine wieldeksels en het rempedaal ipv de champignon, in mijn ogen een zalige combinatie! Het is de ‘finition Confort’ met chromen raamslingers en armsteunen op de deurpanelen.
Verkoop van mijn DSuper5 gaat me wel aan het hart hoor (zo’n jankert ben ik wel), het is écht een heerlijke én prachtige wagen. Wat in de advertentie is weggevallen is de reden van verkoop: Ik wil graag overstappen op een DS Break en na flink zoeken is er een kandidaat in zicht gekomen die me aanspreekt. En dat vooruitzicht maakt natuurlijk veel goed
Met vriendelijke groet,
Kees-Jan Smit
blij dat hier iemand zegt dat zijn DS 21 M een pedaal heeft in plaats van knop ,, een aantal maanden terug heb ik dat ook gezegd over mijn DS21M en kreeg behoorlijk vele gemekker over want dat bestaat echt niet ! werd mij verteld .....
dus wel ..