Sinds een dikke week komt er een akelig geluid uit de buurt van mijn linkervoorwiel, tenminste ik denk dat het daar zit, bij stevig accelereren in 1e en 2e versnelling. Met name boven de 4000 toeren klinkt het of de wielen doorspinnen wat ze dus niet doen, maar wel hetzelfde klapperende en grommende geluid zo ongeveer.
Het gaat dus over rechtuit en niet in bochten. Iemand?
Als je 50 rijdt in zn 5 en volgas geeft, begin het dan ook te brommen ?
Schiet tijdens het brommen je toerental omhoog terwijl je niet versneld?
Normaal heb je dan een gare drukgroep, maar gezien gebrom kan het ook zijn dat je koppelingsplaat is gebroken.
Of je wiellager is op, even de auto op de krik en je wiel proberne te bewegen.
Handen op 3 en 9 uur en proberen van links naar rechts te bwegen, en handen op 12 en 6 uur en dan beetje trekken en duwen.
Ouwe mopperkont
Na een paar maanden tijd voor een update. Geluid is een poosje weg geweest maar wordt nu weer heviger. Lijkt op klapperen, alsof er iets aan de aandrijfhas hangt wat tijdens het ronddraaien ergens tegenaan klappert. Neemt dus toe bij het toenemen van de snelheid maar alleen bij belasting dus niet bij ontkoppelde motor. Bij koude start, ‘s ochtends is het het ergst. Na een paar kilometer lijkt het minder te zijn. Verder trekt de auto bij gasgeven een beetje naar links en geeft een trilling in het stuur die niet toeneemt bij een stijgende snelheid. Ik zit te denken aan een verotte homokineet of is dit onzin? Is speling hierop makkelijk te constateren of moet de hoes er dan af? Wat is wijsheid als-ie gaar is, complete aandrijfas met homokineet in één keer vervangen uit een goede sloper of de homokineet alleen los gaan pulken?
Thanks!
Mitch
Is die hoes nog heel? Als ze stuk is wordt het vet eruit geslagen en loopt de homokineet steeds droger.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Hoes is nog heel. Onderkant is mooi schoon op wat licht lekkage tussen blok en bak.
Eindelijk, eindelijk duidelijkheid waar de narigheid vandaan kwam! Eén reactiestangetje was al bekend: kogel had zoveel ruimte dat ik ‘m er bijna uit kon trekken. Waardeloze ebay kwaliteit naar nu blijkt. Dat andere geroffel waar ik soms knettergek van werd is afgelopen zondag opgelost: voor de apk moets ik de achterste dwarsdemper vervangen, ook rommel gebleken: na ruim twee jaar een knoepert van een gat in de las tussen pot en pijpje. Merk Walker. Ook inwendig kilo’s losse roest. Had onder mijn donor nog een bosal zitten en dat zag er wat beter uit. Hoe dan ook ik zag dat de uitlaat ter hoogte van de klem tussen kat en tussenpijp wat ver doorhing: waardeloze klem die wel van alluminium leek…Nieuwe zware kle er op, uitlaat stukje omhoog gezet en klem stevig aangedraaid. Uitlaat wat beter uitgelijnd en voila, over het geroffel en geklapper: een oase van rust, nog nooit zo goed gereden!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Fijn dat het zo simpel is opgelost
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
hmmm.
das toch 406 dagen ellende van een kleinigheidje
<grin>
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Inderdaad een lange martelgang om tot rust te komen….Wie weet zijn er anderen die ooit hun voordeel doen met mijn rammelende ervaring, dan is het niet voor niets geweest…