Zaterdag even naar de meeting in Heusden geweest, Toen ik terug wilde rijden bleek de Schicht niet te willen starten. Sleutel in het contact, omdraaien, alle lichtjes gaan keurig branden, maar verder gebeurt er niks. Motorkap open, wat stekkers goed aangedrukt, nog eens geprobeerd en hij liep meteen. Vandaag naar Amsterdam geweest. Toen ik terug wilde rijden, weer een helemaal dooie motor. Paar keer geprobeerd. Stond op het punt de WW te bellen, vooruit nog één keertje proberen en jawel, slaat meteen weer aan. Terug in Ehv. Zet hem op een parkeerterrein, na een half uurtje wil ik weg rijden en weer nakkes. Half uurtje gewacht, ingestapt, sleutel in het contact en ik kon meteen weer wegrijden.
Is mijn contactslot naar de filistijnen aan het gaan, of waar ligt dit aan? Het rare is wel dat het me nu elke keer is overkomen na een lange rit en als de motor nog goed warm is als ik hem weer wil starten. Als hij verder is afgekoeld doet hij het meteen. Rara, wat kan het zijn?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Is het niet de startmotor ?
Als hij niets doet probeer dan is een tikje
op de startmotor (hamersteel of i.d.)
Als hij wel start, doet die dan dan normaal of “traag draaiend” ??
2 maanden geleden had ik hetzelfde probleem en
dat was het startrelais wat boven op de startmotor zit.
Succes !
Als hij start is alles normaal. Zat ook al aan het relais van de startmotor te denken, maar snap niet waarom het alleen maar mis gaat na een lange rit en een behoorlijk heet geworden motor. Vandaag 6 korte ritjes gehad en geen enkel probleem.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik zou bij de eerst volgende keer van niet starten toch
even een “tikje” uitdelen op de startmotor,
als die het dan wel doet kun je er vrijwel zeker
van zijn dat het daarin zit.
Storing bij korte of lange ritten zijn misschien
wel toeval, zoals wel vaker bij elektrische storingen.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009
- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Ik heb het ook met m’n Cannes. Bij mij is/was het slecht contact op de startmotor…het kleine stekkertje.
Ik heb dat stekkertje toen een beetje bij elkaar geknepen zodat het goed strak om het contact zit. Heeft het een paar maanden goed gedaan. Laatst merkte ik weer dat ie weer niet wou met warme motor maar bij de tweede keer sleutel omdraaien ging ie wel.
Zal dus inderdaad wel iets te maken hebben met of een slecht contact dan wel slecht relais zelf, of de koolborstels in de startmotor. Het is wel lullig bij de 16V dat die startmotor zo goed verstopt zit en je er niet even bijkomt om hem een lel uit te delen. En, inderdaad, misschien is het puur toeval dat het alleen gebeurt na een lange rit, maar ik hou mijn twijfels.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Even een stuk ijzer pakken en dan daarop meppen met de hamer, volgens mij kom je er dan wel bij.
Ah, bruut geweld. Ben ik altijd voor.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé