Harm schreef:Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie
Een 19 tzi is juist met monopoint, de GTi’s hebben wel multipoint
Ah, en het verschil is snel en bloedsnel
Alleen met de HSL ben je straks sneller in Lille dan met jouw BX-GTI
Die durft niet meer naar Lille
René van Maren schreef:Die durft niet meer naar Lille
Ik moest effe nadenken, maar ik snap hem nu
ziet er erg mooi uit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
renz schreef:* zucht * Ik ben weer op oefening geweest en er staat weeeeeeeer een andere voor de deur
Ik ken dat gevoel, zit blijkbaar veel te weinig op het forum in deze tijd….. Dus er staat nu weer een BX voor de deur? Ach ja, mooi rood is niet lelijk, je poetst je alleen ‘t leplazarus. Ik heb het al min of meer opgegeven, ik zit ook met zo’n rooie. Persoonlijk had ik eerder een andere kleur genomen (donkergroen metallic vind ik schitterend :6 ) , maar helaas zijn TZD Turbo’s niet zo heel dik gezaaid.
Bram, gefeliciteerd weer he! Veel plezier er mee.
Maar hopelijk rijdt ze niet TE lekker, anders moet je weer een diesel zoeken.
ZX1.4i schreef:Harm schreef:Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie
Ehhh….(ahum,kuch) :
BX 19 TZI : acceleratie 0-100 km/h 10,7 s :48
BX 19 GTI : acceleratie 0-100 km/h 10,9 s
De GTI gaat qua top wel 8 km p/u sneller dan een TZI.
(Wie wilde er ook alweer een sprintje trekken ?)
16V’s uitgezonderd hè ? ops:
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Harm schreef:Effe een vraagje tussendoor van een BX-leek , is dat een 1.9i met multipoint injectie
Ehhh….(ahum,kuch) :
BX 19 TZI : acceleratie 0-100 km/h 10,7 s :48
BX 19 GTI : acceleratie 0-100 km/h 10,9 s
De GTI gaat wel 8 km p/u sneller dan een TZI.
Sja, die cijfertjes he?? Naar mijn gevoel zijn ze allebei traag
Ik zie hier opeens een BX-straatrace opdoemen.
Bram schreef:Ik zie hier opeens een BX-straatrace opdoemen.
Heb wel eens een snelwegrit gedaan met Bram (vuile GTI). Dat was redelijk aan elkaar gewaagd. Maar ja, mot ie eerst weer rijden. Met de Toulouse zal ik maar niks proberen.
mpostma schreef:Heb wel eens een snelwegrit gedaan met Bram (vuile GTI).
Voor alle duidelijkheid, dat is dan een andere Bram.
(k heb nog nooit een GTI gehad.)
Bram schreef:mpostma schreef:Heb wel eens een snelwegrit gedaan met Bram (vuile GTI).
Voor alle duidelijkheid, dat is dan een andere Bram.
(k heb nog nooit een GTI gehad.)
Sorry, ik bedoel Harm
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Wil best een sprintje Bram!
Maar heb je 0-100 zelf al gemeten? Ik kom op 0-100 in 9,5 seconden, en ik denk dat het nog wel iets sneller kan. 80-120 in III = 6,7 seconden, net nog geprobeerd en getimed.
En voor de duidelijkheid, een GTi met kat mag eigenlijk geen GTi heten, ik bedoelde dus mijn eigen vuile GTi, die 0-100 in 8,9s doet
Harm schreef:En voor de duidelijkheid, een GTi met kat mag eigenlijk geen GTi heten, ik bedoelde dus mijn eigen vuile GTi, die 0-100 in 8,9s doet
easternnl schreef:Wil best een sprintje Bram!
Maar heb je 0-100 zelf al gemeten? Ik kom op 0-100 in 9,5 seconden, en ik denk dat het nog wel iets sneller kan. 80-120 in III = 6,7 seconden, net nog geprobeerd en getimed.
Er komt vast wel een keer een gelegenheid dat we dit kunnen uittesten….Wintermeeting bijvoorbeeld.
Maar ik waarschuw jullie….zowel RVM als Renz waren zeer onder de indruk van de acceleratie van deze TZI….>Renz vond die ie dicht tegen je GTI aan zit en daar heeft ie een lange tijd in gereden.
Bram schreef:Ik zie hier opeens een BX-straatrace opdoemen.
Kun je gerust houden, ik denk niet dat de politie zich druk gaat maken als ze het woord BX horen