Ik krijg de veerbol niet los van de veercilinder. Het gaat om de linkervoorkant. Omdat de veercilinder vrij los zit in het chassis heb ik geen draagkracht om er een grote tang op te zetten. Ook lostikken met een hamer op het aluminium van de veercilinder gaat niet omdat je daar niet bij kunt. (geen ruimte) Het lijkt me dat er een foefje voor is. Wie kent dat foefje?
Druk op het systeem zetten,en dan de veerbol een slaggie losdraaien.Dan systeem drukloos en dan hup de veerbol eraf.
Omdat ik de achterste bollen en die van rechtsvoor er al af heb kan dat niet meer. Ik heb er zelf ook wel aan gedacht, maar verwachtte geen problemen bij de voorste bollen. Die gingen in het verleden altijd makkelijk, vandaar.
Dam eerst maar die 3 bollen erop,systeem onder druk en dan de linker veerbol eraf simpelste weg denk












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is drukleiding achterste veercylinders afdoppen sneller dan achterbollen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heren, dank voor het meedenken. Ik heb uiteindelijk een groot model waterpomptang op het kleine stukje veercilinder gezet waar ik bij kon, en vervolgens met een grote pijpentang de bol er afgedraaid. Het kon allemaal nèt. Ik heb ze inmiddels laten vullen en ze zitten er weer op. Achter was er ééntje lek waardoor het voelde alsof er helemaal geen vering meer was. Ècht niet mee te rijden.