XM. 12V+ of -  van de CV tbv alarm/vraag boordcomputer.
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 15 november 2005 01:08 AM

Heb voor een alarm de 12V + of - nodig wanneer ik de wagen op slot doe dmv de RF-AB van de XM.Zodoende werkt het alarm direkt als ik alles op slot gooi.Waar kan ik deze het beste aftakken?Het alarm is een eenvoudig iets met in-en uitstapvertraging en ultrasonor ZONDER AB!(dus schakelaar.)
Andere vraag:kan in een XM ‘91 confort een boordcomputer ingezet worden door sloop of crash spullen,bv computer/display en…?
Bedankt.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 november 2005 01:23 AM
  [ # 1 ]

Re: XM. 12V+ of -  van de CV tbv alarm/vraag boordcomputer.

Regino schreef:

Heb voor een alarm de 12V + of - nodig wanneer ik de wagen op slot doe dmv de RF-AB van de XM.Zodoende werkt het alarm direkt als ik alles op slot gooi.Waar kan ik deze het beste aftakken?Het alarm is een eenvoudig iets met in-en uitstapvertraging en ultrasonor ZONDER AB!(dus schakelaar.)
Andere vraag:kan in een XM ‘91 confort een boordcomputer ingezet worden door sloop of crash spullen,bv computer/display en…?
Bedankt.

ik denk dat je zowel een plus + als een min - nodig hebt om een alarm aan te sluiten.

Wat is RF-AB ik ken IR-ab en HF-ab

Maar je zoekt dus een plus en een min? aftakken dichts bij daar waar je het kastje in gaat bouwen.

je wil dus iets inbouwen, een eenvoudig alarm, wat je inschakeld met de afstandsbediening?

als dat zo is zou ik m gewoon op twee plussen aansluiten, een plus die continu is en een plus die wegvalst als je het contact af zet.

succes

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 16 november 2005 09:45 AM
  [ # 2 ]

Re: XM. 12V+ of -  van de CV tbv alarm/vraag boordcomputer.

oldenhage schreef:
Regino schreef:

Heb voor een alarm de 12V + of - nodig wanneer ik de wagen op slot doe dmv de RF-AB van de XM.Zodoende werkt het alarm direkt als ik alles op slot gooi.Waar kan ik deze het beste aftakken?Het alarm is een eenvoudig iets met in-en uitstapvertraging en ultrasonor ZONDER AB!(dus schakelaar.)
Andere vraag:kan in een XM ‘91 confort een boordcomputer ingezet worden door sloop of crash spullen,bv computer/display en…?
Bedankt.

ik denk dat je zowel een plus + als een min - nodig hebt om een alarm aan te sluiten.

Wat is RF-AB ik ken IR-ab en HF-ab

Maar je zoekt dus een plus en een min? aftakken dichts bij daar waar je het kastje in gaat bouwen.

je wil dus iets inbouwen, een eenvoudig alarm, wat je inschakeld met de afstandsbediening?

als dat zo is zou ik m gewoon op twee plussen aansluiten, een plus die continu is en een plus die wegvalst als je het contact af zet.

succes

je wil dus iets inbouwen, een eenvoudig alarm, wat je inschakeld met de afstandsbediening?
Correct.De AB is ooit een IR-AB geweest doch omgebouwd naar een RF(radio-frequent) of HF(hoog-frequent) AB=hetzelfde AB die op een afstand de wagen afsluit,zonder het bekende gepiel van AB richten en vragen:doet het of doet die het niet!
Het alarm is 1 zonder AB,ander heb ik weer een AB aan mijnsleutelbos,dus verkoos ik voor een eenvoudig alarm met in-en uitstapvertraging die een sirene of iets anders inschakeld wanneer 1 v/d deuren geopend word en met ruimtelijke bescherming dmv sensoren.
Hiervoor heeft men nodig een + en - plus x sec.Dus wanneer ergens een plus “vrijkomt"wanneer de wagen dmv de AB op slot gedaan heb dan kan ik deze gebruiken om het alarm “op scherp"te zetten,terwijl de min massa kan zijn.(anders ben ik verplicht een"verborgen schakelaar te gebruiken).OF anders om"geschakelde min en een constante plus elders.Dit heb ik uitgetest en werkt feilloos,maar de hamvraag is WAAR deze vanaan te halen wanneer de hoofdunit bv onder het handschoenkastje geplaats word.knipperlichten e.d. worden NIET gebruikt hiervoor!Heb de Haynes manual doch kan deze draad niet vinden.Thanks!

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook