Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Nakma schreef:Hallo allemaal,
Wij gaan een DS3 aanschaffen. Nu vroegen wij ons af wat voor kortingspercentages er worden gehanteerd (op aanschaf zonder inruil).
De dealer zegt 9% marge hebben en ze ons 5 a 6 willen geven.
Maar het rare is, er is nu een actie dat Citroen in april 595 euro korting geeft. Dat verwerkt de dealer makkelijk in zijn korting. Dus eigenlijk geeft hij dan slecht 3 a 4 %.Wat is jullie ervaring?
Dat mensen zoals jij voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zeg bahbahbah. Koop alsjeblieft een volkswagen!
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Iedereen gaat toch voor de korting, gewoon de catalogus-prijs betalen hoeft niet (vind ik).
Helemaal mee eens. Als je geen korting vraagt ben je dief van je eigen portemonnee.
Roels21 schreef:Helemaal mee eens. Als je geen korting vraagt ben je dief van je eigen portemonnee.
Lijkt mij dan veel makkelijker als men gewoon de catalogusprijs aanpast, als er toch zoveel korting gegeven wordt. (Dit geldt dan overigens niet alleen voor auto’s maar ook voor bijvoorbeeld keukenbedrijven…)
Pas op voor linke dealers bij korting. Mijn dealer had het geweldige idee om de korting separaat over te maken. Voor aflevering heb ik mijn bestelde DS3 E-HDI voor 100% moeten betalen maar tot op heden mijn korting nog niet separaat ontvangen. Zijn er nog meer slachtoffers zodat we ons kunnen verenigen?
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Daar zou ik eens melding van maken bij de importeur, kan me haast niet voorstellen dat er dan geen actie wordt ondernomen. En anders gewoon eens ‘dreigen’ met Radar-achtige taferelen, het schijnt dat je dan veel sneller eerlijk behandeld wordt
Dit forum heeft gewerkt! Eindelijk heeft de dealer mijn korting uitbetaald, na in 4-weken zeker 10 gekeer gebeld te hebben en persoonlijk langs gaan waren zijn smoesjes nog niet op maar dit forum heeft zijn dienst bewezen.
De lichtmetalen velgen zal ik maar ergens anders aanschaffen en vwbt het onderhoud en garantie moet ik nog uitzoeken ofdat dat ook bij een andere dealer kan, want tegen die tijd zal deze dealer wel failliet zijn.
Dus forumleden verminder de korting zelf van het te betalen bedrag en ga niet mee met zgn. fiscale trucjes.
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Poekoek schreef:Daar zou ik eens melding van maken bij de importeur, kan me haast niet voorstellen dat er dan geen actie wordt ondernomen. En anders gewoon eens ‘dreigen’ met Radar-achtige taferelen, het schijnt dat je dan veel sneller eerlijk behandeld wordt
waarom nu weer dreigen met de importeur? beetje triest. die staan er buiten. Probeer eerst na te denken voordat je domme dingen doet.
Ik had ook bijna 1800,= korting zonder inruil, maar dat was in oktober. De dealer wist mij wel te vertellen dat dat nu niet haalbaar is i.v.m de grote vraag naar de DS3
DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Pimperklaas schreef:Poekoek schreef:Daar zou ik eens melding van maken bij de importeur, kan me haast niet voorstellen dat er dan geen actie wordt ondernomen. En anders gewoon eens ‘dreigen’ met Radar-achtige taferelen, het schijnt dat je dan veel sneller eerlijk behandeld wordt
waarom nu weer dreigen met de importeur? beetje triest. die staan er buiten. Probeer eerst na te denken voordat je domme dingen doet.
Wat is er triest aan om de importeur te benaderen als een dealer z’n afspraken niet na komt? Kan me voorstellen dat het niet om een halfje bruin gaat qua geld, dan mag je ook best stappen ondernemen dit geld te bemachtigen. Sowieso stom van de dealer om hier zo slecht over te communiceren, zo te zien is de kans groot dat hij het geld van het onderhoud al kwijt is geraakt…
mijn dealer moest de lease maatschappij een korting van 11% geven om te mogen leveren.
De dealer gaf dan ook aan dat hij een monsterlijk bedrag van 150,- aan mijn ds3 heeft verdiend..
Maargoed, dat komt wel weer goed met de 2 beurtjes per jaar.
Leven en laten leven toch? Als er een totale marge van bijvoorbeeld die 11% op zit dan vind ik een korting van 5 a 6% toch een leuke korting. Mes snijdt aan 2 kanten, dealer iets verdient, jij een beetje korting.
Van uitmelken wordt niemand beter!!
Ik heb 13% korting gekregen Maar dit wel in Belgiƫ
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Ik heb een korting van bijna 1700 euro gekregen bij dijkstra heerenveen , ik heb zowat elke dealer in nl gebeld voor een voorraad model ehdi en de kortingspercentage die ik kreeg (geen inruil) verschilde van euro 98 tot 1800 afhankelijk van de aanwezige opties op de auto. ik heb voor dijkstra gekozen omdat die de auto in 3 werkdagen kunnen afleveren.
Bij meerdere dealers in het oosten van het land is er een kortingsactie. Eigenlijk een paasactie maar ik kreeg gisteren 1650 euro korting op een E-HDI met alle opties. Inruil was wel teleurstellend maar heeft ook met de in te ruilen auto te maken.
Dit was dus geen keiharde onderhandelkorting maar standaardkorting.
O ja, qua levertijd denkt men aan 8 tot 10 weken.