Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Op deze staat een klimrek wel gaaf. Zo, dat is er uit.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Kostte het moeite om het toe te geven?
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Man o man, ja!
Ben altijd faliekant tegen die dingen geweest. Totdat een vriend van me eens vertelde dat het echt het meest geniale attribuut op een CX is. Het helpt echt en het hindert totaal niet in de acheruitkijk-modus. Ervaringsgewijs moet ik het onderspit delven, helaas. Maar ik neem het graag van hem aan! Daarnaast staat het gewoon goed op een (lees: deze) Turbo (2)...
Way out in the water, see it swimming.
Bij mij zit het klimrek er ook op, gaat met elke CX mee waar ik mee rij.
Geen verblinding van achteropkomend vekeer, regen heb je geen last van, het zijn best handige dingen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Is het ook het idee dat het tegen warmte in de zomer helpt? Dan wil ik het wel overwegen, ik vind het best een gaaf accessoire (goed fout zeg maar).
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Ziet er goed uit Arjan! Hoewel de naam “Poorboys World” niet veel goeds belooft…
Over de LMM: zit daar dan een stelschroef op? Aan de buitenkant zichtbaar? Kan me niet herinneren dat ik een schroef gezien heb… Of is dat alleen op de T2?
En is die losse stekker voor afstellen ook iets typisch voor de T2?
In de car detailer wereld zegt die naam zeker wat
Ik ben begonnen met Mequiars, maar inmiddels heb ik bijna alle Mequiar producten vervangen door die van Poorboys World en stuk voor stuk zijn ze eigenlijk gewoon beter
Bij mij is op de LMM de stelschroef gewoon op de buitenkant aanwezig:
En nog even van dichtbij:
Die stekker is weer aan de andere kant van de auto te vinden. Die hangt ergens los boven de accu / waar veel andere stekker verbindingen zitten.
Het is een bruine stekker met een bruine en groene draad.
Zelf heb ik het vermoeden dat dit iets is van een systeem met KAT en lamba, maar dat weet ik niet zeker
Nelis Infra schreef:Man o man, ja!
Ben altijd faliekant tegen die dingen geweest. Totdat een vriend van me eens vertelde dat het echt het meest geniale attribuut op een CX is. Het helpt echt en het hindert totaal niet in de acheruitkijk-modus. Ervaringsgewijs moet ik het onderspit delven, helaas. Maar ik neem het graag van hem aan! Daarnaast staat het gewoon goed op een (lees: deze) Turbo (2)...
Ik denk dat ik wel kan uitleggen waarom het zo mooi staat op mijn CX.
Ik heb inmiddels wel vaker gehoord dat mensen een jaloezie niet mooi vinden, maar toch op staat het goed op mijn CX.
Zelf denk ik dat het komt omdat een serie 2 CX Turbo alles in het zwart heeft. Oftewel: zwarte stootstrips, zwarte raam strips, zwarte handgrepen, zwarte sierstrips onder de ramen.
Bij een serie 2 GTi of bij diverse serie 1 modellen zijn de raamstrips chroomkleurig, en dat geld ook voor de handgrepen, spiegels, en sierstrips indien aanwezig.
Als de raamstrips chroomkleurig zijn geld dit ook voor degene bij het achterraam, oftewel er ligt dan een chroomkleurige rand langs de jaloezie. Dat is denk ik ook net iets te veel.
Verder vind ik ook dat door de grote turbo spoiler het allemaal wat mooier doorloopt in 1 lijn
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ben het wel met je eens, moet er niet aan denken een klimrek op mijn pallas te hebben, ziet er gewoon niet uit in combinatie met de rest van de auto en het is nog wel autokleur afhankelijk van hoe het staat.
Voor morettes is dit natuurlijk hetzelfde, sommige CX’en kunnen het gewoon hebben icm met hun kleur en uitvoering en bij andere slaat het de plank totaal mis.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt soms kunnen morretes wel, al komen die er bij mij niet op.
Volgens mij vaak de donkeere keuren waar die wel bij staan, dan valt het lakwerk tussen de lampen minder op.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bij de snelle versies van de turbo CX’n vind ik het altijd staan. Het is meer de combi van de spoiler met het klimrek…....... Ik vind het mooi!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kende in de jaren 70 mensen die zo’n klimrekje op hun bronskleurige CX zetten voor de vakantie naar het zuiden. Slim. In de DSpecial die ze eerder reden zat ook een luxaflexje, maar dan aan de binnenkant achter de ruit. Hoorde er gewoon bij. Maar ook ik vind het eigenlijk alleen mooi in combinatie met een Turbo-spoiler of op vroege GTI. En (eigenlijk heeeeel fout) op een CX met een vinyl dak - dan hoeft de raamomlijsting niet zwart te zijn. Eigenlijk jammer dat mijn Prestige van die rolgordijntjes heeft waardoor zo’n trapje overbodig is ...
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De mijne heeft ook gewoon gordijntjes hoor
Die hebben overigens ook nadelen als je ze gebruikt…
Als ze dicht zijn zie je minder naar achter dan met een jaloezie. En als ze dicht zijn en je rijdt met open (achter) ramen dan klapperen ze alle kanten op.
Inmiddels zo’n dikke 500 km gereden na het afstellen van de LMM.
Volgens mij zit er zeker verbetering in
En vandaag nog een paar fotootjes gemaakt
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie plaatjes! Vooral die eerste waarin het grijs van je auto mooi contrasteert met de felle kleuren!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Arjan, ik vind toch die T velgen prachtig! Jammer dat het TRX is.
Ik heb meerdere malen TRX gereden, maar ik vind het niet lekker rijden en bovendien veel te duur.
Ik zou best T velgen in 16 inch willen of zo, maar dan moeten ze denk ik custom gemaakt worden, misschien moet ik eens een mailtje naar Chip Foose sturen.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind de TRXen prima rijden zolang het droog is
Gelukkig rijdt ik niet dagelijk in de CX, dus dat is prima te doen.
De prijs is idd een ander verhaal.
Als je T velgen in 16 inch kan regelen via Chip of wie dan ook dan hoor ik het graag!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb eigenlijk al vrij lang bij de CX dat ik gekraak / geknak hoor bij het sturen.
Zelf - als leek - dacht ik altijd dat het ergens bij de ophanging vandaan kwam. Maar er waren nooit problemen voor de APK.
Het gekraak werd ook wel geconstateerd door andere maar nergens zat teveel speling op dat het vervangen moest worden.
Nu kreeg ik gister een tip. Het gekraak kan komen door beweging tussen het subframe en de koets.
Om dit te ver helpen moest het diravi commandohuis even vrij gemaakt worden en even wat bewegen.
Dat klinkt allemaal erg spannend, maar dat zit dus in het interieur.
Dus daar direct zelf maar even aan begonnen. Eerst maar eens het stuur en de kap verwijderd, dan kom je dit tegen.
Dan moest ik 4 schroeven los halen, maar welke
Na even goed kijken en logisch nadenken kwam ik tot de conclusie dat het deze grote bouten moesten zijn.
Alleen deze is op het eerst oog zichtbaar
De 2de zit ergens achter de hele dradenbos.
De andere 2 aan de achter kant op dezelfde plek, maar daar zitten de relais boven het contactslot nog voor.
Ja hoor, na 4 bouten kon ik het hele huis bewegen. Hier even een paar keer flink aan getrokken en de hele handel in omgekeerde volgorde weer terug gezet.
Na een korte rit met wat bochten, rotondes, drempels en pakeer bewegingen eigenlijk opvallend weinig gekraak en geknak gehoord
De echte eindconclusie heb ik nog niet getrokken, want het was geen lange rit.
Het zou toch wel fijn zijn als het met zoiets simpels opgelost kan worden, daar kom je zelf ook niet zomaar op