Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Hallo Allemaal,
Volgens mij de eerste keer dat ik een vraag stel op dit gedeelte van het Citroen forum dus maar even voorstelln.
Ik heb een GSA Special uit 82 in Haaigrijs (AC065 Gris Requin, het is de auto die hier is afgebeeld), Ook nog een DS21 Pallas Hydr ‘70. en een Rover 3500 SD1 uit ‘85 maar dit terzijde
De GSA moet uit de garage omdat we gaan verbouwen. Eerst moeten echter de remschijven achter vervangen worden. In het WPH staat dat je de remklauw er af kriijgt door eerst een bout los te maken, de klauw te draaien, de bout er weer op te zetten om de boel bij elkaar te houden etc…
- Klauw draaien lukt niet genoeg omdat de ontluchtingsnippel in de weg zit. In het WPH staat niet dat ie d’r af hoeft. Ben ik nou zo gek, of is dit vergeten in het WPH?
Ook de veerbollen mogen wel eens vernieuwd worden en (uiteraard?) zit de hydrolique leiding muurvast aan de veercilider.
- Kan ik de wartel heetstoken (niet te heet natuurlijk?)
- Of misschien de leiding aan de ander kant (onder inspectie-luikje) losmaken en veercilinder met leiding en al d’r uit halen?
- Nog andere methode?
Alvast Bedankt, Tips welkom!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klauw eraf maakt het veel handiger. Het is een deelbare klauw die je bijelkaar kan houden met het midden boutje waar de blokken aan hangen.
Wartel heetstoken kan wel. Je moet wel een ander rubbertje gebruiken daarna.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leiding naar remklauw zit bijna altijd muurvast. Een goede griptang kan uitkomst bieden.
Als ik er (te) lang aan zou moeten proberen, zou ik de leiding gewoon doorknippen en een nieuwe monteren (Nippel gaat er ook gemakkelijker uit dan: Je kan er veel beter bij/kan er een goede zeskant dop op zetten.
Remklauw demonteren: Gewoon beide bouten los en eruit. Daarna kan je alles goed schoonmaken en van nieuwe keerringen voorzien.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die leiding zit toch enorm erg rond de achteras…?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat is de remleiding.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Hoi,
Rem-schijven zijn vervangen. Klauw-helften met boutje voor blokjes aan elkaar gehouden en gewoon los gemaakt. Remleiding-nippel zat i.d.d. vast maar ontluchtingsnippel ging goed open. Daar kun je trouwens prima met een ringsleutel bij. Remmen heb ik dus gewoon op de auto laten zitten: geen zin om rem-leiding te mollen om er beter bij te kunnen.
Wat dan wel weer muur-vast zat is de wielnaaf op da as-stomp. Zonder geweld kreeg ik die niet los (en weer op zijn plaats trouwens). Ik had overigens de buitenste ring van het wiellager niet verwijderd (stond terecht ergsns in dit forum dat dat niet hoeft), maar dat maakt m.i. niet uit. Iemand hier nog een tip voor (voor volgende keer/ iemand anders?)
Bollen doe ik later wel.