Mijn bx 1.6 chic houd soms in tussen de 1600 en 1900 toeren.
Hij rijd soms ook goed, maar ik merk al vrij snel , zelfs als de choke er nog opstaat of hij zijn keuren die dag heeft of niet.
Rijd hij goed dan blijft dat ook zo(dus hij gaat niet tijdens een rit slechter lopen)
Het vreemde is dat het op exact het zelfde punt de injectie begint te haperen.
als ik de luchtinlaat van het huis haal, dan zie ik dat als ik het gas langzaam opentrek dat de benzine nevel even ophoud, waarna de motor intoeren terugvalt,vervolgens komt er weer benzine enz.
Als ik in de wagen zit is het niet mogelijk om in vrijstand de motor ca 1700 toeren te laten draaien.(zit een toerenteller in)
hij zakt weg tot ca 1600, of schiet door naar 1900 toeren.
Nou heb ik alle electrische kontakten rond de carburateur schoongemaakt en ingespoten met kontaktspray.
Ik dacht dat ik het gemaakt had, tot gisteren de wagen weer dezelfde storing kreeg.
Er zit in de benzineleiding in ding met 2draden erop, waarbij ik het idee heb dat het de oorzaak zou kunnen zijn? of is dit onzin? ops:
ik heb geen idee waar het voor is. wie maakt me wat wijzer?
http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/bx1600chic/iets004.html
http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/bx1600chic/iets006.html
1.4E 1985
foto’s gaan niet zoals ik wil hieronder is een linkje.
http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/
1.4E 1985
jilles schreef:foto’s gaan niet zoals ik wil hieronder is een linkje.
Een chic heeft een monopoint injectie. Dat is duidelijk iets anders dan een carburateur.
Het ene ding boven de dynamo lijkt wel de klep voor de tankafzuiging.. Er zit een pot met actieve koolstof achter het spatbord die alle dampen uit de tank opzuigt en absorbeert. Vervolgens zuigt de motor deze damp er weer uit. Dit wordt geschakeld met die klep die je op de foto ziet. Hij gaat alleen maar afzuigen als de motor een redelijk toerental maakt en warm is.
Bedankt voor de reactie, klinkt een beetje alsof dat ding dus niks met de klachten als inhouden te maken kan hebben?
1.4E 1985
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
misschien helpt dit:
controleer en spuit alle contacten in met contactspray.(alles m.b.t. injectie en ontstekenig)
tank ron 98 en probeer een injectie reiniger.
laat de auto uitlezen. i.v.m. eventueel niet goed werkende sensoren (koelwatersensor, lucht tempratuur sensor)
laat de auto warm lopen, zet de motor af haal de accupool er 5 minuten af, zet hem er weer op en start de auto zonder gas tegeven en laat hen 2 minuten zo draaien.(computer reset).
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN