Ik heb een citroen saxo vtr 1.6 uit 1996.
Maar van de auto moet je de uitlaat vervangen worden en de achteras is versleten.
Ik heb nu op internet een citroen saxo 1.5 Diesel uit 1999 gezien en ik vraag me af of deze technisch het zelfde zijn?
Alvast bedankt,
Tom ten Broeke
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
wat is het doel van je vraag? wil je van 2 wagens één bouwen, wil je de motor + as van de diesel overbouwen in jouw vtr of… ?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik wil de achteras van de diesel op de benzine maken, en de uitlaat.
Ook ga ik kleine dingen gebruiken zoals achterbumper, sloten etc.
Gr,
Tom
De achteras zou ik niet gebruiken beter is de achterarmlagers op je huidige as te vervangen als er niet te veel beschadiging is op de torsieas. je krijgt nl snel terug spelling op de achteras als je een 2de hands pakt. Dit is vermoedelijk de reden waarom je hem wil overbouwen niet?
achterbumper kijk eens op winparts.nl of ga naar je locale autoschop en vraag achter een van wezel autoparts equipart deze zijn al geprimert en veel goedkoper dan het origineel en heeft hetzelfde uitzicht en is evengoed in geval van ongeval.
uitlaat zou ik ook nieuw nemen je moet ook niet heel de uitlaat vervangen maar enkel het stuk dat defect is
Ik heb er toch van af gezien om een auto erbij te kopen voor onderdelen.
Heb de achteras er nu onderweg gehaald, en licht nu bij de garage.
Maar mijn volgende vraag, de centrale deurvergrendeling en daar het kastje van doet het niet meer.
Hij was al erg zwak en nu doet die niks meer (het lampje brand niet meer) en de deuren gaan niet meer los of dicht, ik heb het idee dat mijn batterij leeg is: is dit zelf moeilijk te vervangen?
Gr,
Tom
batterij is makkelijk te vervangen. Na het vervangen met de sleutel de wagen eerst op slot doen en dan op het knopje drukken. Als het goed is gaat dan de cv open. Anders moet je nog een keer draaien en terug drukken.
Ik heb weer een vraag.
Reviceren van de as blijkt achteraf toch te duur te gaan worden,
ik heb nu een andere as gezien. Van een peugeot:
Peugeot 106 gti 16v
Past deze as ook onder mijn saxo? mede omdat deze as geventileerde schrijven heeft en die van mij niet.
Gr,
Tom ten Broeke
geen idee of deze as past dit wordt meten
Maar als je geluk hebt kan je dat bij een reguliere dealer aan 500 euro laten doen tenminste als enkel de achteraslagers defect zijn. Je moet wel een garage hebben die geen grote onderdelen vervangt maar enkel de defecte helaas komen deze eerste meer en meer voor. Willen ze toevallig de draagarmen vervangen (=1000 euro) In dit geval zou ik een andere garage bezoeken.
Let op dit zijn prijzen in be