Mijn mooie visa 4x4 staat alweer bijna 2 jaar stil
Dit omdat mijn rechter steekas voor stuk ging
Een veelvoorkomend probleem bij de visa 4x4
Een nieuwe bestellen bleek onmogelijk
Laten reviceren was duur en zonder garancies omdat het een custom gemaakte as is
Kortom ik ben zelf maar aan de gang gegaan
Ik kwam er achter dat ik een 205 1.6 gti as prima als basis kan gebruiken
De homokineet aan de binnenzijde is gelijk aan die van de visa
Er zit aleen een veel dikere en langere as aan
Maar dat was juist wat ik nodig had
Ik heb dees dus afedraait en op lengte gemaakt
Dat ging niet makelijk omdat het materiaal erg taai is
Maar het is gelukt
Ik moet nu aleen nog een losse homokineet voor de wielzijde hebben en dan rijd mijn mile piste weer
Hopelijk nog voor de citromobiel
Ook ga ik dit jaar verder aan de restouratie van mijn trofee
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het zou wel zo netjes zijn als je je even zou voorstellen voordat je ons je taalfouten laat ontcijferen…
Ah zo geven we mensen tegenwoordig een warm welkom….
Nouja het enige dat ik wil zeggen is: Welkom hier en post eens wat foto’s van je Visa4x4.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Meneer heeft wel aparte automobielen!
Met z’n vieren in je Eendje.
Mag voor de connaiseurs toch wel duidelijk zijn wie dat is, zoveel Milles pistes enTrophee’s zijn er niet in NL.
Gr.
Ollie
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C15GrandVolume schreef:Het zou wel zo netjes zijn als je je even zou voorstellen voordat je ons je taalfouten laat ontcijferen…
Zeg, het mag wel even wat vriendelijker tegen nieuwe gebruikers!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou ok dan maar
Ik zal me eve voorstellen voor de mensen die niet weeten wie ik ben
Ik ben jeroen weel
Oud voorzitter en mede oprichter van de eerste visa club in nederland
DE citroen visa sport club
Helaas door het snel afnemende aantal rijdende sportieve visa,s
en nog wat perikolen is de club terziele
Maar Dat hield niet in dat ik stopte met de visa,s
Ze hebben wel nu al een paar jaar stof lopen te verzamelem
Maar ik zeg dan zo
Liefer stof dan buiten in de elementen
Maar nu
Ik ben gestopt met restaureren voor anderen
Ik heb een paar zeer mooie wapenfijten neergezet
Ook 1 niet visa maar een opol kadet coupee
Doe opol is 3 jaar op een rij verkozen tot mooiste kadet coupee van nederland
Nu wil ik eerst mijn eige spullen is gaan doen
De 4X4 zal waarschijnelijk op de citromobiel verschijnen
Al licht dat wel aan de datums want op koniningendag moet ik vliegen
De 330 staat met een kapot blok
Ik heb nog 2 blokken liggen maar alebij niet echt top meer
Ik wil daar dus echt een top motor in gaan zetten
Kortom dat moet je niet overhaasten
Wat trouwens voor een goede restauratie ook geld
Ook ga ik dit jaar verder aan de trofee Dees moet eind dit jaar op zen wielen staan
En ja spelfouten Daar ben ik echt goed in
Ik zeg maar zo iedere gek zen gebrek
Welkom!
Ik hoop dat het je lukt om de Mille Pistes weer tiptop in orde te krijgen voor Citromobile! Je hebt hem daar tenslotte een paar jaar terug vandaan weten te halen en die wagen verdient het om te rijden.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
djmoqua schreef:Welkom!
Ik hoop dat het je lukt om de Mille Pistes weer tiptop in orde te krijgen voor Citromobile! Je hebt hem daar tenslotte een paar jaar terug vandaan weten te halen en die wagen verdient het om te rijden.
Dat gaat wel lukken dat is men doel
Donderdag weet ik meer
De Mille pistes scheewt er om en ik ook
Ook de spirrit wil ik zo snel mogelijk weer straat klaar hebben
Ik baalde er van dat die zuiger kapot ging
Maar het is men eige schuld
Weet je nog DE PUT bij beverwijk waar ik met de spirrit in ben gedoken
En toen vast kwam te staan in dat mulle zand
Dat heeft hem de das omgedaan
En dan de trofee
Je weet hoeveel werk ik daar nog aan heb
Ik moet bijgelijk alles nieuw hebben
kunstof deuren enz
Pffffffffff Veel werk maar de moeite waard
Ja, die put weet ik nog wel. Wat een gedoe om hem daar weer uit te krijgen.
Maar de blikken van die motorrijders toen je daar aan kwam rijden met dat ding. Onbetaalbaar!
Die Trophee moet je inderdaad weer vanaf de grond opbouwen, dat kan je zomaar een paar jaar kosten.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Voordat i echt af is wel ja
maar hij moet dit jaar nog rolend zijn
nu nog op zoek naar iemand die de mallen heeft van de boddykit
mijn boddykit is niet veel meer
Gelukkig heb ik in de loop der jaren bizar veel documentatie weeten te verzamelen inclusief de homologatiepapieren e n z
Vandaag hurigane racing gebeld hoe de status was van de steekas
Ze hadden er nog niks mee gedaan en zijden nu dat ze niet zeker wisten of het wel ging lukken
Het zou me ongeveer 120 tot 140 euro gaan kosten
Ik had ondertussen al een tip van een maat van me gehad van een ander bedrijf die er het speciaale gereedschap voor hebben
daar heeft hij het voor 1 van zijn projecten laten doen
en hij was 70 euro kwijt voor 2 assen
daar gaan ze nu heen
Jamergenoeg bleed de tip van die maat waardeloos het bedrijf wat hij me aanbevool
is fajiet gegaan en bestaat dus nietmeer
Dus tog maar hopen of de jongens van hurigane het voor elkaar krijgen
Bij hurrygane kregen ze de steekas niet voor elkaar
ze kwamen er woensdag achter dat ze er niet de juiste frees voor hadden
dus ik naar veldman om zelf een frees te gaan koopen
die gaven me echter eenb tip van een bedrijf in winkol
daar ben ik dus maar heen gegaan
40 euro en maandag klaar
mmmmmmmmmm das een stuk beter
de afgelopen nacht is er ook nog ingebroken in mijn werkplaats
natuurlijk veel schade aan de deuren
en spullen weg
maar gelukkig geen schade aan de auto,s
Het heeft natuurlijk wel men dag planing aardig in de war geschopt
Het ziet er naar uit dat ik Met de mille piste naar de citromobiel kom
Ik heb vandaag de as opgehaals uit winkol en ze hadden hem voor elkaar
Ik moest hem wel nog eenm beetje bijwerken maar toen paste de as perfect
Dus alles afgemonteerd en starten maar
na 3 tellen sloeg de motor al aan en begon meteen soepol te loopen
Lang leve de TSL
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Klinkt goed!
Ga je zaterdag of zondag? Ben wel nieuwsgierig naar het project!