Het lijkt mij dat als je nog maar een centimeter moet, de assen al wel in elkaar geschoven zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze maar een centimeter in elkaar zouden schuiven. De verbindingsbus steekt er zeker verder in.
Kun je de koppelingshevel nog bewegen als je hem zover erop hebt? Als dat op dat moment niet meer kan betekent dat dat de vingers van de drukgroep te ver naar buiten steken en het druklager klem zit en alles tegenhoud. Misschien heb je een verkeerde koppelingsset? Heb je de oude naast de nieuwe gelegd? Op het moment dat je de drukgroep monteert moet je op het laatste de drukgroep gelijkmatig vastdraaien met de boutjes. Op dat moment moet je ook de vingers naar binnen toe zien bewegen (naar de motor toe). Ik neem aan dat dat gebeurt?
Nico
Heeft deze koppeling trouwens geen continue meedraaiend druklager? In dat geval is mijn bovenstaande bewering niet juist. Dan moet de vrije slag dus nul zijn. Misschien moet je dan de drukstang die de koppelingshevel bedient opnieuw afstellen (losser zetten).
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gelukt Johan?
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Joost, je bent me een slag voor!
Maar heb vorig weekend het koppelinghuis erop gezet, probleem waarom die er niet op wou was dat ik hem voorzichtig met de schroeven moest aantrekken zoals Kornstra vertelde. Komt er eigelijk op neer dat ik te voorzichtig was. Zondags het blok erin gehongen en vandaag alles aangesloten en afgesteld. De eerst kilometers zijn weer gemaakt, nu nog even de puntjes op de I zetten en dan zsm voor de apk aangezien deze de 29e van deze maand verloopt.
Helaas geen foto`s van het gebeuren doordat ik alleen aan het werk ben.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mooi zeg! Succes met de apk!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Krijgen we ook weer eens een paar ploaties van `t gebakje?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Zondag nog een paar plaatje geschoten,zal ik binnenkort even uploaden.
28 april gaat de auto voor de keuring, dat wordt billen knijpen! Als die afgekeurd wordt kan het wel eens wezen dat het citromobile wordt in een Peugeot,
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Naja, er zijn ook mensen die in een goedkopel astma naar CiMo komen en dan ook nog op het voorterrein naast een DS gaan parkeren om de DS-poetser te sarren.
Peugeootje is dan zo gek nog niet
Ik heb nog APK tot 27 Mei op de visa, kan die nog mooi de laatste keer naar de CiMo
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Afgekeurd,
- Remkrachtverdeler is lek
- Wiel R A gangbaar maken
- Handrem L A werkt niet
Totaal aantal Berichten: 1155
- C5 2.0 16v Comfort
- Remkrachtverdeler is lek
- Wiel R A gangbaar maken
- Handrem L A werkt niet
Remkrachtverdeler kan niet lek….,volgens mij wordt hier bedoeld;de remkrachtverdeler rechtsachter onder de auto,waarschijnlijk heb je te veel verschil in remkracht op de achterwielen.
Dat zou misschien kunnen komen door je tweede afkeurpunt!
Wat is er met het wiel RA,loopt de rem aan of is er een probleem met het wiellager?
Met z’n vieren in je Eendje.
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Citromobile 2011 is de Visa aanwezig.
Altijd lastig die APK datum vlak voor citromobile, maar tot nu toe altijd gered! Maar het houdt de spanning erin zullen we maar denken. Nu weet ik wel dat je de auto al 2 maand voor de datum van het verlopen van de APK kunt laten keuren, maar de omstandigheden zijn er niet altijd naar, getuige dit keer.
Maar goed, van het weekend de remmen in orde gemaakt, handremkabels goed afgesteld en linker achterwiel het remcilindertje weer gangbaar gemaakt. De remkrachtverdeler kon ik niets aan zien, waarschijnlijk hebben ze verkeerd gekeken. Vandaag voor de keuring gebracht en goed gekeurd met steekproef. Alles in orde!
- C5 2.0 16v Comfort
Gefeliciteerd,ben je er Zaterdag…,kan ik ‘m effe bewonderen
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Proficiat!!
Die remdrukverdeler wordt vaker als verdachte gezien, terwijl ze eigenlijk heel betrouwbaar werken…
Ik ga trouwens zondag
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Kornstra schreef:Gefeliciteerd,ben je er Zaterdag…,kan ik ‘m effe bewonderen
Zaterdag ben ik aanwezig! Zetten we ze wel even naast elkaar!
- C5 2.0 16v Comfort
Ik kom samen met een mede-forumer in een Ami….