Ik meende ergens gelezen te hebben dat de achteraandrijving van 4x4 BX-en niet zo sterk is, dus als jij er een andere motor in hangt en het klopt wat ik gelezen heb, dan kan je achteraandrijving wel eens rap weg zijn.
Schijt aan originaliteit.
Citroenbx schreef:Er zijn idd veel BX-en die verneukt worden.
Als er 1 naar T16wordt omgebouwd geen probleem.
Maar waarom zou je in godsnaam een 4x4 ombouwen naar diesel??????
Daar kan ik effe niet aan uit hoor.
Banzers projectje is leuk, maar een 4x4 verneuken met een dieselmotor vindt ik toch wel echt erover.
Zoek dan toch gewoon een diesel 4x4(jaja, begin nu niet over de invoertaksen).
En een GTI automaat ombouwen naar diesel, er rijden toch diesels automaat rond hé....
Wel, das mijn beschijden mening toch….
Ik zie meer problemen in deze reactie dan in het ombouwen van BX’en naar diesels…
Kan het een beetje kalmer?
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Heb diesel genoeg gereden al, rijdt fijn, dan heb ik nooit ontkent.
Persoonlijk ben ik benzine man maar dat doet er niet toe.
Heb nooit gezegd dat banzers projectje niet een BX verneuken is.
Ik heb enkel gezegd dat een BX ombouwen naar iets dat al bestaat, en dan nog degraderen(niet op vlak van koppel enzo maartoch) niet zo fijn is.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Lelijke Eend schreef:Ik meende ergens gelezen te hebben dat de achteraandrijving van 4x4 BX-en niet zo sterk is, dus als jij er een andere motor in hangt en het klopt wat ik gelezen heb, dan kan je achteraandrijving wel eens rap weg zijn.
Als de klok achter een 19 GTi aankan, kannie ook een diesel aan.
Maar goed, laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Er zijn mensen die benzine fijn vinden, ik ben nou eenmaal een dieselman.
Test
Beetje jammer van de zwaar overtrokken reactie! Ik ken Gijs onderhand lang genoeg om te weten dat hij met het “verkrachten” van deze BX de BX een betere toekomst geeft dan menig “liefhebber” hier op het forum!!
En wat is er mis met diesels? Prive rijd ik altijd in een benzine, maar ik moet er niet aan denken om voor m’n werk in een benzine auto te rijden. Ook ombouwen van auto’s is niets mis mee toch? Ik had ook zo een 16V kunnen kopen, dan was ik goedkoper uit dan hoe ik het nu doe. Nu weet ik echter wat voor auto ik heb en ik weet zeker dat ik geen enkele 16V in die staat kan vinden die voor minder dan 3000 euro te koop staat
Beetje knutselen aan de Bix is juist leuk, want dat is DE manier om je auto te leren kennen. Een motor ophangen hoort in mijn ogen ook in dat leerproces aangezien je dan pas de verschillen leert kennen tussen verschillende BX’en, zowel qua vermogen als techniek motorisch, elektrisch en mechanisch. Ik weet nu genoeg dingen door de ombouw waarvan ik haast zeker weet dat de meeste mensen het hier niet weten
@LE
Maak je over de aandrijflijn maar geen zorgen
WYD schreef:Ik ken Gijs onderhand lang genoeg
Grappig, zo noemt mijn oma me ook altijd
Wat WYD zegt is volkomen waar. Zo leer je je auto door en door kennen.
Test
Thijsvandebles schreef:WYD schreef:Ik ken Gijs onderhand lang genoeg
Grappig, zo noemt mijn oma me ook altijd
Wat WYD zegt is volkomen waar. Zo leer je je auto door en door kennen.
Haha, ik had het eigenlijk over Gijs Ligtenberg
Oh ok. Ik voelde me nogal aangesproken. (Vooral van dat betere toekomst geven aan BXen)
Test
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
4x4 diesel BX? Waar, toch wel met een 2.1td motor (met chip) he? Lijkt mij een supergaaf projekt! Ik probeerde marten al te overtuigen dat te doen met zijn 2.1td, onder het mom dat de slippartij een teken van de goden was dat ie meer grip moest hebben. Daar trapte hij niet in, maar het lijkt mij een hele gave creatie als je het gaat bouwen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Helaas ga ik de 4WD slopen voor z’n aandrijflijn, maar dat doe ik omdat deze technisch 100% is, maar daar heb je het ook mee gehad
Ik sloop alleen een BX ongeacht het type waneer het niet meet te doen is om deze op te knappen…
Ik heb al meerdere BXxen gered met defecten, waar de kans groot was dat deze op de sloop terecht zou komen, omdat veel mensen er geen geld een tijd in willen steken. Ik maak ze weer 100% en verkoop ze met een kleine winst, puur uit liefde voor de BX
Ik doe erg veel aan preventief onderhoud, zo dat ze niet gaan roesten, lekken etc…
Als ik een BX sloop doe ik dat met pijn in m’n hart, hoe slecht ze ook zijn, ik bewaar (te)veel onderdelen, weggooien kan altijd nog… ik heb een 12 meter zeecontainer HELEMAAL VOL liggen!!!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
toch weer jammer dat er een aantal mensen zijn die hun mening een beetje op een opdringerige manier moeten tentoonstellen.. het lijkt mij een enorm interessant project, en laten we wel wezen, zo’n speciaal gebouwde uitvoering zal niet snel zijn weg vinden naar de sloop maar eerder uitgroeien tot een hele speciale klassieker!!
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tis maar opdringerig wat je opdringerig noemt.
Ik heb trouwens nooit Banzer’s project afgebroken en voor deze projectjes heb ik respect, voor sommige gewoon niet, das ieders persoonlijke mening
Je hoeft het niet perse met elk project eens te zijn, maar een beetje respect is wel op z’n plaats op dit forum dacht ik zelf
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Nee, idd, ieder doet zijn zin.
Trouwens, heb toch gezegd dat ik zeker respect heb voor gijs zijn project!
mooi zo, iedereen heeft dus respect . ik ook, en ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
hou ons op de hoogte, graag met plaatjes!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar