1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Auto-ombouw project ideeën
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 november 2005 09:31 PM

Iedereen is ondertussen wel op de hoogte van bijvoorbeeld het BX Turbo D12 project van Marten Postma, helaas gaat het op dit moment wat minder met deze wagen, maar dat ter zijde…
Ook is BANZER bezig met de voorbereidingen van een BX T16 4WD project, ik ben erg benieuwd.

Deze mannen maken van een idee, een droom, werkelijkheid. Super vind ik dat!
Maar natuurlijk zijn er velen die zo’n soort project in hun hoofd hebben. Haalbaar of niet, dromen zijn natuurlijk altijd leuk!

Zelf heb ik een idee om een BX-birotor te creeren. Men neme een BX, (een eerste tye natuurlijk) plaas er een Mazda RX7 wankel-blok in en rijden maar! Optisch moet hij in de bruine Birotor-kleuren gespoten worden natuurlijk, en bredere banden + wielkasverbreders.
Het zal waarschijnlijk nooit lukken, en ook denk ik dat het nogal moeilijk zal worden met het HP-gebeuren.

Wie heeft er nog meer van dit soort dingen in zijn hoofd?

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 november 2005 09:37 PM
  [ # 1 ]

ikke ikke..
ten eerste natuurlijk mijn Pick Up eend.
Als die af is, dan komt er mss ooit een visablokje in..

Verder lijkt een eend met BMWboxerblok (1100cc), incl de bijbehorende 6bak me wel wat. Cardan naar de achterwielen en daar een diff hangen. Eend met achterwielaandrijving.
Maar das een gedachte, voor ooooooit..

Wat ik verder nog SUPER graag zou willen is een goed ami super chassis kunnen vinden.

Dan kan ik van mijn pick up een 4 cilinder maken. 1300cc in een eend is natuurlijk wel leuk, maar dan ga ik gelijk extreem (en meteen ondoenbaar, alhoewel).
Het 1300cc blokje mieter ik er dan uit. Komt dat een 2.0 Turbo blok uit de Subaru Impreza WRX STi in te liggen. En daar zit m het vervelende, 265pk op een oud chassis is beetje teveel van het goede. Ben ook bang dat de boutjes van de asssen er niet blij mee zijn, als die al er op kunnen blijven..

Mijn eendenkoets op een subaru zetten lijkt me makkelijker Wink

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 16 november 2005 09:41 PM
  [ # 2 ]

Duck Service heeft een acadiane gebouwd waar eerst altijd een gsa blok in zat. Nu zit er een 1.8 boxer in van een legacy. Dat was wel zo’n beetj het hoogst haalbare.

Ik wil dolgraag nog een keer iets van een MEP achtige auto maken om mee te kunnen racen op circuitdagen, lijkt me wel erg gaaf!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 16 november 2005 09:45 PM
  [ # 3 ]

ik zou wel een bx willen aanpakken.
alle onzin er af als naamplaatjes etc. alle strips er af, strakke bumpers (zonder profieltjes etc) deurhandels er af, kortweg, zo kaal mogelijk. geen spoilers en geen dikke uitlaat. en dan een dik blok er in van een XM of een xantia.
uiteraard is de auto zwart.

moet te doen zijn… maar eerst mijn GTI op de weg houden en een motor reviseren.
(ik ga maar even op mijn rekening kijken of ik niet toevallig een prijs gewonnen heb Laughing )

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 november 2005 09:59 PM
  [ # 4 ]

Een Eend verlengen tot een stationwagen. Ook de achterkant recht maken. Bedje er in zetten en nog wat ander kampeerspul. Natuurlijk moet het bed ook uitneembaar zijn zodat je een ‘echte’ stationwagen hebt. het liefst ook het tweepits Eendenblokje ombouwen naar diesel. Het ding moet bloedsnel zijn (wat was dat voor blauwe veeg door het landschap?) en extreem zuinig (met het oude 25 liter tankje eens in de 1000 km tanken ofzo).

Verder kan ik nog wel tientallen dingen verzinnen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 november 2005 10:08 PM
  [ # 5 ]

He LE, neem gelijk een hele grote, stevige bull-bar in je plan mee. Lijkt mij in jouw geval wel handig…  Wink
En waarom nou weer van die stinkende diesel? Je uitlaatgas stinkt, de straat stinkt s’morgens als je wegrijd, je handen stinken na het tanken, het is niet echt de beste optie wat betreft het milleu, de motor maakt meer herrie enz… En dat is jouw droomproject?!
Kom op man, zet er een LPG-wankel in!

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 16 november 2005 10:17 PM
  [ # 6 ]

bx + diravi + turbo CT blok lijkt me al een heel eind..

en dan van buiten er als een standaard 14RE met iets bredere banden uitzien Smile

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 16 november 2005 10:20 PM
  [ # 7 ]
Jeroen28 schreef:

bx + diravi + turbo CT blok lijkt me al een heel eind..

en dan van buiten er als een standaard 14RE met iets bredere banden uitzien Smile

jaaaaah. diravi lijkt me ook wel wat Very Happy

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 november 2005 10:23 PM
  [ # 8 ]
patje74 schreef:

He LE, neem gelijk een hele grote, stevige bull-bar in je plan mee. Lijkt mij in jouw geval wel handig…  Wink
En waarom nou weer van die stinkende diesel? Je uitlaatgas stinkt, de straat stinkt s’morgens als je wegrijd, je handen stinken na het tanken, het is niet echt de beste optie wat betreft het milleu, de motor maakt meer herrie enz… En dat is jouw droomproject?!
Kom op man, zet er een LPG-wankel in!

Okee, okee, bullbar voor en achter, trekhaak, liertjes, HP, diravi, enzovoorts, enzovoorts, maar diesel heeft gewoon iets ...

Veel koppel o.a. Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2005 02:32 AM
  [ # 9 ]

Dat BX birotor projekt moet geen probleem zijn. pak gelijk een renisys motor, is echt een generatie verder. Hp aandrijven is denk ik ook kinderspel, en passen doet ie zeker.

Mijn droom heb ik ook al vaker geroepen… en ik heb een wat concreter idee inmiddels. Ik wil een mazda drieschijfswankelmotor, een 20b met twin turbo’s in mijn gti T. liefst met een CVT (toroidaal), maar laatste dat wordt extreem moeilijk, dus misschien neem ik genoegen met sequentiele bak of zelfs de standaard CX bak. Maar goed. Da’s mijn droom. Ik ga gewoon de onderdeeltjes enzo sparen. Misschien lukt het nog ook.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 november 2005 12:52 PM
  [ # 10 ]
sans-pareil schreef:

Dat BX birotor projekt moet geen probleem zijn. pak gelijk een renisys motor….

Een renesis blok bedoel je zeker? Tja, dat lijkt mij wel wat. Heerlijk, zo’n wolf in schaapskleding.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2005 03:25 PM
  [ # 11 ]

Ja dat is ‘em/ Is echt een grote stap vooruit bij de wankels. Nog niemand gezien die er 2 aan elkaar heeft gebouwd voor een drieschijfs alleen. Als ie helemaal demontabel is zoals de oudere mazda’s moet het wel te doen zijn, alleen de eccentrische as moet je laten maken. Ongeblazen heeft de 2 schijfs al 250pk ofzo, dus een drieschijfs geblazen in een CX moet makkelijk aan mijn vermogens eisen kunnen voldoen Smile... als we dan toch bezig zijn. Worden alleen denk ik niet genoeg RX8’s in de prak gereden nog om een beetje betaalbaar aan 2 renesis motoren te kunnen komen. Pak trouwens voor je 2 schijfs BX gelijk een 4WD dat wordt een geweldige machine dan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2005 03:38 PM
  [ # 12 ]

Een BX V6 lijkt mij het einde. Mits de papierwinkel in orde valt te krijgen zou een BX V6 op G3 LPG ook te doen moeten zijn. Dan heb je ook nog een leuke km-vreter.

Uitgaande van een 16v (zodat je t.o.v. de originele motor niet meer dan 40 % extra vermogen hebt) en een v6 24v met een blokhoek van 60 graden zoals toegepast in de Xantia.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 november 2005 05:15 PM
  [ # 13 ]

ik wil altijd nog eens een oude c35 bus kopen en daar een gas turbine inzetten voor de aandrijving.
detail is dan wel dat ik eerst lhm ga vergassen en daar die turbine op laat draaien.
ik reken op ruim 3000 pk

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 17 november 2005 05:37 PM
  [ # 14 ]
patje74 schreef:
sans-pareil schreef:

Dat BX birotor projekt moet geen probleem zijn. pak gelijk een renisys motor….

Een renesis blok bedoel je zeker? Tja, dat lijkt mij wel wat. Heerlijk, zo’n wolf in schaapskleding.

renesis is 2 schijfs volgens mij…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 november 2005 06:16 PM
  [ # 15 ]
Tom Duckpower schreef:

renesis is 2 schijfs volgens mij…

Volgens mij ook….

Maar dan wil ik hem nog wel in mijn BX-je hebben hoor!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook