26 van de 28
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende > 
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 22 maart 2011 12:07 AM
  [ # 376 ]

Deze motoren doen het prima op LPG, maar het kleppen stellen wordt nog weleens overgeslagen omdat de motor zo lekker gekanteld ligt. Waterman heeft mij erop gewezen om vooral het kleppen stellen niet te veronachtzamen. Een specialist kan de tank inbouwen voor circa € 1000 tot € 1250. Je zal wel wat kilometers moeten maken om dit weer terug te verdienen, maar het gaat hard met de huidige brandstofprijzen. Reken natuurlijk wel op meer onderhoudskosten als je meer kilometers gaat maken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 22 maart 2011 12:13 AM
  [ # 377 ]

Dankje voor je tips.

Ja, die kilomters komen er dan hard bij natuurlijk, maar ik ben van mening dat deze BX een gebruiks-BX is en niet eentje voor de missverkiezingen. Het nodige onderhoud zal ie zeker krijgen als ik er meer in ga rijden.

Owja, als ik zal doorrijden zoals ik van plan ben te doen en de kilometers die ik dan maak, heb ik de lpb tank er binnen 10 maanden uit (vakantie niet meegerekend).

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2011 09:27 AM
  [ # 378 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Ze kraken inderdaad nog wel eens… Ik denk dat ik maar een oproepje plaats op het forum voor nieuwe voorveerpoten.

als je 2 setjes aangeboden krijgt, hoor ik dat graag Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 maart 2011 11:33 AM
  [ # 379 ]

http://link.marktplaats.nl/414230743

Deze verkoper ken ik, heeft vaak wel goed spul, maar als ‘ie nu maar 1 veerpoot heeft…
Bovendien weet ik nog steeds niet hoe je vantevoren kunt vaststellen of veerpoten nog goed zijn, dus in alle gevallen zou ik toch zoiets als “niet goed, geld terug” afspreken.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2011 02:12 PM
  [ # 380 ]

De enige manier om dat goed vast te stellen, is het te testen als ze nog in/onder/op de auto zitten, en dan een stuk ermee rijden enzo.. als je ze los op de werkbank hebt liggen, is er mijns inziens geen goede methode om te kijken wat de toestand is.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 23 maart 2011 11:58 PM
  [ # 381 ]

hmmm…. kun je veerpoten eigenlijk nog nieuw kopen of is dan hoe dan ook je reinste geldverspilling?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 maart 2011 10:08 PM
  [ # 382 ]

Die zijn er niet meer nieuw, hooguit nos… Ook oud dus. Buiten dat zou dat de hoofdprijs kosten. Gewoon een paar goede uit een sloper halen is het makkelijkst.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 maart 2011 02:01 PM
  [ # 383 ]

Niet leuk. En er passen geen Xantia veerpoten op of iets dergelijks? Zijn die veerpoten eigenlijk te reviseren? De meeste BX-en hebben inmiddels wel in meer of mindere mate last van stroeve veerpoten, dus het is iets waar we allemaal mee te maken gaan krijgen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2011 02:24 PM
  [ # 384 ]

Als poten zó stroef zijn dat het voelt als een plank bij het veren, dan helpt gymnastieken volgens mij ook niet meer. Ik verdenk daarom in de eerste plaats de hoogteregelaar. Krakende pootjes kun je meestal nog wel soepel en stil houden door er maandelijks wat LHM bovenin te gieten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2011 02:34 PM
  [ # 385 ]

Nee.

beerpeet in een ander topic schreef:
Punaxio schreef:

Van die hele veerbollenbeurt merk ik niks! ‘t lijkt zelfs wel of het eerst beter veerde dan nu?

[knip]Naast dat de veerpoot ook kraakt en de hoogteregelaar waarschijnlijk ernstig verstopt zit lijkt het ook wel dat hij soms de ‘verhoogde rijstand’ pakt in plaats van de normale rijstand.[knip]

Wat je beschrijft heb ik ook gehad en dat had niets met de hoogteregelaar te maken (vervangen maakte niets uit), maar alles met rotte veerpoten. Dat heeft me ook een octopus gekost omdat de retourstroom uiteindelijk te groot werd. Toen de veerpoten vervangen waren reed en veerde het weer als nieuw en klopte de rijhoogte ook weer, die eerder altijd te laag of te hoog was.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 26 maart 2011 06:10 PM
  [ # 386 ]

hmmm…. het zouden misschien de voorpoten EN hoogteregelaar kunnen zijn. En dan zou het in het ergste geval ook zo kunnen zijn dat nadat dat gerepareerd / vervangen is, de octopus het ook begeeft… hmmm… Ik zal er eens over nadenken.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2011 07:38 PM
  [ # 387 ]

Begin nou gewoon met andere veerpoten, dat is het simpelst en volgens mij heb je daarmee de grootste kans op succes.
Hoewel je bij jouw BX ook wel vrij simpel bij de hoogteregelaar kunt komen, maar dat blijft een pokkeklusje, en kans op succes schat ik hier klein in.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 april 2011 09:39 PM
  [ # 388 ]

Heugelijk nieuws! de BX is vandaag 25 jaar oud geworden Smile Smile

Het gekke is alleen dat ik nu juist een andere auto ga kopen. Ik moet namelijk gaan dieselen. Gas doe ik toch maar niet. Reden? gevoel en ik vind diesel lekker rijden.

Deze BX staat niet in de weg, dus voorlopig blijft ie. Als er toevallig een liefhebber langskomt mag ie misschien weg, vooral als het iemand betreft die mij ermee geholpen heeft in de laatste drie jaar.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 april 2011 10:01 PM
  [ # 389 ]

Nou, dan hou ik me aanbevolen als je hem wegdoet.
En voor als je hem houdt: ik kan je de veerpoten van de GT aanbieden… Sad

Ow, enne, gefeliciteerd natuurlijk!  gooi

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 april 2011 10:08 PM
  [ # 390 ]

Ga je de GT nu weer wel slopen?

Profiel  
 
 
26 van de 28
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook